پارک شهید بهشتی بروجرد

جاذبه هاي گردشگري- پارک شهيد بهشتي از پارک‎هاي جنگلي بروجرد است که در شمال جاده کمربندي واقع شده و داراي 60 هکتار مساحت است و از ارزش اکولوژيکي بالايي برخوردار و بعنوان ريه تنفسي شهر محسوب مي‎شود.
اين پارک جنگلي يکي از ذخاير گياهان بومي و داراي شرايط محيطي مناسب جهت حفظ و گسترش گونه‎هاي گياهي است.
در اين پارک فضاي بازي به همراه وسايل تفريحي براي کودکان وجود دارد و نيمکت‌هاي زير سايه درختان مجال استراحت را براي رهگذران فراهم کرده است.
در زمان‌هاي گذشته ، شهر بروجرد به دليل رونق صنعت ورشوسازي و هنر قلم کاران ورشو ساز ، شهرت جهاني داشت که متاسفانه مثل صدها هنر و صنعت ديرينه اين مرز و بوم به باد فراموشي سپرده شده است .
هنر و صنعت ورشو به طور خلاصه شامل ساخت انواع سماور زغالي، سيني‌هاي پلوخوري، قابلمه و بسياري از لوازم خانگي است که امروزه بيشتر جنبه تزييني و ويتريني پيدا کرده و از خيل عظيم هنرمندان ورشوکار بروجرد ، فقط دو يا سه نفر به عنوان آخرين بازماندگان اين هنر و تمدن ديرينه باقي مانده اند.
به پاس اين هنر قديمي و نماد شهر بروجرد که مشهور به شهر ورشو بوده ، امروزه در پارک يادبود پيکره عظيمي از يک سماور ورشو ( که داخل آن فروشگاهي تعبيه شده ) ساخته شده که نشانگر تمدن و هنر دوستي مردم اين شهر است.
عکس گرفتن با اين سماور به يکي از جاذبه‌ها و علايق مسافران و گردشگران اين شهر تبديل شده و خريد تنقلات از داخل آن نيز براي بازديدکنندگان جالب توجه است .
اين سماور بتني در سال 1378 به کوشش شهرداري بروجرد ساخته شد و ارتفاع آن نه متر است. عريض‌ترين قسمت اين سماور شکم آن است که قطر آن به 4 متر مي‌رسد.
تنديس سماور بزرگ به نوعي نماد براي شهر بروجرد بدل شده است.
پارک يادبود به دليل تنديس سماور و قوري در آن در ميان مردم به پارک سماور معروف است .
همچنين پشت اين پارک طبيعت و باغ‌هاي بسيار زيبايي وجود دارد که به کوچه باغي معروف است. توصيه مي‌شود اگر گذرتان به اين شهر افتاد مناظر زيباي کوچه باغي را که در فصول مختلف سال گوناگون جلوه مي‌کند، از دست ندهيد.