بدرم شهر توریستی

تور بدروم- بودروم را سرزمين آبي هاي ابدي مي دانند و گفته است كه به جاي آنكه در مكاني غرق در نور بخوابيد ، در اينجا غرق در نور زندگي كنيد. در طول تاريخ ، بودروم هميشه صحنه مبارزه براي حاكميت بر اين ديار بوده است. اين شهر بروي يك شبه جزيره بوجود آمده از ادغام بنا در شرق و غرب با قلعه بلند ، خانه هاي سفيد رنگ رديف شده در كناره هاي دو بندر ، گنبدها و كوچه هاي تنگ منتهي به دريا با كشتي هاي تفريحي كه شهرت جهاني يافته اند و نيز با كارخانه هاي كشتي سازي خود يك سرزمين مشهور شده است.
امروزه بودروم ، همه عناصر و عوامل لازم و قابل انتظار براي يك منطقه توريستي را در خود جمع كرده يكي از مراكز مهم گردشگري است كه در تابستان و زمستان قابل زندگي است. از صاحبان كشتي هاي تفريحي ثروتمند تا گردشگراني كه با بودجه محدود خود از چهار گوشه جهان به اينجا سرازير مي شوند و تعطيلات طولاني تابستاني خود را ميگذرانند ، همه وهمه و با هر بودجه اي انتظارات خود را بر آورده شده مي بينند.
بدروم يك مركز توريستي است بيشتر درامد اين شهر از اين صنعت است . صنايع ديگري نيز در اين شهر وجود دارد. ساخت قايقها به مدل كرجي در كارخانه كشتي سازي ايچملر كه اكنون نام آن به شهر بودروم عجين گشته ، همانند گذشته ادامه دارد.در اين تاسيسات كه خود به اندازه كارخانه مي باشد با تكنولوژي مدرن كشتي هاي تفريحي بادباني بسيار لوكس بطول 30 متر توليد مي شود.
در بودروم يك لنگرگاه كشتي به ظرفيت 275 كشتي قرار دارد . همچنين در 12 منطقه نيز خدمات مربوط به تعمير و نگهداري كشتي ها انجام ميگيرد.
صنايع دستي ، كشاورزي و نساجي از ديگر صناعي اين منطقه است.