دیدنی‌های ابوظبی

دهکده‌ی میراث ابوظبی
دهکده‌ی آرام میراث ابوظبی، بعد از بازسازی به یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های ابوظبی تبدیل شده است. با باغ‌های شاداب و فواره‌های فراوان، این‌جا محل مناسبی برای گذراندن صبح است؛ وقتی هنوز گرما و رطوبت زیاد نشده.
در این دهکده، می‌توانید چشم‌اندازی از چگونگی زندگی مردم ابوظبی پیش از دوران نفت داشته باشید: کوچه‌های بازسازی شده، یک مسجد سنتی قدیمی و چادرهایی از موی بز و شتر. گارگاه‌هایی هم در آن‌جا برپاست که می‌توانید هنرمندان سفال‌گر، شیشه‌گر، مس‌گر و بافنده را تماشا کنید.

بنیاد فرهنگی
بنیاد فرهنگی ابوظبی، یک مرکز هنری و فرهنگی است که برنامه‌های تئاتر، موسیقی کلاسیک، باله، شعرخوانی ، موسیقی، نمایشگاه هنر و عکاسی و پخش فیلم‌های سینمایی جهانی است. این موسسه در مرکز شهر و در ساختمان اسلامی مدرن قرار گرفته که گنبدهای زیبا و راهروهای کاشی‌کاری شده‌اش، با طرح‌های چشم‌نوازی تزیین شده‌اند.

کاخ امارات
برخلاف برج العرب دبی، نیازی نیست که برای تماشای معماری بی‌نظیر این هتل، در آن اتاق داشته باشید.


قصر الحصن
این کاخ باشکوه سفید رنگ که در سال ١٧٦١ ساخته شده، زمانی محل اقامت خانواده‌ی سلطنتی النهیان بوده و امروزه، یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های ابوظبی به شمار می‌رود. این کاخ به طور رسمی برای بازدید عموم باز نیست و اگر مایل به تماشای آن هستید، باید از تورهای موسسه‌ی فرهنگی استفاده کنید.

مرکز هنرهای دستی زنان
اگر به صنایع‌دستی علاقه‌ دارید، حتماً سری به این مرکز فرهنگی که در ساختمان اتحادیه‌ی بانوان قرار دارد زده و از نمایشگاه بافندگی‌ سنتی، لباس‌های محلی، منسوجات، و صنایع‌دستی دیدن کنید.