آشنایی با کازابلانکا در مراکش

کازابلانکا (Casablanca) بزرگترين و مهمترين شهر مراکش و مرکز تجاري اين کشور آفريقايي به شمار مي رود. اين شهر که به عربي دار البيضاء يا سراي سفيد ناميده مي شود، در قسمت غربي مراکش و بر کنار اقيانوس اطلس واقع شده و ديدني هاي زيادي را در خود نهفته دارد.

شهر امروزي کازابلانکا داراي پيشينه اي طولاني است. گفته مي شود قوم بربر در قرن هفتم پيش از ميلاد، اين شهر را تاسيس کرده اند.

سرزندگي و زيبايي شب هاي کازابلانکا يکي از جاذبه هاي گردشگري اين شهر به حساب مي آيد. گردشگران براي ورود به کازابلانکا مي توانند از فرودگاه شلوغ و پرجنب و جوش محمد پنجم استفاده کنند. مسجد زيبا و باشکوه شاه حسن دوم يکي از بزرگترين جاذبه هاي گردشگري کازابلانکا به شمار مي رود. تور مراکش

اين مسجد وسيع که بخشي از آن روي آب قرار دارد، نمونه عيني معماري مراکشي به شمار مي رود. نورهاي ليزري که از مناره هاي مسجد تابانده مي شود را مي توان از فاصله چند کيلومتري در دريا مشاهده کرد. ديوارهاي داخي مسجد از گچبري هاي بسيار زيبايي برخوردار است. اين مسجد که از ظرفيت پذيرش 25 هزار نفر برخوردار است، پس از مسجد الحرام و مسجد النبي، سومين مسجد بزرگ جهان به شمار مي رود.

شهر قديمي کازابلانکا بافت سنتي خود را حفظ کرده و در آن ساختمان هاي مستعمراتي فرانسه به وفور يافت مي شود. شايد براي گردشگران سحرخيز صرف صبحانه در کازابلانکا قدري با مشکل همراه باشد زيرا ساعت شروع به کار بسياري از رستوران هاي خوب اين شهر، بعد از ساعت هفت صبح است. کورنيچ (Corniche) منطقه اي در کنار بخش غربي مسجد شاه حسن دوم است که از چند سال پيش به اين سو، به يکي از قطب هاي گردشگري کازابلانکا تبديل شده است.
منبع: لست سکند