معرفی مراکز خرید و بازارهای معروف شهر آنکارا

تور آنکارا- بازارهای شهر آنکارا از دو بخش مدرن و سنتی تشکیل گردیده است. بخش اول منطقه کیزیل آی (Kizil Ay)در دو طرف بولوار آتاتورک که اصلی ترین خیابان شهر آنکارا است قرار دارد. می توانید انواع لباس های مدرن و چرم و ... را در آنجا بیابید. بخش دوم یعنی بخش قدیمی و متوسط شهری است که به نام کاواکلی دره معروف است که می توان انواع اجناس را به قیمت مناسب و ارزان در این بازار پیدا نمود.
مراکز تجاری و خرید شهر آنکارا یکی از جاذبه های توریستی این شهر می باشد. حتما در برنامه سفرتان به آنکارا زمانی را برای بازدید و خرید از بازارهای آنکارا اختصاص دهید. اگر به بازارهای قدیمی علاقمند هستید و یا اگر می خواهید با فرهنگ مردم ترکیه آشنا شوید و یا مایل هستید صنایع دستی مردم ترکیه را ببینید به منطقه قدیمی چیکریکچیلار یوکوشو (باکیرجیلار چارشیسی) مراجعه کنید. در این بازار بسیاری از اشیای جالب قدیمی و جدید اشیای مسی را می توان پیدا کرد. این مرکز جزو مراکز ارزان آنکارا بشمار می آید.

بازار عتیقه فروش ها در آنکارا Selling antique market in Ankara
این بازار مخصوص عتیقه فروشی ها در آنکارا می باشد که مشتریان خاص خود را دارد. این بازار تعداد زیادی از دلالان عتیقه و مسگر را در خود جای داده است و از ائلچی سوکاک و یوکاری آرانجی شروع و تا منطقه چیکریکچیلار یوکوشو و قاضی عثمان پاشا در نزدیکی منطقه قدیمی اولوس ادامه دارد.

مرکز خرید کنت پارک آنکارا Kent Park Mall Ankara

این مرکز با وسعت ۲۰۰ هزار متر مربع در کنار مرکز خرید جپا در جاده اسکی شهیر - آنکارا واقع شده و بالای دویست مغازه با اجناس مختلف و متنوع و در یک مرکز تفریحی قرار دارد. آدرس این مرکز در خیابان مصطفی کمال، منطقه چانکایای آنکارا می باشد.

مرکز خرید جپا آنکارا Cepa Shopping Center in Ankara

این مرکز خرید در مساحت ۱۶۰ هزار متر مربع واقع شده است. به طوریکه بزرگترین فست فود ترکیه و اولین شعبه فروشگاه زنجیره ای کارفورسا (CarrefourSA)، در دو طبقه در این بازار قرار دارد. ضمنا یاد آوری می نماییم این مرکز خرید را به اشتباه خیلی ها به سپا تلفظ کرده اند. آدرس این مرکز در جاده کیلومتر هفت آنکارا - اسکی شهیر قرار دارد.

مرکز خرید کیزیل آی KizilAyShopping Center in Ankara

مرکز خریدکیزیلای یک مرکزی است بسیار جدید و متنوع که در خیابان تونالی واقع در چانکایا و مرکز شهر واقع شده است. در صورتی که به دنبال خرید لوازم و اجناس مدرن هستید به این مرکز حتما سر بزنید. در داخل مرکز تجاری همچنین از رستوران ها و فروشگاههای مختلف دیدن فرمایید. در کنار این مرکز در خیابان تونالی هیلمی واقع در چانکایا نیز می توانید برای بازدید و خرید اقدام نمایید.

مرکز خرید اولوس آنکارا Ulus shopping center in Ankara

مرکز خرید اولوس آنکارا در منطقه قدیمی اولوس آنکارا و نزدیک خیابان جمهوریت واقع گردیده است که در دو طرف خیابان های باریک این منطقه، مغازه هایی را مشاهده می نمایید که انواع لوازم و لباس و ... می فروشند. این منطقه یکی از بهترین مراکز خرید آنکار و ترکیه و همچنین از مهمترین مراکز خرید ارزان در آنکارا می باشد.

