دیدنی های بدروم

موزه روباز
تور بدروم- به علت قرار داشتن آرامگاه Mausoleion از پادشاهان کاريا به اين نام خوانده مي شود. اين بناي يادبود که بر اثر زلزله بزرگ آناطولي کاملا تخريب و از بين رفته و يکي از عجايب هفتگانه جهان به شمار مي رفت، امروزه به يک موزه کوچک تبديل شده است. کلمه Mozele (آرامگاه) که امروزه مورد استفاده قرار مي گيرد، از نام پادشاه Mausoleion گرفته شده است. اکثر سنگ هاي مربوط به Mausoleion در ساخت قلعه بدروم به کار رفته و قطعات زيباي منقوش آن نيز در هنگام حفاري هاي قرن ?? از سوي انگليسي ها به موزه بريتانيا منتقل شده است.

تئاتر باستاني
اين مکان ديدني بر روي جاده بدروم–تورگوت رئيس واقع شده است. در حفاري هاي انجام يافته سن تئاتر بيرون آورده شده و محل هاي نشستن بازسازي شده است. ظرفيت اين تئاتر ????? نفر مي باشد.
موزه باستان شناسي زير زميني (زير آبي) بدروم
موزه زيرزميني بدروم امروزه در نوع خود يکي از بزرگترين و مهمترين موزه هاي جهان است. آثار به دست آمده از حفاري هايي که از سال ???? آغاز شده، در اين موزه که در قلعه بودروم ساخته شده قرار گرفته و به نمايش گذارده شده است. در اين موزه آثار به دست آمده از تحقيقات انجام يافته در مرداب هاي نزديک بدروم به نمايش گذاشته شده است. مرداب هاي اين منطقه شامل ياسي آوا، شيطان دره سي و بندر سرچه مي باشد. مشاهده ي قديمي ترين کشتي غرق شده جهان نيز از آثار جالب توجه منطقه است.
قلعه چيفيت
اين قلعه تاريخي در جنوب غربي شبه جزيره و در نزديکي منطقه باغلا بر روي تخته سنگ ها ساخته شده و آثار تمدن هاي مختلف را در خود جاي داده است.
درب Myndos
درب ميندوس يکي از درب هاي ورودي hali Karnossos بوده است که در غرب شهر قرار دارد. درب ميندوس از دو برج تاريخي و يک شبستان داخلي که درب ورودي به شهر که در پشت آن جاي داشته، تشکيل شده است. بازسازي مرحله اول برج و حصارهايي که در شمال اين درب قرار دارند در سال ???? به پايان رسيده است.