جاذبه های گردشگری پرتغالی

کشور پرتغال با شهرهای مدرن و شیک و خط ساحلی شگفت انگیزش، وارد دوره جدیدی می شود. اگر به پرتغال سفر می کنید مکان های زیبای زیر را فراموش نکنید و حتماً از آنها بازدید کنید:

لیسبون (Lisbon)
لیسبون پایتخت کشور پرتغال شروع خوبی برای گردشگری است. نیمی از شهرت پایتخت های اروپا را همین شهر دارد و از لحاظ زیبایی و جاذبه هم چیزی کم ندارد. بیشتر جاذبه آن به تاریخ عمیق آن برمی گردد و از این لحاظ دومین شهر پس از آتن است. این شهر ترکیب زیبایی از قدیم و جدید است و ویژگی های باستانی جالبی نیز دارد. فروشگاه های آن همیشه شلوغ هستند. در این شهر از کلیساهای گوتیک، کافه های تاریخی، ترامواهای قدیمی و خطوط باریک کوچه پس کوچه های دوست داشتنی لیسبون دیدن کنید و رستوران ها و کافی شاپ ها را نیز امتحان کنید. این شهر روی یک سری تپه ساخته شده است و این یعنی شما در هر مکانی شاهد مناظر زیبا خواهید بود.

سینترا (Sintra)
شکارگاه محبوب لرد بایرون همین دهکده استثنائی است که پر از ساختمان های رنگی و معماری نفس گیر است. کاخ ها، برج ها و قصرهای رمانتیک و جنگلی انبوه و مه آلود همه بخشی از زیبایی این دهکده هستند. ساختمان ها و بناهای تاریخی و خانه های اربابی با محوطه های وسیع و ویژگی های دکوراتیو جالب هم از دیگر جاذبه های آن هستند.

پورتو (Porto)
شهر زیبای پورتو با دیوارهای قرن چهاردهمی، خیابان های بادگیر قرون وسطایی، خانه های رنگارنگ، برج ناقوس و کاشی های تزئینی چیزهای زیادی برای گردشگران دارد. زیر تاق های قصر ربیرا بنشینید و قاشق شناور بر رود را تماشا کنید. اغلب خانه ها در این منطقه تراس هایی با منظره آبهای آرام دارند. این مکان که میراث جهانی یونسکو نامیده شده است، ترکیبی از جذابیت دنیای باستان و فرهنگ و تمدن نوین است.

دره دورو (Douro Valley)
رود دورو از میان اسپانیا و پرتغال عبور می کند. این رود قبلاً رود خروشانی بود، ولی ساخت ۸ سد بر روی آن روح ناآرامش را رام کرد و حالا رود آرامی است. زیبایی این منطقه محدود به آبهای آرام آن نیست، بلکه در اطراف آن تپه ها و زمین هایی از شکوفه های بادام وجود دارد و این منطقه واقعاً مکان زیبایی در کل دنیاست. این ناحیه در کل دست نخورده است و جاده ها از میان کوه ها می گذرند و قایق های تفریحی در آبها شناورند. دره دورو بخاطر تهیه و عرضه انگور به شرکت های پورت معروف است. در واقع انواع نام های مشهور را در تاکستان های روی تپه ها می توان دید.

اوبیدوس (Obidos)
این دهکده مستحکم در میان دژها، دهکده ای باستانی در استان استرمادورا است. در قرن سیزدهم، ایزابل ملکه پرتغال مسحور و شیفته دهکده اوبیدوس شده بود و از همسرش پادشاه دنیس اول خواست که این دهکده را به او هدیه دهد. این آغاز سنتی بود که شاهان پرتغالی این دهکده خوش منظره را برای ملکه های خود می خریدند و این رسم قرن ها ادامه یافت. اگر از این دهکده دیدن کنید متوجه می شوید چرا ملکه ایزابل عاشقش شد.

کاسکیس (Cascais)
کاسکیس که یک دهکده ماهیگیری کوچک بود حالا تبدیل به گردشگاه ساحلی شیکی شده است که بخاطر سواحل باشکوه، شور شبانه، ورزش های آبی و گردش های ماجراجویانه اش محبوب است. هنرمندان، نویسندگان و صنعتگران بخاطر مناظر بدیع این دهکده علاقه فراوانی به آن دارند. یکی دیگر از جاذبه های این دهکده اسکله جدیدی است که در آن ساخته شده و قایق های تفریحی در کنار آن پهلو می گیرند.

پریا دا مارینا (Praia da Marinha)
بخاطر نزدیک بودن این منطقه به منطقه توریستی الگارو، بسیاری این منطقه را نادیده می گیرند. ولی این منطقه حتماً ارزش بازدید را دارد زیرا یکی از زیباترین سواحل را در پرتغال دارد و در میان ۱۰۰ ساحل برتر دنیا طبقه بندی شده است. آبهای آن برای زیرآبی رفتن و بخاطر صخره های عجیبش هم محبوب است.

ماروائو (Marvao)
ماروائو یک دهکده کوهستانی قرون وسطایی زیبا در النتجو است و هنوز هم دیوارهای قرن سیزدهمی آن باقی است. خیابان های زیبای آن در میان دیوارهای دور دهکده، ماروائو را تبدیل به مکان زیبایی برای بازدید کرده اند. همانطور که می توانید مجسم کنید، مناظر این دهکده را نمی توان نادیده گرفت.

سالما (Salema)
سالما که در فاصله ۳ ساعت از جنوب پایتخت قرار دارد، در نزدیکی کیپ ساگرس واقع شده و یک ساحل آرام و زیبا دارد. این دهکده زیبا هنوز از دست غارت توریسم دست نخورده مانده است و چند مکان برای غذا خوردن، بازارهای سنتی و یک خیابان اصلی کوچک و خانه های سفید و زیبا دارد. این دهکده ماهیگیری آرام بین کوه های پرشیب و ساحل شنی باشکوهی واقع شده است.