مرکز خرید پانورا آنکاراPanora shopping mall in Ankara

مرکز خرید پانورا آنکارا در برج پانورا در خیابان توران گونش در منطقه چانکایا (منطقه معروف آنکارا) واقع شده است که کاربرد چندگانه دارد: این مرکز خرید را شرکت سارنده به سبک معماری ترکی طراحی کرده و در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده است. در برج پانورای آنکارا هم مرکز خرید و هم مجتمع مسکونی قرار گرفته است.

مرکز تجاری آرمادا آنکارا Armada Mall Ankara

از معتبرترین مراکز خرید آنکارا میتوان به مرکز آرماندا اشاره نمود. دارای فروشگاههای خرید لوکس با مارکهای معتبر و رستوران و سینما و به علاوه بیست طبقه تجاری است. این مرکز دارای 250 بوتیک متنوع است.

مرکز خرید چیکریکچیلار یوکوشو آنکاراAnkara Çıkrıkçılar Yokuşu

اگر به دنبال وسایل و لوازم قدیمی می گردید بازار چیکریکچیلار یوکوشو در خیابان مسگران (باکیرجیلار چارشیسی) بهترین گزینه است. در این بازار انواع اشیای مسی، طلا، جواهر، عتیقه جات، انواع گلیم و فرش و کارهای سوزن دوزی و ... وجود دارد. در اطراف بازار می توانید از مغازه های آجیل و ادویه فروشی هم بازدید و خرید نمایید.

مرکز خرید گالریا آنکارا Galleria Shopping Mall Ankara

مرکز خرید گالریا در آنکارا جزو قدیمی ترین مراکز خرید در آنکارا است که از سال 1995 فعال می باشد و دارای رستورانها و کافی شاپ های متنوعی است.

مرکز خرید فروم آنکارا Forum Ankara Outlet

این مرکز دومین مرکز خرید مشهور در آنکاراست که در سال ۲۰۰۸رونمایی شده است. فروم دارای دو طبقه است که در این دو طبقه مجموعا ۱۴۹ مغازه وجود دارد. علاوه بر مراکز خرید شما می توانید رستوران و سینما و کافه های را هم در این مکان مشاهده کنید.

مرکز خریدهای آتاکوله Atakule Ankara

برج بلند آتاکوله آنکارا در مرکز شهر آنکارا واقع گردیده و بلندی این برج 125 متر (400 فوت) می باشد و در مکان پانورامیک شهر قرار گرفته است به طوریکه در هر نقطه ای از شهر آنکارا که باشید می توانید این برج را ببینید و همینطور از بالای این برج نیز می توانید تمام شهر آنکارا را زیر پای خود ببینید. ساخت این برج در سال 1987 میلادی شروع شده است و دو سال به طول انجامید. توسط تورگوت اوزال (رئیس جمهور وقت ترکیه) در سال 1989 افتتاح گردید و از آن تاریخ به بعد مورد استفاده عموم قرار گرفت و به عنوان نماد آنکارا (پایتخت ترکیه) شناخته شد.
در داخل برج یکی از شیک ترین مراکز خرید به نام اوت لیت اپتیموم است که معروف ترین برندهای پوشاک دنیا در آن شعبه دارند که در سال 2004 افتتاح شده و در ۵ طبقه می باشد و دارای تعدادی رستوران و کافه تریا نیز می باشد.

سایر مراکز خرید در آنکارا:
مرکز خرید آنکا آنکارا، مرکز خرید کاروم در آنکارا و مرکز خرید آرکادیوم آنکارا از مراکز مهم خرید دیگر در آنکارا هستند که می توانید استفاده کنید.

جشنواره خرید آنکاراShopping Festival Ankara
هر ساله جشنواره خرید آنکارا در شهر آنکارا پایتخت ترکیه، برای جلب مشتری و توریست ها در بازارهای داخلی ترکیه و بین المللی برگزار می گردد. برگزاری این جشنواره کمک شایانی در جلب توریست و مسافر برای این شهر است. مشتریان علاوه بر استفاده از تخفیفات خرید از جاذبه های دیدنی و معروف شهر دیدن می کنند.