شهر آبی رنگ در مراکش

اگر قصد سفر داريد، يکي از مقاصدي که بايد در فهرست شما باشد، شهر شفشاون است. شفشاون يا شاون شهري است در مراکش، اين شهر تاريخي و زيبا بر کرانه ساحل مديترانه و در جنوب تنگه جبل الطارق واقع شده که سالانه پذيراي جهانگردان بسياري از سراسر دنيا است.
بنا به گزارش آکاايران : اين شهر شهرت خود را مديون رنگ آميزي آبي خانه ها و ساختمان هايش مي باشد. اين شهر ??? ساله ديدني هاي زيادي را در خود جاي داده که عميق ترين غار آفريقا جزو يکي از جاذبه هاي گردشگري آن است. در شاون بيش از يکصد هتل پذيراي گردشگران وجود دارد. تور مراکش نوروز 95

شفشاون مکاني زيبا، آرام و ساده براي کشف کردن است. يهوديان اروپايي که در طول دهه 1930 در اين روستا زندگي کردند، آن را به رنگ آبي در آورده اند. اگر دليل اين کار را از آنها بپرسيد، با دو جواب مواجه مي شويد. برخي در پاسخ مي گويند که رنگ آبي شيوه اي براي دور کردن پشه ها است و برخي ديگر آن را نمادي از بهشت مي دانند.
جوابي که مي شنويد بستگي به فردي دارد که مقابل شما ايستاده است. اما در هر صورت اين روستا اکنون به «مرواريد آبي» شهرت يافته است. سنت در اين مکان فراموش نمي شود، به همين دليل هر ساله رنگ تمام خانه ها بازسازي مي شود.

عدم دسترسي آسان، شفشاون را به يکي از مکان هاي رمزآلود مراکش مبدل کرده است. گردشگران مي توانند با اتوبوس يا ماشين به اين مکان سفر کنند. سفر آنها حدود 6 ساعت از کازابلانکا به طول مي انجامد. پس از گذر از جاده هاي باريک در ميان کوهها، اين شهر چون سرابي در مقابل چشمان تان نمايان مي شود.
منبع: اکاايران