زیباترین جاذبه های گردشگری پرو

کشور بيشتر بخاطر اينکه زادگاه اينکاها است، معروف است. اين قبيله باستاني حالا مقصد گردشگران و ماجراجويان است، ولي در مورد بقيه اسرار و عجايب اين کشور واقع در آمريکاي جنوبي چيز زيادي نمي گويند. جاناتان بل، فارغ التحصيل رشته روزنامه نگاري که در پرو زندگي کرده، ?? مکان زيباي آن را انتخاب کرده و در مورد آن توضيحاتي داده است.

ماچو پيچو (Machu Picchu)
شايد اين مکان ديگر کليشه شده باشد، ولي کليشه شدن آن دليل دارد. تا صحبت از پرو مي شود، همه ياد ماچو پيچو مي افتند. وقتي به اين مکان باورنکردني مي رسيد، منظره آن نفس شما را مي برد. اگر صبح زود خودتان را به آنجا برسانيد، مي توانيد شاهد طلوع زيباي خورشيد از سمت دروازه خورشيد باشيد و سپس از هوانيا پيچو بالا برويد.

کوسکو و دره مقدس (Cusco and the Sacred Valley)
در حاليکه از اين شهر بيشتر به عنوان دروازه اي به سوي يکي از عجايب هفتگانه دنيا استفاده مي شود، ولي خود آن هم چيزهاي زيادي براي ديدن دارد. کوسکو در ارتفاع بالاتري از ماچو پيچو قرار دارد. خيابان هاي سنگفرش آن مسير رسيدن به مکاني تاريخي را هموار مي کنند. مي توانيد پياده يا با اتوبوس به سمت کريستو بلانکو برويد و نماي شگفت انگيزي از شهر را ببينيد و بازارهاي جالب را سير کنيد و در پلازا دو ارماس استراحت کنيد.

درياچه تيتيکاکا (Lake Titicaca)
سفر با قطار از کوسکو تا پونو، سفري ?? ساعته از منطقه روستايي پرو تا کرانه هاي درياچه تيتيکاکا، يکي از زيباترين سفرهاي قطاري است. بدون شک سفري شگفت انگيز را تجربه خواهيد کرد و يادتان نرود که درياچه تيتيکاکا که بزرگترين درياچه آمريکاي جنوبي و يکي از اسرارآميزترين و جالب ترين درياچه هاست را از دست ندهيد. اکتشافاتي که در سمت بوليويايي اين درياچه صورت گرفته نشان مي دهد که هنوز چيزهاي بيشتري براي کشف کردن وجود دارد.

پيورا (Piura)
در خط ساحلي شمالي کشور پرو، سواحل و پلاژهاي آرامش بخش و زيبايي وجود دارد. ماهيت ماجراجويانه سفر در پرو باعث مي شود که وقتي به سواحل مانکورا، پونتا سال يا تامبز مي رويد، واقعاً احساس آرامش کنيد. ارنست همينگوي هم در هنگام فيلمبرداري فيلم "پيرمرد و دريا" يک ماه در دهکده ماهيگيري کابو بلانکو ماند.

چاچاپوياس (Chachapoyas)
جنگل مرتفع چاچاپوياس که در منطقه هميشه مه آلود پرو واقع شده است، منظره اي مرکب از کوه هايي خشن و جنگلي سبز و انبوه دارد. افراد کمي به اين منطقه دورافتاده مي روند و شايد دليلش اين باشد که دو روز طول مي کشد تا به اين منطقه برسيد. ولي اگر رفتيد، مي توانيد يکي از مکان هاي درجه يک دنيا مانند خرابه هاي پيش از دوره اينکاها را ببينيد که روي قله انبوهي واقع شده اند و آبشارهاي گوکتا، يکي از بلندترين آبشارهاي دنيا را ببينيد.

آريکوئيپا (Arequipa)
اين مکان که با عنوان شهر سفيد شناخته مي شود، معماري منحصر بفردي دارد و دومين شهر بزرگ پرو محسوب مي شود. ويژگي اصلي آن اين است که آتشفشان هاي زيادي دارد و چشم اي ابدي در آن وجود دارد که هر وقت از سال مي توانيد از آن ديدن کنيد. اين مقصد گردشگري زيبا ساختمان هايي دارد که عموماً از سنگ هاي آتشفشاني ساخته شده اند و مرکز تاريخي آن بيش از ده سال است که ميراث جهاني ناميده شده است. کليساي جامع آريکوئيپا، بسيار مشهور است و شروع خوبي براي شروع سفر به تنگدره کولکا است.

تنگدره کولکا (Colca Canyon)
در کل بيشتر مردم براي مناظر اطراف به آريکوئيپا مي روند و تنگدره کولکا يکي از اين مناظر زيباست و در واقع يکي از محبوب ترين جاذبه هاي گردشگري پرو محسوب مي شود. عمق ???? متري آن حتي بيش از گراند کانيون است و يکي از عميق ترين تنگدره هاي دنياست. از فرهنگ غني گرفته تا ورزش هاي سخت و دشوار، براي هر کسي وجود دارد. از قله کروز دل کوندور مي توانيد بزرگي اين مکان شگفت انگيز را تحسين کنيد.

آمازون (The Amazon)
رفتن به جنگل يکي از به ياد ماندني ترين تجربياتي است که مي توانيد داشته باشيد. از شب هاي آرام زير نور ستاره ها گرفته تا گوش دادن به صداي قورباغه ها و پياده روي در جنگل، آشنايي با قبايل و گوش دادن به صداي ميمون ها، همه اينها هيجان انگيز هستند. آمازون براي همه اينها تجربه درجه يک در کلاس جهاني است.

اوکسپامپا (Oxapampa)
دهکده اي آلماني در وسط سلوا آلتا در پرو، يکي از مقاصد زيباي گردشگري است. در اواسط سال ???? بود که شرايط ضعيف معيشتي در اروپاي مرکزي باعث شد که حدود ?? هزار نفر به اين مناطق بکر سفر کنند. بسياري از آنها براي جشنواره سلوامونوس به اينجا آمدند و با اتوبوس حدود ?? ساعت راه تا ليما است. البته وقتي آنجا برسيد، متوجه مي شويد که غذاي خوبي دارد و مردم آن مهمان نوازند و مناظر اطراف، آبشارها و فضاي سبز و وحشي آن، براي کمپينگ و پياده روي عالي است.

هواکاچينا (Huacachina)
تا حالا شن سواري کرده ايد؟ اگر اين تفريح را انجام نداده ايد، مي توانيد آن را اولين بار در پرو امتحان کنيد. هواکاچينا اين تفريح تازه را دارد و از آن گذشته مردابي سبز آبي و تپه هاي شني بزرگ دارد که مناظري باورنکردني خلق کرده اند. اين منطقه تعريف و نماد يک شهر توريستي است و ارزش بازديد را دارد. در اين مکان به شما خيلي خوش مي گذرد و همچنين مناظر زيبايي را خواهيد ديد.