زیباترین جاذبه های گردشگری نروژ

پادشاهي نروژ که در زبان نروژي "نُرگِه" تلفظ مي شود، کشوري است واقع در اروپاي شمالي و پايتخت آن شهر اسلو است. اين کشور در غرب شبه جزيره? اسکانديناوي و غرب سوئد واقع شده و در سمت جنوب آن درياي شمال و در سمت غرب آن درياي نروژ قرار دارد. واژه نروژ به معناي «مسير شمالي» است.
نروژ، کشوري کوهستاني است، قسمت عمده اي از اراضي نروژ حتي در منطقه کوهستاني پوشيده از جنگل است. مدار قطب شمال از نواحي شمالي اين کشور عبور مي کند و هيچ کشوري به اندازه نروژ در سواحل خود، بريدگي هاي کوچک و بزرگ ندارد، اين بريدگي ها متعلق به دوران يخچالي است.
آب و هواي نروژ به دليل گرماي جريان خليج معتدل مي باشد. تابستان ها با توجه به عرض جغرافيايي بسيار معتدل و زمستان ها طولاني و بسيار سرد است. ريزش برف و باران به بيش از ???? ميلي متر در غرب مي رسد. اکثر مناطق شمالي نروژ معمولاً ? ماه در سال بارش برف و باران را به همراه دارد.
بيشينه مردم نروژ از نژاد اسکانديناويايي، از تبار وايکينگ ها و از شاخه ژرمن ها هستند. واحد پول نروژ، کرون با واحد جزء (اوره) نام دارد. در نروژ سطح زندگي بالاست. صادرات عمده? نروژ را نفت تشکيل مي دهد، به طوري که نروژ روزانه ? ميليون بشکه نفت خام صادر مي کند، ولي در سازمان جهاني اوپک عضويت ندارد.
اگر قصد سفر به اين کشور زيبا را داريد، جاذبه هاي گردشگري زير را از دست ندهيد.


?. آبدره گيرانگر فيورد (Geirangerfjord)
گيرانگرفيورد آبدره اي در غرب نروژ است. اين دره در ناحيه مور جنوبي در استان موره اوگ رومسدال Mre og Romsdal واقع شده است. اين آبدره جزء فهرست ميراث جهاني يونسکو مي باشد.


?. لوفوتن (Lofoten)
اين مجمع الجزاير و منطقه سنتي در بخش نوردلند نروژ واقع شده است. حيات دريايي آن بسيار غني است و بزرگترين صخره آبسنگي عميق دنيا را دارد. ميليون هاي پرنده آبي در اين منطقه يافت مي شود. از تفريحات اين منطقه مي توان به کوهنوردي و مشاهده طبيعت، دوچرخه سواري و موج سواري اشاره کرد.


?. موزه کشتي وايکينگ ها در اسلو (Viking Ship Museum)
اين موزه در شهر اسلو، پايتخت نروژ واقع شده است و بخشي از موزه تاريخ فرهنگي دانشگاه اسلو محسوب مي شود و يافته هاي باستاني مناطق مختلف در اين موزه به نمايش گذاشته شده اند. بخش هاي ديدني اين موزه شامل کشتي اوسبرگ، کشتي گوکستاد و کشتي تون مي شود.

?. ساختمان اپراي اسلو (Oslo Opera House)
اين ساختمان محل برگزاري اپرا و باله ملي نروژ است و تالار نمايش ملي نروژ محسوب مي شود. ساختمان اپراي اسلو در محله بيورويکا در مرکز اسلو قرار دارد. نماي اين ساختمان با مرمر ايتاليايي و گرانيت سفيد پوشانده شده و گويي از آّب بيرون زده است.

?. پارک فروگنر (Frogner Park)
پارک فروگنر يک پارک عمومي واقع در منطقه فروگنر در اسلو است و موزه شهر اسلو در اين پارک قرار دارد. داخل اين پارک مجسمه هاي مشهور Vigeland قرار دارند که توسط گوستاو ويجلند طراحي شده اند.

?. شهربازي و باغ وحش کريستيانسند (Kristiansand Zoo and Amusement Park)
شهربازي و باغ جانورشناسي در ?? کيلومتري شرق کريستيانسند در نروژ واقع شده است و يکي از نقاط گردشگري پربازديد نروژ است. دهکده کارداموم و دهکده دزدان دريايي از نقاط ديدني ديگر آن هستند.


?. فرام (Fram)
فرام نام يک کشتي است که براي اعزام به قطب شمال و مناطق قطبي توسط سياحان نروژي بين سال هاي ???? و ???? از آن استفاده مي شد. در يکي از اين سفرها به قطب شمال، فرام در ميان يخ لايه اي يخ مي بندد و همراه با آن در قطب شمال شناور مي شود. در حال حاضر فرام در موزه فرام در اسلو نگهداري مي شود.

?. آکواريوم برگن (Bergen Aquarium)
اين آکواريوم عمومي در شبه جزيره نوردنس در برگن واقع شده است و يکي از جاذبه هاي گردشگري اين شهر محسوب مي شود. اين آکواريوم در سال ???? بازگشايي شد و بزرگترين و مدرن ترين آکواريوم در شمال اروپاست.
مجموعه برگن شامل ?? مخزن آکواريوم پر از ماهي، بي مهره هاي دريايي و آبگيرهايي پر از فک، پنگوئن و خزندگان و ميمون ها مي شود.

?. اسلو اسپکتروم (Oslo Spektrum)
اسلو اسپکتروم يک استاديوم چندمنظوره در مرکز اسلو است که در دسامبر ???? بازگشايي شد. اين اسپکتروم به خاطر ميزباني رويدادهاي مهمي همچون کنسرت جايزه صلح نوبل، مسابقه آهنگ Eurovision و کنسرت هاي هنرمنداني ملي و بين المللي همچون ويتني هيوستون، دايانا راس، بريتني اسپيرز، ليدي گاگا و کريس براون مشهور است.


??. قلعه اسکارسبورک (Oscarsborg Fortress)
اين قلعه در اسلوفيورد و در نزديکي دهکده کوچک دروباک قرار يافته است. اين قلعه روي دو جزيره کوچک واقع شده است. اين قلعه بخاطر غرق شدن کشتي کروز سنگين آلماني در سال ???? معروف است.