چند نکته در خصوص مهاجرت خوداشتغالی

یکی از روش های مهاجرت به کانادا روش خوداشتغالی (خویش فرمایی) Self-Employed نام دارد. این روش به طور کلی برای سه گروه هنرمندان، ورزشکاران و کشاورزان پیش بینی شده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت هر یک از این گروه ها به نوشته زیر مراجعه فرمایید.

مهاجرت کشاورزان و دامداران خوداشتغال به کانادا Self-employed Farm Managers
مهاجرت هنرمندان و نویسندگان خوداشتغال به کانادا Self-employed in Cultural Activities
مهاجرت ورزشکاران، مربیان و داوران ورزشی خوداشتغال به کانادا Self-employed in Athletic Activities
هدف از نوشته حاضر پاسخ به یک سری سوالاتی است که اخیراً از سوی متقاضیان مهاجرت از این روش مطرح شده است.

سوال 1: زمان انتظار برای مهاجرت از این روش چقدر است؟
به طور کلی در هیچ روش مهاجرتی نمی توان زمان دقیق رسیدگی به پرونده را پیش بینی کرد. در حال حاضر پرونده اغلب موکلین بنده ظرف دو سال و نیم رسیدگی می شود. این مسأله به معنای آن نیست که در آینده نیز زمان انتظار به همین شکل خواهد بود. امیدوار هستیم که این زمان کوتاهتر شود ولی اینکه برعکس آن نیز اتفاق بیافتد وجود دارد. در ضمن باید در نظر داشته باشید که ماهیت پرونده ها با یکدیگر متفاوت است و بعضی ممکن است سریعتر یا کندتر از بقیه رسیدگی شوند.

سوال 2: آیا برای مهاجرت از این روش نیاز به داشتن مدرک آیلتس IELTS، سلپیپ CELPIP یا تف TEF داریم؟
وقتی از این روش اقدام می کنید، چنانچه مدرک زبان ارائه ندهید، نمره ای برای آگاهی شما از زبان های رسمی کانادا در نظر گرفته نخواهد شد ولی اگر به واسطه سابقه کار یا سایر مشخصات پرونده قوی ای داشته باشید احتمال قبولی وجود دارد. به عبارت دیگر در حال حاضر اجباری به ارائه مدرک زبان نیست ولی اگر مدرک زبان ارائه نکنید امتیاز شما از ناحیه آشنایی با زبان های رسمی کانادا صفر خواهد بود.
منبع: مهاجران