بیمه در کانادا

شرکتهای بیمه در کانادا به ارائه انواع متنوعی از بیمه ها می پردازند. طبق قوانین دولت فدرال کانادا برخی کمپانی های بیمه به صورت خصوصی اداره می شوند و این در حالی است که اکثر آنها بوسیله سهامداران شرکتهای سهامی ، بیمه گذاران شرکتهای تعاونی یا دولت اداره می شوند. مهاجرت به کانادا
در حال حاضر بالغ بر 450 شرکت بیمه کانادایی و حدود 200 شرکت خارجی ( که حدود 60 درصد بازار را در اختیار دارند ) مجوز تاسیس شعبه های مختلف را دارند. در کانادا شرکتهای بیمه متعددی وجود دارند که می توان هر یک از آنها را بر حسب نوع خدمات و پوشش مورد نیاز بیمه ای انتخاب کرد.
شرکتهای مزبور معمولا طیف وسیعی از خدمات بیمه را ارائه می دهند ، در عین حال برخی از شرکتهای بیمه هم هستند که فقط در زمینه های خاصی کار می کنند، مثلا فقط در حوزه بیمه عمر و یا بیمه از کارافتادگی. بدیهی است شرکتهای بیمه اصلی در اکثر شهرهای بزرگ کانادا دارای دفاتر نمایندگی هستند.

اشتغال و کاریابی
در کانادا روال براین است که شرکتهای صنعتی، تجاری و خدماتی بزرگ و مشهور از خدمات آژانس های متخصص در امر کاریابی و نیز خبره در امر جستجو و یافتن نیروی کار مناسب استفاده میکنند که برای آنها کارمندانی چون مدیران اجرایی ، کارمندان حرفه ای ، کارمندان موقت اداری استخدام می کنند. آژانسهای استخدام معمولا باید مجوز لازم را از مسئولین شهری یا ایالتی کسب کرده باشند. برای مثال در انتاریو ، وزارت کار سه نوع مجوز می دهد: نوع اول برای خدمات کارمندیابی است که از کارفرمایان حق الزحمه خود را دریافت می کند. نوع دوم برای خدمات استخدامی است که از جویندگان کار حق الزحمه خود را دریافت می داردو نوع سوم برای خدمات استخدام برای کمک در امور منزل به کار می رود. حق الزحمه این آژانسها برای مشاغل ثابت معمولا معادل سه ماه حقوق ناخالص یا 25 درصد از حقوق ناخالص سالانه است که معمولا توسط کارفرما پرداخت می شود.
در کانادا مراکزی برای این امر وجود دارد که در زمینه امور استخدام نیروی کار به فعالیت مشغول است (Human Resource Centers of Canada= HRCC) و با برخورداری از بیش از 400 شعبه و دفتردر سراسر این کشور اقدام به ارائه مشاوره مجانی و به کارگماردن افراد می کنند. واحدهای اطلاعاتی HRCC ، اطلاعاتی جدید در مورد بازار کار به متقاضی کار و اشتغال ارائه می دهند و به آنها کمک می کنند تا مشاغل و فرصت های شغلی مورد درخواست، مهارت های مورد نیاز و نحوه گذراندن دوره های تعلیمات و خدمات مورد نیاز آن مشاغل را برای یافتن کار بیابند.

مشاغل قراردادی
در کانادا امکان یافتن مشاغل قراردادی بسیار زیاد است و اساسا کارفرمایان ترجیح میدهند که به جهت دور بودن از مسائل اتحادیه های صنفی و شغلی، نیروی انسانی مورد نیاز را بصورت قراردادی و با بهره گیری از خدمات آژانسهای معتبر استخدامی (در واقع از طریق برون سپاری بخش استخدام) تامین و تدارک نمایند . منجمله مشاغلی که استخدام قراردادی در آنها بیشتر رایج است میتوان به مشاغلی چون: مشاغل کامپیوتری، هوافضا و الکترونیک وجود دارد. اضافه مینماید که کارکنان قراردادی معمولا با همان شرایط کارمندان دائم اما با حقوق بیشتر استخدام می شوند. توجه داشته باشید که چنانچه روزی بخواتهید از شغل و کار قراردادی خود جدا شوید باید متوجه عواقب آن از قبیل جریمه و امثالهم باشید و حتی ممکن است با عنایت به نوع مفاد قرارداد استخدامی شما مجبور به بازپرداخت مخارج تغییر مکان ، هزینه ویزا و بلیط نیز بشوید.

مشاغل پاره وقت
مشاغل پاره وقت در بسیاری از صنایع و حرفه ها وجود دارند و در ادارات ، بارها ، مغازه ها، کارخانه ها، کافه ها و رستوران ها رایج هستند. اغلب کارمندان پاره وقت حقوق کمی دریافت می دارند و دستمزدشان معمولا درحدود حداقل میزان حقوق است.