مارماریس بهشت گردشگران ترکیه

اولين نقد ، بررسي و معرفي جاذبه هاي توريستي دنيا مربوط به شهر مارماريس (ترکيه) ميباشد. اين تور به درخواست و حمايت آژانس شباويز (تلفن تماس 88610830) در بهار 1391 برگزار گرديد.
مارماريس شهري است در جنوب غربي ترکيه , در مجاورت درياي مديترانه و کوههاي پوشيده از درختان سبز. مارماريس، بسيار زيبا، ديدني و متفاوت با ديگر شهر هاي توريستي ترکيه است و کما کان جزء مسيرهاي توريستي کمتر شناخته شده براي ايرانيان محسوب ميشود اما همواره جزء مقاصد توريستي قديمي ترکيه بوده است (تور مارماريس)
اکثر توريست هاي اين شهر از کشورهاي اروپايي به خصوص انگلستان و اسکاتلند هستند. به گفته شرکتهاي کارگزار توريستي جمعيت ثابت مارماريس کمتر از 40000 نفر ميباشد که اين رقم در فصول سفر به سيصد تا چهارصد هزار نفر ميرسد. قدمت اين شهر به شش قرن قبل از ميلاد مسيح بازمي‌گردد و در زمره شهرهايي است که بيشترين بازديدکنندگان ترکيه را به خود جذب مي‌کند. گياهان گرمسيري، نوار ساحلي با صخره‌هايي بزرگ، غارهاي زيبا و آب زلال و فيروزه‌اي از دلايل جذب گردشگران بيشتر مي‌باشند.

اين شهر يکي از مهمترين مراکز تجمع کشتي‌ها در ترکيه و همچنين مرکزي براي مسابقات اتومبيل‌راني است.

جاذبه هاي مارماريس از نگاه بانک تور و گردشگري :
1- مارماريس شبهاي بسيار زيبا و زنده اي دارد و در خيابان اصلي مارماريس و خط ساحلي(بندرگاه) آن ميتوان توريست هاي بي شماري را حال گشت و گذار مشاهده نمود. اين حالت را شايد در اندازه کوچکتري در بدروم ببينيد.
2- در مارماريس تمامي هتل ها در شهر و يا در فاصله نزديکي از آن قرار گرفته اند و دورترين هتل با مرکز شهر (ميدان آتا ترک) کمتر از 8 کيلومتر فاصله دارد.

3- تمامي هتلهاي ساحلي مارماريس توسط پياده رويي بسيار طولاني (با مسافت تقريبي 8 کيلومتر) به همديگر متصل هستند و اين شکل از ارتباط فقط در هتل هاي مارماريس ديده ميشود.

4- مشابه طبيعت سرسبز و زيباي مارماريس کمتر در ديگر شهر هاي توريستي و معروف ترکيه ديده مي شود.

5- در ميان شهرهاي توريستي و ساحلي ترکيه، دسترسي به مراکز خريد مارماريس آسانتر است و همگي در مرکز شهر (اطراف ميدان آتا ترک) قرار گرفته اند، معروفترين بازار آن "کاپاله چارشي" يا همان بازار سرپوشيده است. شايد در شهر کوش آداسي مرکز خريد سکه (Sokke) از نظر خريد و قيمت بسيار بهتر باشد اما دسترسي به آن سخت و طولاني و پر هزينه خواهد بود، در بدروم نيز مراکز خريد بسيار کوچک و انگشت شمار هستند. مراکز خريد آنتاليا بسيار بيشتر و بهتر هستند اما دسترسي به آنها به دليل اينکه هتل ها معمولا خارج از آنتاليا هستند بسيار سخت و پر هزينه است.

در مارماريس نيز مانند ديگر شهر هاي توريستي ترکيه تورهاي تفريحي داخلي بسيار متنوعي برگزار ميشوند که تعدادي جذاب تر و مفرح تر از بقيه هستند. تورهايي که توسط تيم سايت تجربه شده اند و به شما توصيه ميشوند به شرح زير ميباشند :

1- تور جيپ سافاري : اين تور در جنگلهاي اطراف مارماريس برگزار ميشود و از مناطق مختلف و زيباي اطراف مارماريس عبور مکيند و جزء مفرح ترين تورهاي داخلي مارماريس است. (قيمت اين تور در بهار 1391 درحدود 35-40 لير و تجربه حضور در آنرا قوياً به شما توصيه ميکنيم)

2- تور پارک آبي : پارک آبي آکوا دريم مارماريس در مقايسه با پارک هاي آبي کوش آداسي و بدروم حرف زيادي براي گفتن ندارد اما به دليل مکان بسيار خاص و چشم انداز فوق العاده زيبايي که داراست آنرا به شما توصيه ميکنيم (قيمت در بهار 1391 در حدود 35 تا 40 لير)

مارماريس داراي 2 پارک آبي است، پارک آبي آکوا دريم و پارک آبي آتلانتيس که توصيه ما به شما پارک آبي آکوا دريم ميباشد.

3- تور کشتي و جزاير اطراف مارماريس : اين تور نير در نوع خود بسيار جالب و قابل توجه ميباشد و تجربه اي منحصر بفرد از زيبايي ها و جذابيتهاي اطراف مارماريس را به همراه خود داراست که حضور درآن را به تمامي دوستداران طبيعت و دريا توصيه ميکنيم (قيمت اين تور در بهار 1391 در حدود 30 تا 40 لير)

در مجموع تورهاي متنوع ديگري در مارماريس ارائه ميشوند که ميتوانند کل يک هفته تعطيلات شما را پوشش دهند، البته توصيه ما اين است که تمامي اوقات خود را با حضور در اين تورها پر نکنيد و فرصت کافي براي حضور در هتل و استفاده از زيبايي هاي شهر را نيز براي خود قائل شويد. ديگر تورهاي مارماريس به شرح زير ميباشد :
1- شبهاي ترکي
2- جزيره کلئوپاترا
3- کواد سافاري (Quad Safari)
4- ساحل لاکپشت ها و داليان
5- حمام ترکي
6- پاموکاله ( از عجايب هفت گانه جهان)
7- افسوس (Ephesus)
8- تور غواصي
9- تور ماهيگيري
10- تور روستا گردي
11- تور جزيره رودس (نياز به ويزاي شنگن دارد)
12- شام در کشتي
13- و . . . .