تاریخچه روز شکرگزاری در کشور کانادا

مهاجرت به کانادا- از سال ????، دومين دوشنبه ماه اکتبر هميشه به عنوان روز شکرگزاري در کانادا تعطيل رسمي بوده است. اين روز، فرصتي است براي کاناداييها تا براي برداشت خوب محصول و ديگر خوشبختي ها در سالي که گذشته مراسم شکر را به جا بياورند.

مراسم روز شکرگزاري در کانادا:
تعطيلي رسمي روز شکرگزاري به معني تعطيلي بسياري از مراکز اداري و تجاري است. کاناداييها معمولا از تعطيلات سه روزه آخر هفته شکرگزاري براي ديدار از دوستان و اقوام خود که دور از هم زندگي مي کنند استفاده مي کنند، و يا آنها را در خانه خودشان پذيرايي مي کنند. همچنين رسم است که يک وعده غذايي خاص در طول تعطيلات آخر هفته تدارک ديده شود که بطور سنتي شامل غذاهايي مثل گوشت بوقلمون کباب شده و محصولات فصلي مانند کدو تنبل، ذرت و گردوي آمريکايي مي شود.هر چند که اين وعده غذايي خاص مي تواند غذاهاي ديگري را شامل شود، به خصوص اگر خانواده از نژاد غير اروپايي باشد.

همچنين آخر هفته شکرگزاري زماني مناسب براي گذراندن يک تعطيلات پاييزي کوتاه است. اين ممکن است آخرين شانس براي برخي از کاناداييها براي استفاده از کلبه ها و خانه هاي تابستاني قبل از شروع شدن زمستان باشد. ديگر فعاليت هاي محبوب عبارتند از : استراحت در فضاي باز و تحسين رنگهاي تماشايي و ديدني پاييز کانادا، پياده روي و ماهيگيري. طرفداران تيمهاي فوتبال کانادايي ممکن است بخشي از تعطيلات آخر هفته را به تماشاي مسابقات کلاسيک روز شکرگزاري سپري کنند. مهاجرت به کانادا

زندگي عمومي :
روز شکرگزاري، تعطيلي عمومي ملي در کانادا است. بسياري از مردم در اين روز تعطيل هستند، مدارس، ادارات پست و ادارت دولتي از جمله اماکن تعطيل به شمار مي روند. معمولا ساعات کاري سرويسهاي حمل و نقل عمومي نيز کاهش مي يابند.

تاريخچه روز شکرگزاري:
مردم بومي قاره آمريکا قبل از اينکه کاشفان و مهاجران اروپايي وارد کانادا شوند، براي جشن شکرگزاري مراسم و فستيوال برگزار مي کردند. در ابتدا شکرگزاري هاي اروپايي جهت سپاس گزاري کردن براي برخي خوش اقبالي هاي ويژه برگزار مي شد. اولين نمونه از اين نوع مراسم، جشن مارتين فرابيشر کاشف در سال ???? ميلادي بود و بعد از اينکه او از سفر طولاني و پرتلاش خود براي پيدا کردن يک گذرگاه شمالي از اروپا به آسيا جان سالم بدر برده بود برگزار شد.
بسياري از شکرگزاري ها پيرو رويدادهاي قابل توجه در طول قرن ??ميلادي برگزار مي شدند. پناهندگان فراري از جنگ داخلي در ايالت متحده آمريکا فرهنگ جشن شکرگزاري سالانه را به کانادا آوردند. از سال ????، هر سال روز شکرگزاري برگزار مي شد، اما در زمانهاي مختلف وبا موضوعي خاص . براي سالها، موضوع شکرگزاري “برکات فراوان برداشت” بود. گرچه، در سالهاي بعد سالگرد طلايي ملکه ويکتوريا و تاج گذاري شاه ادوارد هفتم موضوع شکرگزاري شدند.
از پايان جنگ جهاني اول تا سال ????، هردو روز آتش بس و روز شکرگزاري در نزديکترين دوشنبه به ?? نوامبر، يعني سالگرد پايان رسمي دشمني ها در جنگ جهاني اول، جشن گرفته مي شدند. در سال ????، روز آتش بس به روز ياد بود تغيير نام داده شد و روز شکرگزاري به يک دوشنبه در ماه اکتبر منتقل شد. از سال ????، روز شکرگزاري همواره در دومين دوشنبه ماه اکتبر برگزار مي شود.