جاذبه های گردشگری ترسناک جهان

اين کليساها، سردابه ها، دخمه ها، موزه ها و صحنه هاي جنايت ترسناک، حتي بازديدکننده هاي با دل و جرات را نيز به وحشت مي اندازند.
با قدم گذاشتن به داخل کليساي استخوان هاي کشور پرتغال، نخستين چيزي که متوجه مي شويد اين است که با بقاياي حدود ? هزار نفر که در طول تاريخ از بين رفته اند، احاطه شده ايد. هيچ راه فراري از ميان اين استخوان ها وجود ندارد ? آنها در همه جاي اين کليسا پراکنده هستند و به هر طرف که نگاه کنيد يکي از آنها را مي بينيد.

سايي که به قبرستان تبديل شده است، منحصر به فرد نيست. اين مکان هاي وحشتناک با اقرار به ميرا بودن انسان، هرساله گردشگران بيشماري را از سراسر جهان به سمت خود جذب و ثابت مي کنند که از مرگ گريزي نيست.
چرا تماشاي مکان هاي ترسناک و نبش قبر مردگان براي انسان ها تا اين اندازه هيجان انگيز است. شايد به اين دليل که رفتن به اين مکان ها همچون تماشاي يک فيلم ترسناک و پرهيجان است. به طور مثال، رفتن به کليساي مردگان در جمهوري چک که در فاصله ?? دقيقه اي از شهر پراگ قرار دارد، بسيار جالب و ترسناک است. تصور کنيد وارد کليسايي مربوط به قرن ?? ميلادي بشويد و شاهد استخوان هاي ?? هزار انسان باشيد. آيا حاضريد شب را تنهايي در آنجا سپري کنيد؟ مسلما نه!
براي آشنايي با ترسناک ترين جاذبه هاي گردشگري دنيا با ما همراه باشيد.

?. چاپلا دو اوسوس ? ايوورا، پرتغال
کليساي سلطنتي سنت فرانسيس در يکي از روستاهاي بسيار زيباي پرتغال به نام ايوورا قرار دارد و از بيرون همچون يک عبادتگاه مذهبي معمولي ديده مي شود. اما اين فقط ظاهر قضيه است. داخل اين کليسا نيايشگاه چاپلا دو اوسوس به معناي عبادتگاه استخوان ها قرار دارد. به دليل کمبود جا براي دفن مرده ها، صومعه نشين هاي تلاشمند در قرن ?? ميلادي، اجساد حدود ? هزار مرده را به عبادتگاه مقدس کليسا آورده و همچون مارتا استوارت، فضاي آنجا را با استخوان هاي اين اجساد تزئين کرده اند.
وحشت اصلي: دو جنازه پوسيده از مردي ناشناس و کودکي کوچک به طور بي ثباتي از طناب آويزان هستند.

?. موزه شکنجه ? آمستردام
در اين موزه کوچک، وسايل شکنجه تاريخي به نمايش گذاشته شده است و تماشاي آن براي افراد نازک نارنجي و زياده حساس توصيه نمي شود. فقط طرفداران جانورخويي و وحشيگري هاي قرون وسطي مي توانند دستگاه هاي شکنجه شکستن جمجه سر، پاره کردن مفاصل دست و پا و دستگاه هاي کشتار همچون گيوتين را ببينند.
وحشت اصلي: نمايش آويزان بودن يک مرد عريان از قوزک پا همچون گوشت هاي قصابي و برديدن بدن او از وسط با اره برقي وحشتناک ترين اثري است که در اين موزه وجود دارد.

?. مکان تاريخي درگاه آرتور تاسمانيا
اين مکان استراليايي متعلق به قرن ?? ميلادي، زماني محل زندگي هزاران مجرم تبهکار و خطرناکي بوده است که به «جهنم زمين» تبعيد مي شدند. کالبدشکافي اتاق هاي اين ساختمان شاهدي بر اين موضوع است. موقعيت هاي ترسناک، کتک هاي وحشيانه، تنهايي و انزوا در تاريکي و سلول هاي نمور همه دليلي براي مرگ حدود ? هزار نفر در اينجا بوده است. اين داستان غم انگيز به آوريل سال ???? ميلادي بازمي گردد، هنگامي که يک آدمکش حرفه اي با اسلحه ?? نفر رابه قتل رساند و اين بزرگ ترين قتل دسته جمعي اين کشور تا به اين زمان است.
وحشت اصلي: گاهي گزارش مي شود که در اين مکان ارواح ديده مي شود که البته براي مجرمان نيست بلکه براي يک زن و کودک اوست.


?. موزه مرگ ? هاليوود
اين موزه ناراحت کننده محلي براي نمايش قتل و تشريح اجساد، وسايل قتل، عکس هايي از تصادف هاي وحشت انگيز، صحنه جرم هاي مشهور و قطع سر Bluebeard (¬شخصيت داستان افسانه اي که پي در پي با زن ها ازدواج مي کرد و آنها را مي کشت ) با گيوتين است.
وحشت اصلي: گردش در اين موزه چندش آور فقط يک ساعت طول مي کشد اما تماشاي تصاوير کالبدشکافي و تجزيه اجساد به اين زمان مي افزايد و وحشت بدي در دل بيننده ايجاد مي کند.

