آب و هوای آنکارا

شهر آنکارا جزو شهرهایی است که روزانه تعداد زیادی توریسم های را به خود می بیند.
هوای آنکارا در تابستان گرم و در زمستان سرد می باشد .که مانند دیگر شهرهای ترکیه می باشد .دمای هوای آنکارا به طور متوسط بین صفر تا 23 درجه سانتی گراد متغیر است .

جغرافیای آنکارا:

موقعیت جغرافیایی آنکارا به این صورت است که درواقع بین 4 کوه قرار دارد.و از جنوب شرق آن 3 رودخانه می گذرد .این شهر مرکز آناتولی بر لبه شرقی فلات بزرگ و مرتفع آناتولی در ارتفاع 850 متری قرار گرفته . این استان، استپی حاصلخیز غالبا از گندم است، با نواحی جنگلی در شمال شرق. این شهر از شمال با استانهای چانکیری و بلو، از غرب با اسکی شهیر، و از شرق با استان کرشهیر هم مرز است.
مساحت شهر حدود 2516 کیلومتر مربع است و در دشتی در قلب فلات آناتولی و در غرب ترکیه مرکزی قرارگرفته است. همچنین این شهر در 450 کیلومتری جنوب شرقی استانبول قرار دارد ؛ بنابراین برای رسیدن به استانبول و اروپا از ایران معمولأ باید از آنکارا گذشت.

آنکارا در یکی از خشک ترین مناطق ترکیه قرار دارد وبه جز مناطق جنگلی واقع در محدوده جنوبی آن , بخش اعظم آن با پوشش گیاهی نواحی استپ احاطه شده است ؛ با این حال این شهر منطقه ای سرسبز به شمار می آید.

اگر شما در تابستان به ترکیه سفر میکنید ،میتوانید از انواع ورزش ها و سر گرمی های ابی و سواحل بی نظیر ترکیه استفاده کنید و نگران گرمای طاقت فرسا نباشید چون تابستانهای ترکیه ناراحت کننده و سخت نیست بخصوص که این کشور به طور کلی کشوری کوهستانی به حساب می آید .ما به عزیزانی که تور آنکارا و سفر به آنکارا را انتخاب میکنند پیشنهاد میکنیم در ماه‌های مه (اردیبهشت)، ژوییه (خرداد)، و از سپتامبر تا نیمه‌ی اکتبر (از اواسط شهریور تا اواخر مهر) به آنکارا بروند.