بهترین راههای آماده شدن برای شروع تحصیل در کالج و یا دانشگاه

صدها هزار نفر در کانادا در کمتر از دو ماه تحصيلات خود را در کالج و يا دانشگاه آغاز خواهند کرد. اگر شما يکي از آنها هستيد، ممکن است که کمي نگران اين موضوع باشيد، نتيجتا ليستي را برايتان تهيه کرده ايم از کارهايي که مي توانييد براي آماده سازي هرچه بيشتر خود انجام دهيد. البته اميدواريم که براي تا کنون براي گرفتن وام دانشجويي و پرداختن هزينه دانشگاه اقدام کرده باشيد. مهاجرت به کانادا

?. نگران پيدا کردن دوست نباشيد:
اکثر افرادي که وارد دانشگاه و يا کالج مي شوند، کسي را نمي شناسند و اين چيز خوبي است. اين بدان معني است که براي چند هفته اول ماه سپتامبر، افرادي که نزيک به شما زندگي مي کنند درحقيقت حکم جانشين خانواده شما را پيدا خواهند کرد. شما در جشنها و برنامه هاي آغاز سال تحصيلي با همديگر شرکت مي کنيد و بعد از مدتي هم ممکن است که از جدا شويد، ولي نگران نباشيد چون مطمئنا تا آن موقع چند دوست در لابراتوار و پروژه هاي گروهي، در جلسات گروه هاي دانشجويي و يا تيم هاي وررزشي پيدا کرده ايد. فقط نياز داريد که به اين پروسه زمان بدهيد.

?. موارد لازم شخصي را همراه داشته باشيد اما به اندازه:
اگر قرار است که در خوابگاه بمانييد، کافي است که بالش، ملحفه و کامپيوتر و يک سري از لوازم شخصي خود را به همراه داشته باشيد، بيشتر خوابگاهها وسايل برقي مورد نياز را تامين خواهند کرد.

?. برنامه ريزي مالي فراموش نشود:

اگر قرار است که پدر و مادرتان هزينه هاي دوران تحصيل شما را بپردازند و يا اگر قرار است که وام دانشجويي اخذ کنيد بايد بدانيد که تا چه ميزان مي توانييد روي اين موارد حساب کنيد. حساب کنيد که خرج روزانه تان چقدر خواهد بود. مثلا اگر قرار است که روزي ?? دلار خرج کنيد، بايد هميشه حواستان به اين موضوع باشد تا دچار استرس مالي نشويد. اين موضوع خصوصا در مورد دانشجويان خارجي از اهميت بيشتري برخوردار است.

?. دنبال لباس مارک دار نرويد
محيط دانشگاه بسيار متنوع و بسيار بزرگ است، برخلاف تصور بعضيها که داراي، قيافه و يا معروفيت را ملاک دوستي مي دانند، بيشتر افراد بر اساس علايق مشترک با يکديگر ارتباط برقرار مي کنند، اين علايق مشترک مي توانند از هر موضوعي نشات گرفته باشد، از بازي هاکي گرفته تا سياست، پزشکي و يا هري پاتر و موسيقي.

?. تمرين زبان انگليسي / فرانسه فراموش نشود:
حتما به خاطر داشته باشيد، که تحصيل به زباني به غير از زبان مادري بسيار متفاوت از مکالمات روزمره خواهد بود. نتيجتا حتما براي اين موضوع خود را از قبل آماده کنيد. بهترين راه تمرين هرچه بيشتر بر روي زبان آکادميک خواهد بود. 

منبع: westpass.ca