اهمیت داشتن دعوتنامه کار برای مهاجرت کردن به کانادا

در حال حاضر بزرگترین گروه مهاجر به کانادا گروه متخصصین (افراد ماهر) است که تحت عنوان Federal Skilled Worker وارد کانادا می شوند [لینک]. این گروه بر این اساس انتخاب می شوند که می توانند بعد از ورود به کانادا روی پای خودشان بایستند و کار و زندگی کنند. متاسفانه بسیاری از این افراد در بدو ورود دچار مشکل کاریابی می شوند و معمولا چند ماهی طول می کشد تا بتوانند در اینجا جا بیافتند. شاید تنها راهی که برای حل این مشکل وجود دارد این است که فرد مهاجر پیش از ورود به کانادا از سوی یک شرکت کانادایی دعوت به کار شده باشد. از اینجاست که داشتن دعوتنامه کار Arranged Employment Offer یا AEO اهمیت پیدا می کند. من در نوشته دیگری AEO را تشریح کرده ام. برای آشنایی بیشتر با AEO اینجا کلیک کنید. داشتن دعوتنامه کار AEO از چند جهت اهمیت بسزایی دارد. مهاجرت به کانادا

در حال حاضر طبق دستورالعمل وزیر مهاجرت Ministerial Instructions برای اقدام در دسته متخصصین فدرال سه شرط تعیین شده باشد که باید حتما یکی از آنها را داشته باشید تا بتوانید از طریق Skilled Worker (دسته متخصصین یا کارکنان ماهر) اقدام کنید. یکی از این سه شرط داشتن دعوتنامه شغلی است. برای اطلاعات بیشتر درباره این دوشرط اینجا کلیک کنید.
از تاریخ 26 جون 2010 ظرفیت پذیرش متخصصین به کانادا محدود شده است، اما اگر دعوتنامه شغلی داشته باشید این محدودیت ها شامل حال شما نمی شود.
اگر این دعوتنامه را داشته باشید، از شرط داشتن منابع مالی برای ورود به کانادا معاف می شوید. برای اطلاع بیشتر درباره شرط مالی اینجا کلیک کنید. با معافیت حاصل از دعوتنامه کار از شر ارائه مدارک بانکی و مسایل مالی مهاجرت بالکل راحت می شوید.
با داشتن این دعوتنامه تا 15 امتیاز به نمرات شما اضافه می شود. در مجموع برای قبولی به 67 امتیاز از کل 100 امتیاز موجود احتیاج دارید. از این مقدار 10 امتیاز آن دقیقا مربوط به AEO است. اما یکی دیگر از جاهایی که امتیاز می آورید Adaptability (سازگاری) نام دارد که بیشتر افراد از طریق تحصیلات همسرشان یا داشتن فامیل درجه یک در کانادا 10 امتیاز آن را پر می کنند. اگر نتوانید در این بخش امتیاز بیاورید ولی AEO یا همان دعوتنامه کار داشته باشید، تا 5 امتیاز دیگر به شما تعلق می گیرد. آنهایی که برای مهاجرت اقدام کرده اند می دانند که داشتن مجموع 10 تا 15 امتیاز به خاطر دعوتنامه کار بسیار ارزشمند است. برای اطلاعات بیشتر در مورد امتیازبندی گروه کارکنان ماهر اینجا کلیک کنید.
اگر دعوتنامه شما واقعی باشد، به محض ورود به کانادا مستقیما سر کار می روید و بزرگترین مانعی را که تازه مهاجران با آن مواجه هستند پشت سر می گذارید. برای اطلاعات بیشتر به نوشته کارفرمایان کانادایی و استخدام متخصصان ایرانی مراجعه کنید.
خلاصه اگر می توانید هر جور که برایتان مقدور است به دنبال چنین دعوتنامه ای باشید. گرچه کمتر شرکت کانادایی حاضر به دادن AEO به افراد ناآشناست به امتحانش می ارزد که شانس خود را در این خصوص بسنجید. برای شروع می توانید از دوستان و آشنایان کمک بگیرید یا به وب سایت های کاریابی کانادا مراجعه کنید.
منبع: مهاجران