آیا شما آمادگی لازم را برای شروع پروسه مهاجرت به استرالیا دارید؟

استراليا و ايران از لحاظ فرهنگي‌ با هم تفاوتهاي بسياري دارند. موضوع اصلا اين نيست که کدام بهتر است. هر کدام خوبي ها و بدي هاي خود را دارند. شما حتما بايد در اين زمينه مطالعاتي انجام دهيد. هر چند نظر‌ها بسيار متفاوت خواهد بود. در اينجا چندين نکته ذکر ميشود اما بديهيست که فرهنگ مقوله ايي بسيار پيچيده مي‌باشد که به چند نکته خلاصه نمي شود. مهاجرت به استراليا

- قانون پذيري (راهنمايي و رانندگي، ماليات، حقوق زن و شوهر)
- مسائل ديني و مذهبي‌ (عقايد شما، همسر و فرزندانتان، آميزش مصالحت آميز با ديگر مذاهب، ...)
- تربيت فرزندان
- رفت و آمد‌هاي اجتماعي
- تحمل دوري عزيزان و غربت
آمادگي مالي
که در اين زمينه در قسمت‌هاي بدي مفصل صحبت ميشود.

آمادگي خانوادگي
- آيا شما تحمل دوري عزيزانتان را داريد؟

- وابستگي هاي شما به دوستان و فاميل چقدر است؟
اکيداً توصيه مي‌کنيم تا وقتي‌ که بليط هواپيماي خود را نگرفته ايد در مورد برنامه ي‌ زندگيتان از جمله تصميم براي مهاجرت به دوستان و آشنايان (حتي خيلي‌ نزديک) چيزي نگوييد. حتما با خانواده درجه يک خود مشورت کنيد ولي فقط در حد نظرخواهي و با زيرکي. اگر از زمانيکه به قول معروف نه به بار است و نه به دار همه جا جار بزنيد که قصد مهاجرت داريد و بعدا به هر دليل اين امر به سرانجام نرسد صحبت ها و حرف و حديث هاي زياد خواهيد شنيد.
ضمنا معمولا ما ايرانيها از لحاظ عاطفي بسيار وابسته هستيم. لازم نيست بدون ضرورت باعث نگراني عزيزانتان (مخصوصا پدر و مادر مسن) شويد.
هنگامي که با مطالعه و تحقيق تمام جوانب کار را سنجيديد و به اين نتيجه رسيديد که مهاجرت به نفع شماست آنگاه دنبال يک مشاور خوب باشيد تا شما را در طي‌ مسير همراهي کند. داشتن يک مشاور خوب پيمودن اين مسير را بسيار آسانتر مي‌سازد. 6-7 ماه مانده به صدور ويزا زمينه را براي عزيزاني که شايد مهاجرت شما برايشان سخت باشد مهيا کنيد تا ناگهان شوکه نشوند.