تحصیل پزشکی در کشور استرالیا

تحصيل پزشکي يکي از پر طرفدار ترين رشته هاي در ميان ايراني ها مي باشد، سالانه عده ي زيادي منتظر قبولي کنکور پزشکي در ايران مي شوند ولي با توجه به حجم بسيار بالاي درخواست ها و ميزان کم دانشجوي مورد نياز ، تعداد کمي موفق به قبولي در اين آزمون مي شوند. موسسه حقوقي ملک پور با کمک مشاورين آماده ارائه خدمات مشاوره در زمينه انواع ويزاي هاي تحصيلي مي باشد، جهت کسب اطلاعات بيشتر در خصوص تحصيل پزشکي در استراليا مي توانيد با مشاورين موسسه تماس حاصل فرماييد و از مشاوره بهره مند شويد. ما در اين مقاله به بررسي تحصيل پزشکي در استراليا مي پردازيم. مهاجرت به استراليا

تحصيل پزشکي در استراليا با ايران متفاوت است. در ايران اشخاص بايد پس از طي دوران ديپلم و پيش دانشگاهي با قبولي در کنکور سراسري وارد دانشگاه شوند و دوران علوم پايه و... را طي کنند و پس از هفت سال مي توانند مدرک پزشک عمومي خود را دريافت کنند.وکلاي برتر موسسه حقوقي ملک پور شما عزيزان را در خصوص تحصيل پزشکي در استراليا ياري مي نمايند و در اين زمينه مشاوره رايگان تلفني به شما عزيزان ارائه مي نمايند.

در کشور استراليا افراد متقاضي تحصيل پزشکي در استراليا ابتدا بايد يک دوره ي کارشناسي عمومي در رشته هاي علوم سلامت را بگذرانند. اين دوره ها معمولاً بين سه تا چهار سال به طول مي انجامد و پس از طي اين دوران وارد دوره هاي کارشناسي ارشد يا دکترا در رشته پزشکي و دندانپزشکي شوند. هزينه ي تحصيل پزشکي در استراليا معمولاً زياد و نزديک به سي هزار تا شصت هزار دلار به صورت ساليانه مي باشد. البته شايان ذکر است، قبولي در کنکور يا آزمون ورودي نيز براي تحصيل در اين رشته در استراليا الزامي و از موارد اجباري مي باشد.

نام ازمون يا امتحان ورودي دانشگاه ها براي رشته پزشکي گمست است و افراد بايد در اين امتحان قبول شوند. از موارد ديگر جهت پذيرش اين است که هر چه نمرات فرد در دروس مختلف و همچنين معدل وي بالا تر باشد، شانس فرد براي قبولي در آزمون بالا تر است. رشته هاي علوم سلامت در کشور استراليا در دانشگاه هاي متعددي تشکيل مي شود، ما در اينجا به بررسي بعضي موارد در اين قسمت مي پردازيم.وکلاي برتر موسسه حقوقي ملک پور شما عزيزان را در خصوص تحصيل پزشکي در استراليا ياري مي نمايند و در اين زمينه مشاوره رايگان تلفني به شما عزيزان ارائه مي نمايند.

دانشگاه ملي استراليا: شرايط ورود به اين دانشگاه اين است که اگر شخص دوره ي پيش دانشگاهي خود را در استراليا نبوده بايد مدرک کارشناسي داشته باشد و در آزمون GAMSATقبول شود و پس از طي اين مراحل و در هر دو صورت يک مصاحبه قبل از پذيرش خواهيد داشت. شايان ذکر است داشتن نمره ي آيلس هفت براي هر چهار مهارت الزامي است.

دانشگاه ملبورن: دوره ي کارشناسي پزشکي در اين دانشگاه ها به صورت علم بيو-پزشکي ارائه مي شود و معمولاً اين دروه ها، دوره هايي سه ساله مي باشند . در اين دانشگاه دوره هاي پزشکي در مقاطع بالاتر ارائه مي شود.وکلاي برتر موسسه حقوقي ملک پور شما عزيزان را در خصوص تحصيل پزشکي در استراليا ياري مي نمايند و در اين زمينه مشاوره رايگان تلفني به شما عزيزان ارائه مي نمايند.

دانشگاه سيدني: اين دانشگاه شهريه اي در حدود شصت هزار دلار به صورت ساليانه از متقاضيان دريافت مي کند. طول تحصيل کارشناسي در اين دانشگاه معمولاً چهار سال است. از شرايط ورود به اين دانشگاه آزمونGAMSATمي باشد و افراد پس از قبولي در آزمون مذکور بايد در مصاحبه قبول شوند. آيلس مورد نظر براي اين دانشگاه نمره هفت مي باشد.

دانشگاه موناش:در اين دانشگاه فقط در مقطع کارشناسي پزشکي ارائه مي شود. در اين دانشگاه در مقاطع کارشناسي ارشد علوم بيومديکال و علوم سلامت را داريم.وکلاي برتر موسسه حقوقي ملک پور شما عزيزان را در خصوص تحصيل پزشکي در استراليا ياري مي نمايند و در اين زمينه مشاوره رايگان تلفني به شما عزيزان ارائه مي نمايند.

دانشگاه نيوساث ولز: در اين دانشگاه رشته ي پزشکي فقط در مقطع کارشناسي ارائه مي شود. در اين دانشگاه در رشته هاي بيومديکال، علوم سلامت، دارو، روانپزشکي، در مقطع کارشناسي ارشد برگزار مي شود. شرايط ورود به دانشجويان خارجي به اين دانشگاه قبولي در آزمون UMATاست. شايان ذکر است از الزامات قبولي در اين دانشگاه انجام مصاحبه مي باشد.