معایب مهاجرت به کشور استرالیا

مهاجرت به استراليا همواره يکي از گزينه هاي پيش روي افراد بوده است، مهاجرت به اين کشور هم اکنون متاسفانه به دلايلي که در مطلب بررسي خواهيم کرد، با مشکلاتي مواجه شده است. ما در مقاله به ارائه اطلاعاتي راجع به شرايط مهاجرت به استراليا و معايب مهاجرت به استراليا مي پردازيم و شما عزيزان را با معايب مهاجرت به استراليا آشنا مي کنيم و از زبان مهاجرين اين کشور معايب مهاجرت به استراليا را بيان مي نماييم.

کشور استراليا داراي قوانين مهاجرتي مشخصي هست، اين قوانين معمولاً سالانه عوض مي شوند و بعضاً شرايط رو به سخت شدن حرکت مي کند، اين خود يکي از معايب مهاجرت به استراليا است، شايان ذکر است چنانچه شخصي، در حين اقدام براي مهاجرت به استراليا بنا به دلايلي قوانين عوض شد، شخص بايد طبق قوانين جديد مدارک و شرايط خود را فراهم کند، اين مسئله باعث شده عده زيادي که قصد مهاجرت به اين کشور را دارند، دچار مشکلاتي شوند و همچنين بعضاً از اقدام براي مهاجرت منصرف شده اند. مدرک زبان يکي از مواردي است که معمولاً سالانه ميزان آن بيشتر مي شود، همان طور که مطلع هستيد کشور استراليا چند سال قبل، ارائه مدرک زبان الزامي نبود و در اين صورتي که است که هم اکنون داشتن مدرک آيلتس 6 در همه ي مهارت ها الزامي شده است. کسب اين نمره ي زبان در هر صورت ممکن براي عده امري دشوار نباشد ولي نگراني از بابت اضافه شدن نمره ي آيلتس در قوانين جديد حين پروسه انجام کار گريبان گير افراد مي شود و اين نيز خود زا معايب مهاجرت به استراليا مي باشد.

نکته ديگر درباب معايب مهاجرت به استراليا اين است که فقط تعداد محدودي از ويزا ها براي ايراني ها صادر مي شود، به عنوان مثال اخذ ويزا 457 براي ايراني بسيار دشوار و در واقع غير ممکن است، اين مطلبي است که بسياري از دفاتر مهاجرتي از آن مطلع نيستند و حتي نسبت به آن ويزا تبليغات انجام ميدهند! نکته اي که در همين جا لازم است ذکر شود اين است که متاسفانه دفاتر مهاجرتي غير قانوني به صورت قارچ گونه زياد شده اند و شمارا با حقايق مهاجرت به استراليا و معايب مهاجرت به استراليا آشنا نمي نمايند وهمين مسئله باعث شده، عده اي در دام افراد ناباب و بي اطلاع گرفتار شوند.

نکته ي ديگر در باب معايب مهاجرت به استراليا محدود بودن رشته هاي مي باشد، اين کشور سالانه تعدادي رشته را براي متقاضيان اعلام مي کند، به طور مثال رشته ي اين کشور سالانه اعلام مي کند به تعداد 1000 نفر منهدسي برق نياز داريم. در نتيجه فقط افرادي مي توانند براي کشور اقدام کنند رشته ي تحصيلي آنها در ليست اعلامي باشد. البته ذکر اين نکته نيز لازم است که ظرفيت هر رشته اي نيز ممکن است تکميل شود.

کشور استراليا، از جمله کشور هايي است که مدرک تحصيلي ايران را به مطلق قبول نمي کند و افراد جهت ارسال مدارک بايد cdrداشته باشند، که اخذ اين نيز مستلزم پرداخت هزينه مي باشد، جهت اطلاع بيشتر در زمينه cdr مي توانيد با مشاورين موسسه تماس حاصل فرماييد.محدوديت سني يکي ديگر از موانع مهاجرت به استرليا مي باشد، اين کشور طبق جدول امتياز بندي بيشتري امتياز را به افراد زير 32 سال و 24 سال اعطا مي کند و هر چه سن افراد بالا تر مي رود معمولاً شانس مهاجرت خود را بسيار کمرنگ مي کند به طوري که اين افراد بايدکمبود امتياز خود را از روش هاي ديگر مثل مدرک زبان جبران کنند و معمولاً با توجه به شرايط سني اين نيز امري بسيار دشوار به نظر مي رسد.

از موارد ديگر لازم جهت کسب امتياز براي مهاجرت به اين کشور سابقه ي کار است، معمولاً براي افراد داشتن سابقه ي کار الزامي است، البته اينکه اعلام مي شود، براي بعضي افراد به اين دليل است که اکثراً با توجه به کسب نکردن امتياز لازم، مجبور به داشتن سابقه ي کار هستند. شايان ذکر است، سابقه ي کار در اين کشور بايد داراي شرايط خاصي باشد من جمله اين که بايد حتماً بعد با بيمه باشد، بعد از اتمام تحصيلات باشد و... .

نکته ي ديگر پيرامون معايب مهاجرت به استراليا و ويزاي کار اين کشور ،که معمولاً از اين طريق براي مهاجرت اقدام مي کنند، اين است که در نهايت چنانچه شخص موفق به اخذ ويزاي کار شود، پيدا کردن کار و موارد مرتبط بر عهده ي خود شخص است که همان طور که مي دانيد وضعيت کاري اين کشور هم اکنون داراي شرايط مطلوبي نيست و بعضي افراد با پيدا کردن مشکل دارند و اين نيز از اصلي ترين معايب مهاجرت به استراليا است.

در نهايت اين موسسه با سابقه ي طولاني در امر مهاجرت، اين سال ها کشور استراليا را براي مهاجرت به متقاضيان توصيه نمي کند، هم اکنون کشور هاي اروپايي و آمريکا شرايط مهاجرت راحت تري را دارند و بعضاً اين کشور ها در بعضي موارد داراي مزايايي هستند، از جمله اينکه خدمات آموزشي، بهداشتي نسبتاً رايگان براي شخص و اعضاي خانوداه فراهم آورده اند. 

منبع: ملکپور