قبرس شمالی

قبرس شمالي ، يا همان قبرس ترک نشين ، تحت تسلط ترک هاست و پايتخت آن نيز ميان ترک ها و يوناني ها تقسيم شده است.
اختلاف ترک و يوناني ها باعث شد تا اين کشور به دو قسمت شمالي و جنوبي تقسيم شود ، قسمت ترک نشين سرانجام در سال 1983 استقلال خود را اعلام کرده و نام مستقلي به نام جمهوري ترک قبرس شمالي ، را براي خود برگزيد.(تور قبرس شمالي)

صنايع دستي :
قلابکاري لفکارا يکي از سنن قبرس باستان مي باشد . نمونه هايي از روتختي و روميزي هاي ابريشمي ، قاليبافي ، فرش بافي از سوغاتي هاي بسيار جذاب اين منطقه است.

سواجل زيباي قبرس شمالي از جذابيت هاي اصلي اين منطقه محسوب مي شود. سواحل جذب شني و طلايي رنگ توريست هاي زيادي را به سمت خود جذب مي کند تا لحظات زيبا و پر از آرامش را در اين سواحل سپري کنند.

جاذبه ها
گيرنه :
منطقه اي جذاب که کوه و درياي آن هميشه مورد توجه توريست هاي منطقه بوده است . اين منطقه علاوه بر جذابيت هاي طبيعي از لحاظ فرهنگي تاريخي نيز غني مي باشد . باستان شناسان به اين منطقه اهميت زيادي مي دهند. بقاياي تاريخي اين منطقه بسيار قديمي و با ارزش است.

فاماگوسا:
منطقه اي که تعدد سواحل زيباي آن بسيار زبان زد مي باشد . اين سواحل زيبا با شن هاي طلايي آن جلوه ي خاصي به اين منطقه بخشيده است.

نيکوزيا :
اين شهر ، پايتخت قبرس مي باشد . جمعيتي حدود 73.000 نفر دارد و تنها پايتخت در جهان است که پايتخت دو کشور مي باشد !

اين شهر به دو قسمت تقسيم شده و نصفي از آن مربوط به قبرس ترک و نصفه ي ديگر آن مربوط به قبرس يوناني (قبرس اروپايي) مي باشد.