رستوران های دبی

تنوع رستورانها در دبي بسيار چشمگير است. اکثر رستوران هاي دبي در داخل هتل ها قرار دارند ولي رستوران هاي بسيار خوبي نيز در گوشه وکنار شهر بصورت مستقل فعاليت مي نمايند . غذاهاي مکزيکي ، غذاهاي ايتاليايي ، غذاهاي کشور هاي مديترانه و خاورميانه و غذاهاي ژاپني در رستوران هاي دبي يافت مي شود.
اکثر رستوران ها و غذاخوري ها در بعد ازظهرها از ساعت 6 باز مي باشند ولي معمولا تا ساعت 9 شب خلوت مي باشند . برخي از رستوران در تمامي طول هفته و يا روزها و يا شب هايي خاص بصورت بوفه فعاليت مي کنند و شما مي توانيد با پرداخت مبلغي ثابت و قابل توجه، هر آنچه را از غذاها و نوشيدني ها ميل داريد، تناول کنيد.

لذيذترين غذاها در دبي
دبي بهترين مکان براي امتحان کردن بهترين غذاهاي خليج فارس و خاورميانه، شامل غذاهاي ايراني، لبناني و عربي است. برجسته‌ترين غذاهاي اينجا، پيش غذا و سالاد است. ديگر غذاهاي اصلي اين منطقه مجبوس، آش آسارايا، هوموس، گجيا، تبوله و مهلبيه است.
هر منطقه يا کشوري در دنيا غير از ويژگي‌هاي فرهنگي، تاريخي يا قومي و مليتي، داراي خوراکي‌ها و غذاهاي منحصر به خود است، بنابراين بسياري از گردشگران غير از همه جذابيت‌هايي که يک منطقه براي آنها دارد، به دنبال تست کردن غذاها و خوراکي‌هاي آن نيز هستند.
?-شتر شکم پر
در کتاب رکوردهاي گينس از “شتر شکم پر” به عنوان يکي از بزرگ‌ترين و پرحجم‌ترين غذاها نام برده شده است. از ديد هر کسي که اين غذا را امتحان کرده، چيزي وراي لوکس است. برخي اوقات تصور مي‌شود که اين غذا، افسانه‌اي بيش نيست و نقدهاي بسياري درباره‌ي آن شده است. با اين حال، اين شتر سوخاري خوشمزه، شگفت انگيز و بزمي در مراسم‌هاي قبيله‌اي اعراب سِرو شده و امروزه در خانه‌ي اشراف دبي تبديل به جواهر مراسم‌ها شده است. اين غذاي شکم پر چندلايه‌اي از مرغ، تخم مرغ، ماهي و گوسفند همراه با گوشت شتر است.

?- الهريس (Al Harees)

کساني که اين غذا را امتحان کره‌اند، مي‌دانند همان حليم ايراني است که با پخت طولاني گندم و بره تهيه مي‌شود که داراي طعمي دلپذير و بافتي نرم و دلنشين است. مي‌توانيد اين غذا را با نمک يا شکر ميل کنيد و از طعم آن لذت ببريد.
?- فلافل
در خاورميانه اين غذا به نام طعاميا شناخته مي‌شود و يکي از پرطرفدارترين غذاها در کشورهاي عربي شرقي و هم چنين ايران است. هم چنين داراي شهرت پرطرفدارترين خوراکي فلسطين است. اين غذا معادل سيب زميني سرخ شده است و معمولا کنار غذا سِرو مي‌شود.

?- هوموس (Hummus)
هوموس، يک سس مشهور از فرهنگ خاورميانه. اين غذا با نخود، روغن زيتون، ارده، آبليمو، سير و نمک تهيه مي‌شود. هوموس با نان پيتا و به عنوان پيش غذا سِرو مي‌شود. هنگامي که صحبت از هوموس به ميان مي‌آيد، نمي‌توان شاوارما را فراموش کرد! حتما اين غذاي خوشمزه را امتحان کنيد.

?- گجيا ( Ghuzi)
گجيا يکي از مشهورترين غذاهايي است که در اکثر رستوران‌هاي دبي سرو مي‌شود و در ميان پرافتخارترين غذاهاي رستوران‌هاي اين شهر قرار دارد. اين غذا از بريان کردن يک بره‌ي کامل تهيه مي‌شود و با برنج، سبزيجات و دانه‌هاي روغني سرو مي‌شود. اگر دوست داريد که طعم اصلي غذاهاي دبي را بچشيد، سفارش اين غذا را فراموش نکنيد. تور دبي

?- مجبوس (machboos)
مجبوس، غذايي فوق‌العاده‌ ويژه شهر دبي که با بره‌ي ادويه زده، گوجه فرنگي، خورشت و برنج تهيه مي‌شود. يک غذاي مخصوص پرادويه که شهرت‌اش را با “لومي” به اشتراک مي‌گذارد. براي وسعت بخشيدن به ذائقه‌تان، بايد اين غذا را امتحان کنيد و هنگامي که مزه آن را چشيديد، دوباره سفارش ندادنش بسيار دشوار است.

?- شاوارما (Shawarma)
شاوارما، غذاي مشهور و پرطرفدار در دبي است که شهرت بسياري در سرتاسر آسيا دارد. اين غذا از گوشت بره و مرغ به همراه سبزيجات رنگارنگ، سيب زميني سرخ شده، خيارشور و سس سير تهيه مي‌شود. امروزه طعم و آماده سازي اين غذا در هر جا متفاوت است، با اين حال، نمودار شهرت اين غذا هيچگاه رو به پايين نرفته است.

?- آش آسارايا (Esh asarya)
آش آسارايا که به عنوان “نان حارم” شناخته شده، نوعي کيک پنير با روکش خامه‌اي است. با طعمي فوق‌العاده و بافت نرم، اين غذا داراي جايگاه ويژه‌اي در دسرهاي مشهور دبي است.

?- تبوله (Tabbouleh)
تبوله، نسخه‌ي گياهي آشپزي عربيست. اين غذا يک سالاد است که به طور سنتي از بلغور، گوجه، خيار و جعفري ريزشده به همراه سير و پياز و روغن زيتون، آبليمو و نمک تهيه مي‌شود. اين غذا نه تنها سلامت را تقويت، بلکه اشتها را نيز به روشي متعادل تحريک مي‌کند.
??- مهالابيا (Mehalabiya)
مهالابيا غذايي سرحال کننده داراي رگه‌هايي از گلاب و پسته است. اين غذا در اصل يک پودينگ است و دسر مورد علاقه‌ي تمام سنين و گروه‌ها است.

رستوران هاي دبي
رستوران پير چيک (Pier Chick)

3
اگر بدنبال غذاهاي دريايي و مکانهاي رويايي و رمانتيک و شيک با غذاهاي لذيذ هستنيد اين رستوان يکي از بهترين هاست . غذا خوري آن با منظره اي فوق العاده از برج العرب و مجتمع چشمگير مدنية الجميرا اين لدت را تکميل مي کند .
منبع: دلتابان