جاذبه های گردشگری برگزیده شهر آنکارا

تور آنکارا- این شهر سرزمینی که قلب بسیاری از تمدنها بوده است و کارزار تاریخی مابین شرق و غرب، هاتیسها، هیتی ها، فرنگیها،غلاطیه ایها، رومیها، رومیهای شرقی ، سلجوقیها و عثمانیها همگی برای خود مختاری خود جنگیده اند و حکمرانی خود را برقرار کرده اند. در قرن یازدهم ترکهای مهاجر از سمت شرق ، خودشان این شهر را ساختند. در طول تاریخ ، آناتولی مرکزی در برابر هجوم فاتحان بزرگ چون اسکندر بزرگ و تیمور لنگ تاب آورده است. در طول ده هزاره سکونت، ساکنان این ناحیه در هنر خود ،از نقاشیهای قدرتمندانه چاتال هویوک گرفته تا خطوط بی باکانه معماری سلجوقی و شکل مدرن و شگفت انگیز آرامگاه آتاتورک، نماهای جالب چشم اندازهای اطراف را منعکس کرده اند.
از مکانهای دیدنی درآنکارا مي توان به آنیتکابیر يا مقبره آتاتورک واقع بر روی یک تپه خیره کننده در بخش آنیتپ شهر، اشاره كرد. موزه تمدن های آناتولی از دیگرجاذبه های آنکارا به شمار می رود، این موزه به ورودی ارگ نزدیک است. یک بازار سرپوشیده قدیمی به زیبایی بازسازی شده و هم اکنون یک مجموعه خارق العاده و منحصر از آثار پالئولیتیک، نئولیتیک، هاتی ،هیتی،فرنگیها، یورارتین ها و رومیها و نمونه های برجسته از گنجهای لیدیاایها را در خود جای می دهد.
از ديگر مکانهای دیدنی مي توان به موزه فرهنگ شناسي ، موزه نقاشی و مجسمه سازی ، موزه جنگ آزادی ، موزه جمهوری ، موزه تاریخ طبیعی ، موزه هوانوردی ، موزه پخش رادیو و تلویزیون ترکیه ، موزه فضای باز لوکو موتیو ، موزه هواشناسی ، موزه اسباب بازی ، موزه زراعت ، مسجد حاجی بایرام ، مسجد اصلان حانه ، مسجد اهی الوان ، مسجد علا الدین ، مسجد ینی جناب احمد و مسجد کجا تپه را نام برد.
فرودگاه بين المللي آنكارا در 35 كيلومتري شمال اين شهر واقع شده است كه شما مي توانيد با قطار به اين فرودگاه رفت و آمد كنيد.
حمل و نقل عمومي در اين شهر مبتني بر تاكسي اختصاصي ، اتوبوس و مترو مي باشد.
متر وسيله اي است كه شما مي توانيد با آن به اكثر نقاط شهر سريعا سفر كنيد.
وسيله ديگر اتوبوس بوده و شما مي توانيد از استگاه هاي اتوبوس براي رسيدن به مركز شهر استفاده نموده و از ايستگاه اصلي به تمام مراكز ديدني كه در 5 كيلومتري جنوب غربي شهر قرار گرفته سفر كنيد.
وسيله ديگر تاكسي است. تاكسيهاي اين شهر تماما به رنگ زرد بوده و محاسبه نرخ كرايه با استفاده از تاكسي متر انجام مي گيرد. نرخ اوليه تاكسي متر در بدو ورود به وسيله در حدود 2 دلار مي باشد و پس از طي يك مسير 10 كيلومتري در حدود 20 الي 30 دلار با توجه به وضعيت ترافيك مي بايست پرداخت نمود. اين تاكسيها فقط به صورت اختصاصي اقدام به سوار نمودن مسافر مي نمايند.