?. موزه موميايي ها ? مکزيک
در اين موزه گواناجوئاتو حدود ??? موميايي نبش قبر شده از معبد سانتا پائولا در خلال سال هاي ???? تا ???? ميلادي نگهداري و حفاظت مي شود. چهره هاي اين موميايي ها بسيار ترسناک هستند ? بسياري از آنها گويا در حال فرياد کشيدن و بيان کلمه «نه» هستند و مشت هاي گره شده آنها از زير لباس هاي پاره و مندرسشان بيرون زده است. اين موزه همچون اتاق آماده سازي فيلم هاي زامبي است.
وحشت اصلي: اين موميايي هاي کوچک، لباس هاي محلي و سنتي به تن دارند.

?. خانه وحشت وينچستر ? سن حوزه ? کاليفرنيا
براي سارا وينچستر ?? سال طول کشيد تا اين عمارت سلطنتي مارپيچي ??? اتاقه را بسازد. ايده اين کار در نشستي که به يادبود افرادي که بر اثر گلوله تفنگ هاي وينچستر جان خود را از دست داده بود، به ذهن او خطور کرد. اين عمارت ? هزار در، ?? هزار پنجره، ?? شومينه، ?? راه پله و دست کم سه روح سرگردان دارد. راهروها و راه پله هاي مارپيچ اين عمارت به گونه اي طراحي شده اند که توهم ديدن شبح و روح را در انسان افزيش مي دهد.
وحشت اصلي: بازديدکننده هايي که شب ا اين عمارت ديدن مي کنند، صداهاي را مي شنوند و شاهد حرکت نور و چرخش دستگيره هاي در و ديگر فعاليت ها ارواح گونه هستند.

?. دخمه هاي کاپوچين ها ? سيسيلي
شايد بندر پالرمو زادگاه مافيا باشد اما مردم اين شهر تنها مسايل عجيب و غريب و وحشتناک اين شهر نيستند. در زير خيابان هاي پالرمو، مجموعه اي از ? هزار جسد موميايي شده که با بهترين لباس هاي خود دفن شده اند، نگهداري مي شود. منظره جهنمي فراموش نشدني از اين پوست و استخوان هايي که زماني راهب، شاعر، باکره و مردم عادي بوده اند، چيزي نيست که به راحتي بتوان از کنار آن گذشت.
وحشت اصلي: «زيباي خفته» وحشتناک ترين بخش اين موزه است: روزالينا لومبارد دو ساله که در سال ???? ميلادي مرده است، بدنش به طور صحيح و کامل در اين موزه نمايش داده مي شود.

?. غار اکتون تونيچيل مکنال ? بيليز
افراد شجاعي که به بازديد از اين مکان باستان شناسي تمايل بسياري دارند بايد پياده به همراه يک راهنما به آنجا بروند. اين مسير ابتدا با شنا در عمق تا زانوي آب هاي فوق العاده سرد و قيرگون شروع مي شود. توصيه مي کنيم افرادي که قوه تخيل بالايي دارند به اين مکان نروند. قوم مايان ها براي مراسم مذهبي خود انسان هاي بيشماري را در اين غار قرباني مي کردند و اسکلت هاي باقي مانده دليلي بر اثبات اين ادعا است. از جمله اسکلت ها بايد به استخوان هاي دختر نوجواني به نام کريستال ميدن اشاره کرد.
وحشت اصلي: اگر خفاش ها و عنکبوت هاي موجود در اين غار شما را نترسانند، کاسه هاي سراميکي قديمي موجود در آنجا که سوراخ هاي مرگ دارند و قبلا براي مراسم مذهبي قرباني انسان هاي بي گناه و ريختن خونشان به کار مي رفته است، ترسي بر دل بيننده مي اندازند.

?. استخوانگاه سدلک ? جمهوري چک
با قدم گذاشتن در اين گليساي گوتيک متعلق به قرن ?? ميلادي که در کوتنا هورا در فاصله ?? دقيقه اي از پراگ واقع شده است، نخستين چيزي که به ذهنتان مي رسد، خالق آن است: فرانتيسک رينت که مدرک طراحي خود را از دانشگاه هادس گرفته است. عبادتگاه زيرزمين اين کليسا شامل ?? هزار اسکلت است که به طور تزئيني در لوسترهاي و چلچراغ ها کار شده اند و نماي مخوفي به آن بخشيده اند.
وحشت اصلي: حلقه اي از جمجمه هايي با چشم هاي توخالي از سقف گنبدي اين کليسا آويزان است و هرم استخواني ساخته شده از ?? هزار اسکلت منظره ديگري از اين کليساي مخوف هستند.

??. موزه ماتر ? فيلادلفيا
در همکاري با کالج فيزيک فيلادلفيا با سال ها سابقه، اين موزه به گونه اي مديريت مي شود که خاص، شوک آور و چندش آور باشد. وقايع نامه اين موزه مملو از وقايع غيرمعمول و بيماري هايي است که گوشت و پوست انسان را نابود کرده اند. نمايش هاي اين موزه شامل دست هاي قانقاريايي، استخوان هاي سوراخ سفليسي، کبدهاي بيمار و روده هاي بزرگ و ?? کيلوگرمي است. اسکلت هاي عظيم الجثه، دوقلوهاي به هم چسبيده نارس و کوتوله بعلاوه بخش هاي بريده شده مغز انسان همه در اين موزه چندش آور نمايش داده مي شوند.
وحشت اصلي: صابون باقي مانده از قرن ?? ميلادي که به ماده صابون مانندي تبديل شده است و «لاش پيه» ماده ي چرب و موم مانندي که در اجساد مانده در رطوبت ايجاد مي شود ناميده مي شود.