دعوتنامه شغلی برای مهاجرت

ین روزها اگر برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنید و در دسته کارکنان متخصص Skilled Workers قرار دارید لازم است از شرایط خاصی برخوردار باشید تا امکان مهاجرت شما فراهم شود. یکی از شرایط این است که باید مدرک تحصیلی (یا مهارت شغلی) شما در گروه مهارت های معرفی شده توسط اداره مهاجرت CIC باشد یا آنکه از طرف یک شرکت کانادایی دعوتنامه شغلی معتبر داشته باشید. برای لیست رشته های مورد تایید اداره مهاجرت اینجا کلیک کنید.

دعوتنامه شغلی برای مهاجرت Arranged Employment Offer چیست؟

دعوتنامه شغلی برای مهاجرت Arranged Employment Offer نوعی دعوتنامه رسمی است که به شرح زیر صادر می شود.

یک شرکت معتبر کانادایی (فعال باشد، حداقل دو کارمند تمام وقت داشته باشد و پاره ای شرایط دیگر) دعوتنامه ای به این مضمون صادر می کند که فرد مهاجر پس از ورود به کانادا به عنوان یک کارمند تمام وقت در شرکت مشغول به کار خواهد شد.
سازمان کار و منابع انسانی کانادا HRSDC دعوتنامه و مدارک را از شرکت دریافت و آنها را تایید می کند. این سازمان برای تایید مدارک قوانین خود را دارد. برای مثال هر شغلی مورد تایید این سازمان قرار نمی گیرد (تنها شغل های مدیریتی و کارشناسی مورد تایید قرار می گیرند).
می توان مدارک را به اداره مهاجرت تحویل داد (همراه با سایر مدارک، موقعی که آنها را به سفارت می فرستید).
برای کسب آخرین اطلاعات در خصوص دعوتنامه شغلی برای مهاجرت به سایت CIC مراجعه فرمایید [لینک].

کلیه هزینه های مربوط به صدور و همین طور انجام امور HRSDC به عهده شرکت صادرکننده دعوتنامه است. دریافت چنین دعوتنامه ای علی الاصول برای فرد مهاجر هزینه ای دربر نخواهد داشت. البته من مورد قانونی ای پیدا نکردم که مانع هرگونه هماهنگی مالی بین شرکت صادر کننده و فرد مهاجر برای صدور چنین دعوتنامه ای باشد. با این حال دقت کنید که گرفتار متقلبین و افراد شیاد نشوید. از من سوال می کنید فقط در صورتی به دنبال این دعوتنامه باشید که واقعا یک شرکت قصد استخدام شما را داشته باشد. در این مورد خیلی دقت کنید، که خدای نکرده از شما سوء استفاده نکنند.
منبع: مهاجران