«گاماسیاب» و تمام جاذبه‌های گردشگری‌اش

ویژگی‌های منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری رودخانه‌ی گاماسیاب، اظهار کرد: منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری گاماسیاب با شماره‌ی مصوبه 226012/ت 41924 در مورخه سوم اسفندماه سال 1387 به تصویب دولت رسید.
وی ادامه داد: منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری گاماسیاب واقع در شهرستان هرسین، جاده‌ی اصلی کرمانشاه به هرسین، یکی از 50 منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری استان کرمانشاه است که ویژگی‌های قابل توجه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد.
معاون گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به قابلیت‌ها و مزیت‌های این منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری، افرود: هم‌جواری رودخانه‌ی گاماسیاب با مجموعه‌ی تاریخی باستانی بی‌نظیر بیستون، نزدیکی این منطقه به خدمات و تأسیسات گردشگری استان کرمانشاه، سهولت دسترسی جاده‌ای به رودخانه، عریض بودن رودخانه، آب و هوای دلپذیر منطقه، وجود گونه‌های متنوع گیاهی و آبزی و ... تنها بخشی از مزیت‌ها و قابلیت‌های بالقوه منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری رودخانه‌ی گاماسیاب است.
ستایش‌فر در خصوص زمینه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری در این منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری وجود دارد، افزود: در این منطقه زمینه سرمایه‌گذاری برای ایجاد و احداث رستوران پذیرایی، مجتمع خدماتی رفاهی، سفره‌خانه‌ی سنتی در مجاورت رودخانه، ایجاد رستوران غذاهای دریایی، راه‌اندازی تورهای اکوتوریسم، احداث و راه‌اندازی مسیرهای پیاده‌روی حاشیه‌ی رودخانه، احداث مجتمع تفریحات و فعالیت‌های مبتنی بر آب، احداث پارک بازی کودکان، احداث مسیرهای دوچرخه‌سواری و کالسکه‌رانی، ایجاد بازارچه‌ی فروش تولیدات صنایع‌دستی، و ... وجود دارد.
وی در خصوص زیرساخت‌های مورد نیاز در این منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری، گفت: آب، برق، گاز، جاده‌ی آسفالت و پوشش ارتباطات ماهواره‌ای از زیرساخت‌هایی است که در این منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری به وجود آنها نیاز است.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان از سرمایه‌گذاری در این منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری حمایت می‌کند.