کمک هزینه های تحصیلی در کشور استرالیا

با وجود دوري قاره استراليا از بسياري از کشورها ، اين کشور از نظر دارا بودن دانشجوي بين المللي در جايگاه سوم دنيا قرار گرفته است .استراليا با دارا بودن دانشگاه هايي با رنکينگ جهاني بسيار خوب سالانه پذيراي دانشجوهاي زيادي از سراسر دنيا ميباشد . استراليا از لحاظ وضعيت تحصيلي ، سطح کيفي دانشگاه ها ، سطح رفاه اجتماعي و فرهنگ در رتبه خيلي بالايي قرار دارد و به خاطر هزينه هاي بالاي تحصيل در کشور استراليا و تقاضاي زياد دانشجويان براي ادامه تحصيل در استراليا ، بيشتر دانشجو ها از عهده مخارجشان بر نمي آيند و به دنبال اخذ بورسيه تحصيلي استراليا ميباشند . مهاجرت به استراليا

دريافت بورس و کمک هزينه در استراليا بسيار مشکل ميباشد براي دريافت بورس و کمک هزينه در استراليا بايد فارغ التحصيل از دانشگاه معتبري باشيد وحتما معدل بالايي داشته باشيد نمره آيلتس بالا و علاوه بر اينها سابقه تحقيقاتي هم لازم است گرفتن بورس در استراليا در مقطع کارشناسي و کارشناسي ارشد خيلي محدود وسخت ميباشد . و بيشتر در مقطع دکترا ميتوانيد بورس بگيريد .

در استراليا بورسيه هاي مختلفي وجود دارد بعضي از بورسيه ها در استراليا همه ي هزينه هاي زندگي ، بيمه ، شهريه دانشجو و خوابگاه را پوشش ميدهند . بعضي از بورسيه هاي تحصيلي استراليا فقط هزينه زندگي و بعضي از بورسيه هاي تحصيلي استراليا فقط شهريه دانشجو را پوشش ميدهند . بعضي از بورسيه ها فقط کمک هزينه زندگي ميباشد و اين کمک هزينه هديه هايي است که به دانشجوياني که واجد شرايط ميباشند اختصاص ميابد و رقابت براي گرفتن اين هديه ها خيلي بالاست و مبلغشان بين 5000تا 10000 دلار براي يک ترم يا چند ترم ميباشد . و ايراني ها از همه ي بورسيه ها ي تحصيلي استراليا نميتوانند استفاده کنند دانشجويان ايراني بيشتر از بورسيه هايي ميتوانند استفاده کنند که مخصوص دوره هاي تحقيقاتي کارشناسي ارشد و دکترا است . که تقريبا در همه دانشگاه هاي استراليا وجود دارد .اين بورس شامل هزينه هاي تحصيل و بيمه دانشجو ميباشد به دانشجوياني که موفق به اخذ اين بورس ميشوند از طرف دانشگاه هزينه هاي زندگيشان پرداخت ميشود .

 منبع: ملکپور