تحصیل در کشور استرالیا

استراليا سومين کشور بزرگ انگليسي زبان دنيا بوده و جمعيت وسيعي از دانشجويان بين المللي را در خود پذيرفته است. وجود معتبرترين و با سابقه ترين دانشگاه هاي دنيا در اين کشور، دسترسي به آخرين تکنولوژي و فناوري علمي و تحقيقاتي روز دنيا ، برخورداري از سطح بالاي رفاه و امنيت اجتماع ، امکان اقامت دائم و کار پس از طي دوران تحصيل ، امکان اقامت دائم و کار در پس از طي دوران تحصيل و امکان کار دانشجويي در حين تحصيل از مزاياي تحصيل در اين کشور ميباشد. مهاجرت به استراليا

استراليا داراي 38 دانشگاه دولتي و 2 دانشگاه خصوصي مي باشد .
استراليا سومين كشور انگليسي زبان دنيا بوده و جمعيت وسيعي از دانشجويان بين المللي را در خود پذيرفته است .دانشگاه‌ها به طور معمول طي دو ترم آموزشي در هر سال برنامه‌ريزي شده‌اند و اين سال تحصيلي از اواخر فوريه شروع گرديده و تا اواخر نوامبر ادامه مي‌يابد .ترم آموزشي تابستاني نيز جهت ايجاد تسهيلات بيشتر براي دانشگاه ها و دانشجويان ارائه شده و طبيعتا منجر به كوتاه‌تر شدن دوره آموزشي دانشگاهي و فارغ التحصيلي مي گردد.
مهلت ثبت نام حداكثر تا آخر ماه آگوست (اواخر مرداد ماه) و شروع كلاس‌ها ماه سپتامبر مي‌باشد. با داشتن نمره IELTS=6 . اخذ ويزاي تحصيلي سريع‌تر و بهتر صورت مي‌گيرد. آخرين مهلت ارائه IELTS حداكثر تا يكماه پس از ارسال مدارك مي‌باشد.گذراندن يكسال دوره پيش دانشگاهي قبل از شروع دوره كارشناسي در دانشگاه‌هاي استراليا از جمله شرايط تحصيل در مقطع کارشناسي در استراليا است.

اشتغال همزمان با تحصيل:
ويزاي دانشجويي اجازه كار تا بيست ساعت در هفته در طول زمان تحصيل و كار تمام وقت در طول دوران تعطيلات را به دانشجويان مي‌دهد.درآمدي كه دانشجويان در حين كار پاره وقت بدست مي‌آورند، تنها به عنوان كمك‌هزينه معاش درنظر گرفته شده و به هيچ عنوان دانشجويان قادر به پرداخت شهريه و هزينه تحصيلي خود و يا هزينه هاي زندگي با اين درآمد نمي‌باشند. اجازه كار بعد از شروع تحصيلات در استراليا به دانشجويان داده خواهد شد. 

منبع: ملکپور