مراکز خرید قدیمی دبی

راه رفتن در کوچه هاي قديمي دبي و استشمام عطر ادويه جات اشتها آور و رنگارنگ، بازار طلاي خيره کننده و وسوسه انگيز، لباس ها و پارچه هاي سنتي که هر کدام يادآور خاطره اي دل انگيز است که تنها با سفر به قلب دبي و بازارهاي سنتي مانند بازار قديمي طلا، ميدان جمال بازار مرشد و خيابان مصلي ميسر مي شود که ديدن آنها خالي از لطف نمي باشد.
مراکز خريد برتر دبي
دبي مال (بزرگترين فروشگاه طلا و جواهر در دبي)
امارات مال
برجمان سنتر
سيتي سنتر
جميرا پلاز
ابن بطوطه(يکي از بزرگترين مراکز خريد خاور ميانه که بر اساس معماري 6 کشور جهان ساخته شده است)
وافي مال
فستيوال سنتر
دراگون مال
الغدير سنتر

بازارها در دبي شباهت چنداني با بازارهاي ايران از نظر شکل و فرم ندارند. در واقع بعضي از بازارها از چندين خيابان متصل به هم و کوچه هاي منشعب شده از آن ها که مملو از فروشگاه هاي مختلف هستند تشکيل شده اند. بازارهاي دبي در دو سوي خور قرار دارند که البته بيشتر آنها در بخش ديره قرار دارند.
شما براي تردد بين بازارها در دو سوي خور مي توانيد از ابره (قايق هاي چوبي مسافربري) که در کنار خور پهلو گرفته اند، استفاده نماييد. در حال حاضر بر خلاف زمان هاي قديم، همه گونه کالايي در اين بازارها معامله مي شود. تنوع کالاها، قيمت هاي مناسب و ارزان، برخورد صميمي اکثر فروشندگان و معماري زيباي برخي از اين بازارها از جمله جاذبه هاي بازارهاي دبي براي مسافران مي باشد.
در بسياري از اين بازارها شما با تعداد زيادي از فروشندگان و يا صاحبان ايراني فروشگاه ها مواجه خواهيد شد، که ساليان درازي است در دبي مشغول به کسب و کار هستند.
فروشگاه هاي اين بازارها هر روز از ساعت 7 صبح تا 12 و بعد از ظهر ها از ساعت 5 تا 7 باز مي باشند. ولي در روزهاي جمعه تنها بعد از ظهر ها فعال هستند. البته برخي از اين فروشگاه ها صبح ها يک يا دو ساعت ديرتر شروع به کار مي کنند و در عوض شبها تا ساعت 8 يا 9 شب باز مي باشند. بعد از ظهر پنجشنبه ها و جمعه ها، بيشترين ازدحام مردم را در اين بازارها مشاهده خواهيد کرد. ذکر اين نکته لازم است که در هنگام خريد از اين بازارها، چانه زدن را فراموش نکنيد. تور دبي
مراکز خريد جديد دبي


دبي به خاطر داشتن مراکز خريد مدرن فراوان که تقريباً هر مارک خاصي را که مي توان در آن يافت به مرکز خريد خاورميانه مبدل شده است. اين شهر خانه بسياري از مراکز خريد پيشرفته، با اسامي معروف ترين طراحان دنيا مي باشد. خريد کردن در مجتمعي که تمامي موارد مورد نياز در آن طبقه بندي گرديده اند به همراه سرگرمي هاي متعددي که در اين مراکز همه ساله به اجرا در مي آيند بسيار لذت بخش مي باشد در ادامه ليست کاملي از مراکز جديد خريد دبي چون دبي مال، مرکاتو، سيتي سنتر، الغرير و... را مشاهده خواهيد نمود.
منبع: دلتابان