روشهای باز موجود جهت مهاجرت به کانادا و آمریکا

با توجه به تغییرات فراوان در روش های مهاجرتی در چند سال اخیر و باز و بسته شدن بسیاری از روش های مهاجرت به کانادا و آمریکا، بر آن شدیم که در مطلبی کوتاه تمامی روش هایی که متقاضیان می توانند در حال حاضر(و یا به زودی) برای مهاجرت به کانادا و آمریکا از طریق آنها اقدام نمایند را نام برده ولینک آن روش بعلاوه توضیحی کوتاه از آن روش را برای شما عزیزان قرار دهیم.

روش سرمایه گذاری کبک: این روش ویژه مدیران و صاجبان بیزینس می باشد. متقاضیانی که دارای سرمایه ای بیش از ۱.۶ میلیون دلار هستند می توانند از این روش اقدام نمایند. این روش در بهار ۱۳۹۵ بازگشایی می شود.
روش تخصصی کبک (به زودی): این روش در بهار ۱۳۹۵ مجددا باز می شود. این روش برای افراد متخصصی است که در لیست مشاغل این استان قرار می گیرند. با توجه به تغیرات اعلامی در تاریخ ۱۶ مرداد ۹۴، بیشتر متقاضیانی که در زمینه های پرستاری، عمران، کامپیوتر، مهندسی الکترونیک، مکانیک، صنایع، حسابداری، مترجمی، و بسیاری از مشاغل دیگر تحصیل کرده اند می توانند بدون نیاز به داشتن مدرک زبان فرانسه و یا انگلیسی اقدام نمایند.
مهاجرت از طریق اخذ پیشنهاد کار: مهندسی عمران، معماری، مکانیک، برق و کامپیوتر و همچنین تکنسین های فنی، مشاغل مهارتی نظیر جوشکاری، تعمیرات، لوله کشی، کاشی کاری، آشپزی، کشاورزی و … می توانند از طریق این روش در کمتر از یک سال و با دانش ابتدایی زبان، برای خود و خانوادشان اقامت دایم کانادا را دریافت نمایند.
روش تخصص نووااسکوشیا: متقاضیان مهاجرت به کانادا از این روش باید در لیست مشاغل مورد نیاز این استان قرار بگیرند. کسب امتیاز قبولی و داشتن دانش زبان از دیگر ملزومات این روش می باشد. (این روش مهاجرتی در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵ تکمیل ظرفیت شده است و اوایل سال ۲۰۱۶ مجددا باز گشایی خواهد شد.)
روش خود اشتغالی فدرال: در این روش نیازی به دانش زبان انگلیسی وجود ندارد. طراحان کامپیوتری، کشاورزان، ورزشکاران، هنرمندان، نویسندگان، مترجمان و … می توانند از طریق این روش اقدام نمایند
روش پرستار کودکان و یا سالمندان: متقاضیانی که دارای دوست و یا فامیلی در کانادا هستند که دوست و یا فامیل آنها دارای فرزند زیر ۱۴ سال و یا سالمند بالای ۶۵ سال بوده و حاضر به همکاری با متقاضی جهت مهاجرت به کانادا باشند، می توانند از طریق این روش اقدام به مهاجرت نمایند.
مهاجرت به آمریکا از روش غیر تخصصی یا همان EB3: ساده ترین روش مهاجرت به آمریکا بدون نیاز به تحصیلات، امتحان زبان و سابقه کار
مهاجرت به آمریکا روش EB1: ساده و قابل دسترس ترین روش مهاجرت به آمریکا برای هنرمندان و ورزشکاران
مهاجرت به کانادا از طریق اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی: اخذ پذیرش از یکی از معروفترین کالج های هنر برای افراد دارای دیپلم و بالاتر