نقاط دیدنی بدروم ترکیه

تور بدروم- اگر به دنبال توصيه ها و راهنمايي هاي توريستي براي سفر به بدروم هستيد و مي خواهيد از مکان هاي ديدني و تفريحي شهر زيباي بدروم در ترکيه اطلاع يابيد، با ما همراه شويد.

1. قلعه سنت پيتر (قلعه بدروم)
اين قلعه که در جنوب غربي ترکيه در شهر بدروم واقع شده است، توسط تيمارگر شواليه ها در سال 1402 ساخته شد و قلعه سنت پيترز نام گرفت. در بازديد از اين قلعه به حال و هواي تاريخي جنگ هاي ترکان سلجوقي برمي گرديد. مي توانيد از اشياي قديمي و کلکسيون ظروف شيشه اي باستاني موجود در آن ديدن کنيد. نماي بندر بين المللي و لنگرگاه از اين قلعه براي شما سوژه زيبايي براي عکس گرفتن است. آن را از دست ندهيد.

2. گشت با قايق
با تورهاي روزانه قايق سواري مي توانيد به بازديد از سواحل زيب، غواصي و شنا در آبهاي نيلگون بدروم برويد. ماهيگيري کنيد و از عجايب زير آبي عکس بگيريد و انواع ورزش هاي آبي را انجام دهيد. در اغلب تورهاي قوايق سواري استفاده از لوازم غواصي رايگان است.

3. آمفي تئاتر باستاني
آمفي تئاتر باستاني بدروم در راستاي بزرگراه اصلي تورگوت رئيس قرار دارد. غول هاي موبايل يعني اريکسون و ترکسل اين آمفي تئاتر را بازسازي کرده اند. اين آمفي تئاتر در وضعيت خوبي قرار دارد و منظره پانوراميک کل شبه جزيره از داخل آن مشهود است. پس از 1973 که تبديل به موزه هواي باز شد، اين روز ها از آن براي برگزاري کنسرت ها، جشنواره ها و فعاليت هاي فرهنگي استفاده مي شود.

4. آرامگاه ماسولوس هالي کارناسوس
اين آرامگاه يکي از عجايب هفتگانه دنياي باستان بود و در هالي کارناسوس ماسولوس به نيابت از پادشاه ماسولوس و توسط همسر و خواهرش آرتميسيا ساخته شد. اين آرامگاه قبر بسيار بزرگي است که معماري يوناني و مصري در آن ترکيب شده است. امروزه تبديل به موزه فضاي باز شده است و زيبايي هاي معماري باستاني آن تحسين مي شود. بعضي از مجسمه هاي اين آرامگاه در موزه بريتانيا به نمايش گذاشته شده اند.

5. گومبت
منطقه گومبت دو کيلومتر از شهر بدروم فاصله دارد و بخشي از بدروم محسوب مي شود. اين منطقه هميشه پر از توريست است و گزينه اي براي افرادي است که از سرگرمي هاي بدروم خسته شده اند. رستوران هاي هنديف مکزيکي و چيني و کافه هاي آن هميشه شلوغ هستند و بزرگترين و زيباترين هتل ها در گومبت هستند. خانواده ها و فرزندانشان مي توانند از ساحل کم عمق و طولاني و انواع و اقسام سرگرمي هاي آبي گومبت لذت ببرند.

6. گشت و درياگردي آبي با گولت
گشت آبي در بدروم با قايق هايي به نام گولت انجام مي شود. با اين قايق ها سواحل زيباي بدروم را سير مي کنيد و از خليج هاي زيباي آن لذت مي بريد. دوربين عکاسي را فراموش نکنيد. اين گولت ها داراي کابين هايي با حمام و دستشويي هاي خصوصي با آب داغ و آشپزخانه کامل هستند. تمام تجهيزات ورزش هاي آبي را دارند و باورتان نمي شود که چقدر مقرون به صرفه اند. مي توانيد همه وقت خود را روي عرشه بگذرانيد. کاپيتان و خدمه در خدمت شما هستند و هر نيازي داشته باشيد فراهم مي کنند. آشپز هم انواع و اقسام خوراکي هاي مختص ترکيه را برايتان فراهم مي کند.

7. صبحانه ترک
در ترکيه خوردن صبحانه کامل سنتي ترکيه بهتر از جستجوي صبحانه انگليسي/ايرلندي است. هر چه از شهر دورتر برويد، يافتن صبحانه بهتر و اصيل تر راحت تر مي شود – اگر جايي که مي رويد پاتوق محلي ها باشد، بهتر است همانجا برويد. صبحانه عالي و کامل ترک شامل نان تازه، زيتون، پنير، خامه، چاي ترک، گوزلمه، نيمرو، گوجه، فلفل و خيار مي شود.

8. بازار روز
صبح سه شنبه زمان خوبي براي بازديد از بدروم است. بازار هفتگي در جريان است و مردم براي خريد به سوي اين بازار مي شتابند. در اين بازار مي توانيد انواع کالاهاي تقلبي و لباس، ساعت، کفش، اسباب بازي، کيف و چيزهاي ديگري بخريد که برند اصل نيستند، ولي بسيار شبيه به اصل هستند. همچنين مي توانيد از دستفروش ها خوراکي هايي مثل تخم مرغ، سبزيجات و گل هاي خشک و علفي جات بخريد. فروشندگان محصولات مزرعه خود را براي فروش به اين بازار مي آورند، اغلب آنها زناني هستند که لباس محلي پوشيده اند.

9. تورگوت رئيس مارينا
دي-مارين تورگوت رئيس در نوک شبه جزيره بدروم واقع شده است که رنگ سبز زيباي خشکي با رنگ آبي زلال درياي اژه ادغام مي شود. خانه هاي سفيدرنگ زيبا با جلوه گياهان بگونيا، شمعداني و خرزهره، چشم انداز و منظره اين لنگرگاه کوچک، تجلي بخش بازي رنگ هاست. اين لنگرگاه مدرن ترين لنگرگاه سواحل درياي اژه است که مسحور شدگان دريا را با فناوري مدرن و زيرساخت پيشرفته لنگرگاهي و زيبايي منحصر بفرد طبيعت و محيط تاريخي آشنا مي کند.

10. بيتز
بيتز دهکده آرام و زيبايي در حدود 5 مايلي بدروم است. سواحل زيبا و بکري دارد و در مدت کوتاهي مي توانيد از بدروم به آنجا برسيد. اگر با خودروي شخصي به آنجا مي رويد، به راحتي پارکينگ پيدا مي کنيد، در غير اين صورت تاکسي ها شما را به آنجا مي برند. اين دهکده به خاطر باغ هاي نارنگي اش معروف است. همچنين ورزش هاي آبي مثل اسکي روي آب در اينجا بسيار محبوب است. در پلاژهاي آن، مي توانيد از سايبان ها، چترها و بالش هاي رايگان استفاده کنيد.