نگاهی به بهترین جاذبه‌های گردشگری زیرزمینی دنیا

چهار جاذبه‌ گردشگري زيرزميني در سه قاره بيشترين گردشگران را جذب خود مي‌کنند.
سايت «ورلد هاليدي» در گزارشي به معرفي چهار مقصد برتر گردشگري در چهار کشور و در سه قاره پرداخته که …
چهار جاذبه‌ گردشگري زيرزميني در سه قاره بيشترين گردشگران را جذب خود مي‌کنند.
سايت «ورلد هاليدي» در گزارشي به معرفي چهار مقصد برتر گردشگري در چهار کشور و در سه قاره پرداخته که طي سال‌هاي اخير با مطرح کردن خود به‌عنوان جاذبه‌هاي برتر گردشگري زيرزميني به مقاصد برتر گردشگري کشورهايشان تبديل شده‌اند.

«گورستان زيرزميني»ـ فرانسه
«گورستان زيرزميني» در شهر پاريس که به «امپراطوري مرگ» شهرت داشته و در قرن ?? براي دفن مردگان به‌ويژه قربانيان بيماري واگيردار احداث شد، در دالان‌هايي در زير پاريس واقع شده و در آن مي‌توان هزاران جمجمه و اسکلت انسان را که به صورت صليب در کنار هم قرار گرفته‌اند را مشاهده کرد. بخش‌هايي از گورستان زيرزميني پاريس از سال‌ها قبل به موزه تبديل شده و سالانه ميزبان هزاران گردشگر از سراسر جهان است.

 

معدن شفابخش «رادون»ـ آمريکا
معدن شفابخش «رادون» در ايالت مونتانا آمريکا در سال ???? براي استخراج نقره و سرب راه‌اندازي شد و پس از چندين سال به دليل وجود مواد راديواکتيو که مرگ ده‌ها کارگر را در پي داشت، تعطيل شد. در سال ???? و پس از بازديد يک فرد بيمار از اين معدن که بهبودي وي را در پي داشت، محققان به خاصيت شفابخش مواد راديواکتيو معدن رادون با قرار گرفتن در کنار آنها براي زماني کوتاه پي بردند. معدن شفابخش رادون از آن زمان تاکنون به يکي از جاذبه‌هاي گردشگري آمريکا تبديل شده است.

غارهاي «باتو»ـ مالزي
مجموعه غارهاي «باتو» در حومه شهر کوآلالامپور در مالزي واقع شده و همواره به دليل زيبايي بي‌نظيرش مورد توجه گردشگران بوده است. اين غارها که قدمتي چند ميليون ساله دارند، در زمان‌هاي مشخصي از سال ميزبان چندين مراسم مذهبي هندو هستند که اين رويدادها سالانه هزاران گردشگر را راهي مالزي مي‌کنند.

معدن نمک «ويليچکا»ـ لهستان
معدن نمک «ويليچکا» در شهري به همين نام در جنوب کشور لهستان واقع شده و مي‌توان آن را يکي از قديمي‌ترين معادن نمک جهان لقب داد. در ديواره‌هاي معدن ويليچکا که از قرن سيزدهم ميلادي تا سال ???? فعال بود، هزاران اتاق و مجسمه نمکي توسط هنرمندان و يا کارگردان معدن خلق شده‌اند که سالانه بيش از يک ميليون گردشگر را به اين معدن که درياچه‌اي زيبا و کليسايي که تمامي بخشهاي آن بلورهاي نمک ساخته شده را در خود جاي داده، مي‌کشاند.