جاذبه های گردشگری بوئنوس آیرس

شهر خودمختار بوئنوس آيرس، پايتخت و بزرگترين شهر آرژانتين و بعد از سائو پائولو، بزرگترين کلان شهر آمريکاي جنوبي است. اين شهر در ساحل جنوبي شرقي قاره آمريکاي جنوبي واقع شده است. جمعيت اين شهر حدود ?? ميليون نفر است. بوئنوس آيرس ميزبان المپيک تابستاني جوانان در سال ???? خواهد بود.
جاذبه هاي گردشگري، زيبايي شگفت انگيز، سواحل اعجاب انگيز و تفريحات موجود در بوئنوس آيرس باعث شده که اين شهر بزرگترين مرکز سرگرمي در آمريکاي جنوبي باشد.
فرودگاه بين المللي Ministro Pistarini که در حومه ازيزا واقع شده و اغلب ازيزا ناميده مي شود، فرودگاه اصلي آن است. زبان رسمي آن اسپانيايي است و اغلب در بوئنوس آيرس به اين زبان صحبت مي شود.
بوئنوس آيرس جاذبه هاي متنوعي از جمله حيات وحش، باغ وحش و باغ هاي گياهشناسي دارد. باغ وحش بوئنوس آيرس مجموعه اي بزرگ از انواع و اقسام حيوانات دارد. اين باغ وحش مکان خوبي براي مشاهده حيات وحش آرژانتين است. گردشگران مي توانند به حيوانات غذا بدهند و از تماشاي آنها لذت ببرند.
باغ هاي گياهشناسي در بوئنوس مراکزي براي کشف گونه هاي مختلف گياهان هستند و حتماً بايد آنها را کشف کنيد. در اين باغ ها گردشگران با گونه هاي نادر گياهي آشنا مي شوند و نحوه رشد و پرورش گياهان بزرگ در خانه را ياد مي گيرند.

تئاتر کولون بزرگترين سالن اپراي آمريکاي جنوبي است. در اين سالن بزرگ نمايش هاي هنري متعددي انجام مي شود. اکنون بيش از يک قرن از رويدادهاي تاريخي در اين سالن مي گذرد و به همين دليل اين سالن ميراث مهم آرژانتين محسوب مي شود. معماري سبک ايتاليايي آن نيز بسيار جذاب است و گردشگران را به خود جذب مي کند. ظرفيت اين سالن حدود ???? نفر است.
ساختمان خانه فرهنگ (Casa de Cultura) يک سازه تاريخي است که به افتخار روزنامه مشهور La Prensa حفظ شده است. رنگ آن خاکستري است و از جنس سنگ گرانيت است.
پالاچيو دو گوبيرنو زماني يک قصر بود، ولي تبديل به تالار شهر بوئنوس آيرس شده است. اين ساختمان مرکز مديريت و اداره همه مسائل مربوط به اين شهر است.
لا کازا روسادا، يک سازه باستاني مشهور در بوئنوس آيرس است و در حال حاضر محل سکونت رئيس جمهور آرژانتين است. با آنکه در قرن شانزدهم ساخته شده است، ولي بازسازي هاي زيادي در طول سال ها روي آن صورت گرفته است و نماي بيروني آن رنگ صورتي دارد که باعث شده به آن خانه صورتي بگويند. داخل آن موزه اي دارد که کاردستي هاي مختلفي از بخش هاي مختلف آرژانتين به نمايش گذاشته شده است.
لونا پارک بوئنوس آيرس در تقاطع خيابان هاي کورينتز و بوچارد، در شرق اين شهر و در نزديکي پوئرتو مادرو واقع شده است. اين پارک بجاي يک شهربازي با همين نام ساخته شد و بخاطر ميزباني رويدادهاي ورزشي (اغلب بوکس) و کنسرت معروف است.
بوئنوس آيرس سواحل شني سفيد و زيبايي دارد و مردم از آفتاب داغ آن استفاده نموده و در اقيانوس خنک آن شنا و آب تني مي کنند، موج سواري مي کنند و در اقيانوس قايق سواري مي کنند. گردشگران مي توانند در آبهاي ساحلي غواصي کنند و حيات زيرآبي زيباي آن را تجربه کنند.
مجسمه فلوراليس جنريکا، مجسمه اي از جنس فولاد و آلومينيوم است که هديه معمار آرژانتيني ادواردو کاتالانو به شهر بوئنوس آيرس است. اين مجسمه در سال ???? ساخته شد که شب ها گلبرگ هايش بسته مي شود و صبح باز مي شود. البته مکانيسم آن فعلاً غيرفعال شده است.
تسهيلات پذيرايي و هتل ها و اقامتگاه ها در شهر و در ساحل فراوانند. ويلاها، آپارتمان ها و مهمانسراها به گردشگران خدمات خوبي مي دهند و مهمان نوازي آنها مشهور است. آشپزي و غذاهاي خوشمزه آرژانتيني و مراکز اسپا و آبگرم را حتماً امتحان کنيد.