جاذبه های گردشگری عجیب در اروپا

 اروپا مملو از جاذبه هاي گردشگري زيبا است. اما اين قاره زيبا و سرسبز جاذبه هاي عجيبي نيز دارد که شايد تاکنون در مورد آنها نشنيده باشيد. جاذبه هايي همچون موزه شکنجه گاه هاي قرون وسطي يا موزه عجيبي که به وسايل شب نما اختصاص دارد. ?? تا از اين جاذبه هاي عجيب را در پايين معرفي کرده ايم.

? برلين ? آلمان
برلين، پايگاه ضد حمله هوايي دوره جنگ جهاني دوم را به طور دايمي به عنوان موزه باز کرده است که بسيار چندش آور است. Gruselkabinett پايگاه زيرزميني را به محلي ترسناک سه طبقه تبديل کرده است. در طبقه بالا، يک خانه تسخير شده توسط ارواح را مي بينيد که داخل آن ماز پيچيده اي قرار دارد و تعدادي هنرپيشه ناگهان از گوشه و کنار تاريک خانه بيرون مي پرند و موجب وحشت بازديدکننده ها مي شوند. در طبقه پايين نيز با استفاده از مانکن و آدمک ها روند درمان هاي وحشيانه و بدوي که در طول جنگ انجام مي شده است را به تصوير کشيده اند. بسيار عجيب است که زير زمين اين پايگاه کمترين هيجان و ترس را دارد، در صورتيکه هميشه زيرزمين خانه ها ترسناک ترين بخش آنها است. در زيرزمين نشان داده مي شود اين پايگاه در طول تاريخ چگونه بوده است.

موزه اتاق جراحي ? لندن ? انگلستان
اين موزه يک اتاق جراحي است که در دهه ????در اتاق زير شيرواني يک کليسا ساخته شده است. در آن دوران از اين اتاق براي آموزش دانشجويان پزشکي استفاده مي شده است. اين محل در قرن ?? ميلادي با مبلمان و تجهيزات جديدي نوسازي شد. با بالا رفتن از پله و ورود به اين اتاق زير شيرواني مي توانيد از نزديک ببينيد تا پيش از کشف داروي بيهوشي و استفاده از آن در عمل هاي جراحي، پزشکان چگونه جراحي خود را انجام مي داده اند.

Peristal Singum ? برلين ? آلمان
همه بايد تنها وارد اتاق تو در توي Peristal Singum بشوند. Peristal Singum متشکل از نمايشگاه هنري و ماز زيرزميني است که براي ترس و هيجان ساخته شده است. اين جاذبه هيجان انگيز از سالن Zur Wilden Renate شروع مي شود ? البته بايد ابتدا بليت تهيه کنيد و منتظر بمانيد تا فردي که داخل شده است بيرون بيايد تا شما را داخل بفرستند. بايد انتظار داشته باشيد که در اين سالن گم بشويد زيرا هيچ گونه علامت کمک کننده يا راهنمايي وجود ندارد تا در آن مکان تاريک و ترسناک به دادتان برسد. حتي هيچ کس صداي جيغ شما را نيز نمي شنود.
موزه جنايات قرون وسطي ? روتنبرگ اوبدر توبر ? آلمان
در دوران باستان جنايات و شکنجه هاي بسياري صورت مي گرفت. در موزه جنايات قرون وسطي مي توانيد وسايل شکنجه همچون وسايلي براي تنبيه نانواها براي فروش قرص هاي بسيار کوچک نان و نحوه استفاده از آنها را از نزديک مي بينيد. وسايل اعدام همچون چرخ هايي براي له کردن فرد متهم و مجازات خلافکاران همچون ماسک شرم آور را مي توانيد ببينيد.

? سنت پترزبورگ ? روسيه
مجموعه عجيب اين موزه با همت پتر کبير به منظور تحقيق در زمينه عجيب الخلقه بودن موجودات و از بين بردن ترس مردم از آنها گردآوري شده است. البته مواردي که در اين موزه قرار دارند هيولا يا عجيب الخلقه نيستند اما باز هم ترسناک هستند. در اين موزه انواع انسان هاي عجيب همچون استخوان هاي دوقلوهاي به هم چسبيده، روده کوچک شناور در ظزف شيشه اي، کودکي بدون بازو و .. را مي توان مشاهده کرد.
سردابه هاي کاپوچين ? پالرمو ? ايتاليا
بازديد از اين سردابه ها به کابوس شبانه بازديدکننده ها تبديل خواهد شد. در سال ???? ميلادي، راهب هاي صومعه کاپوچين کشف کرد با قرار دادن بدن يکي از افراد خود در سردابه صومعه، آن جسد به طور طبيعي موميايي مي شود. خيلي زود آنجا به محل دفن انسان هايي تبديل شد که اشتياق براي باقي ماندن جسدشان داشتند. جنازه ها را با بهترين لباس هايشان در اين سردابه قرار مي دادند. در حال حاضر، حدود ? هزار موميايي در کنار ديوار در کنار هم به صف کشيده شده اند تا زماني که خوبي بر بدي پيروز شود.

تاق ادينبورگ ? ادينبورگ ? اسکاتلند
گفته مي شود تاق ادينبورگ بيشتر از هر جاي ديگر بريتانيا مورد تسخير ارواح قرار دارد. به طوري که گفته مي شود اين تالارهاي زيرزميني مورد استفاده بسياري افراد بوده و قاتلان سريالي قرباني هاي خود رابه آنجا مي برده اند و به قتل مي رساندند. بسياري از گردشگراني که از اين محل ديدن کرده اند ادعا مي کنند روح مردي بدون صورت را در آنجا ديده اند که آن را به شيطان توصيف مي کنند زيرا هيچ صورتي ندارد و نمي تواند به بازديدکننده ها لبخند بزند.

گالري ديرين شناسي و آناتومي تطبيقي ? پاريس ? فرانسه
هزاران اسکلت از انواع وال هاي غول پيکر، ماستودون ها و ... در اين موزه قرار نگهداري مي شوند. البته مغز و ديگر اندام هاي ديگر حيوانات نيز در اين گالري وجود دارد که بسيار سرگرم کننده و جالب به نظر مي رسند.

خانه دنيس سِوِر ? لندن، انگلستان
اين خانه به دنيس سور تعلق دارد و در سال ???? ميلادي ساخته شده است. اين خانه بزرگ ?? اتاق خواب دارد و طراحي آن به گونه اي است که با ورود به داخل آن احساس مي کنيد به قرن ?? و ?? ميلادي پا گذاشته ايد. در اين خانه همه چيز به قدري طبيعي و زنده است که احساس مي کنيد صاحب خانه نيز همچنان آنجا حضور دارد؛ شمع ها روشن هستند و غذاها روي ميز چيده شده اند و هنوز صداهايي در خانه به گوش مي رسند.

Electric Ladyland ? نخستين موزه هنر فلورسنت ? آمستردام
اين موزه با همه موزه هاي دنيا فرق دارد. اين موزه که پس از آخرين آلبوم جيمي هندريکس Electric Ladyland نامگذاري شده است به نيک پادالينو تعلق دارد. اين موزه نمايش دهنده همه وسايل شب نمايي است که اين فرد دوست دارد. به طور نمونه بايد به انواع سنگ ها، مواد معدني يا هنرهاي معمولي که زير نور UV مي درخشند اشاره کرد.