مهاجرت به کانادا از طریق برنامه Start-Up

 ويزاي استارتاپ کانادا چيست؟

ويزاي استارتاپ کانادا يک روش مطمئن جهت اخذ اقامت دائم و کانادا است. استارت آپ ويزاي کانادا، برنامه مخصوص کارآفرينان و يک پروژه جديد آزمايشي مهاجرت به کانادا است با اين هدف که متقاضيان کارآفرين موفق را با سازمان هاي بخش خصوصي در کانادا که قادر به حمايت و يا سرمايه گذاري و همچنين راهنمايي و تخصص در زمينه ايجاد و راه اندازي کسب و کار در کانادا هستند، پيوند مي دهد. اقامت دائم کانادا به متقاضيان موفق تحت اين برنامه جديد مهاجرت به کانادا داده مي شود. توجه داشته باشيد که اين برنامه براي کساني است که علاقمند به ايجاد و راه اندازي کسب و کار جديد در کبک هستند، موجود نيست.
 
 استارت آپ را در زبان پارسي به "شرکت نوپا" ترجمه کرده اند و اگرچه در تعريف استارت آپ بر اين مسئله تاکيدي وجود ندارد که حتمن فعاليت آن در حوزه تکنولوژي يا فن آوري اطلاعات باشد، اما به دليل اين که بسياري از استارت آپ ها در سال هاي اخير، حول اين زمينه ها شکل گرفته اند، گاهي در تعريف استارت آپ به اين مسئله هم اشاره مي شود که استارت آپ بايد در حوزه فن آوري هاي نوين فعال باشد، هر چند بر اساس ادبيات اصلي مديريت هر نوع فعاليت نوپا را استارت آپ در نظر مي گيريم. دوم مهرماه نـود و سه بود که علي مختـاري در سايت پـارس کـانادا از بـرنامه استارت آپ براي نخستين بار سخن به ميان آورد و در مطلبي تحت عنوان وضعيت برنامه هاي تجاري موجود براي مهاجرت به کانادا و آمريکا نوشت:
"برنامه کارآفريني فدرال با شرايط قبلي براي هميشه بسته است. افرادي که ويزاي کارآفريني دارند هم عملن از انجام آن شرط اقامتي که داشتند به دليل انحلال اداره مربوط معاف شده اند. البته فدرال برنامه جايگزين "استارت آپ" را براي آنها که ايده بديع دارند اعلام کرده است."وي همچنين در تـاريخ هفتم مرداد مـاه نـود و شش در مطلبي ديگـر تحت عنوان:"چشم انداز مهـاجرتي2018  
کـانـادا (بـرنـامه مهـاجرتي استـارت آپ ويزا)"نـوشت: "دولت‌‌‌ کـانادا برنامه مهاجرتيStart-up Visa program را، راه منـاسبي براي کـار آفرينان و‌ دريافت اقامت دائم کانادا دانست و اين برنامه را در چشم انداز ‌‌بـرنامه‌‌هاي‌‌ مهاجرتي‌‌‌کانادا درسال 2018 قرار داد.                   
 
شرايط اخذ ويزاي استارتاپ کانادا (Startup Visa):
شرايط لازم براي ويزاي استارت آپ کانادا شامل موارد زير مي شود:
 
نامه حمايت و پشتيباني و گواهي نامه تعهد : متقاضيان بايستي نامه حمايت را از يکي از سازمان هاي مجاز مورد تائيد اداره مهارجرت،دريافت کرده باشد.
-    اگر سرمايه شما توسط designated Canadian venture capital fund تامين مي شود لازم است  ??? هزار دلار سرمايه گذاري کنيد.
-    اگر سرمايه شما توسط designated Canadian angel investor group تامين مي شود لازم است ?? هزار دلار سرمايه گذاري کنيد.
-    اگر توسط Canadian business incubators پذيرفته شويد نيازي به تامين هزينه اوليه نخواهيد داشت .
 
زبان مورد نياز: متقاضي بايد براي کار و زندگي به زبان انگليسي يا تسلط داشته باشد تا قادر باشد با مردم ارتباط بر قرار کند و بتواند به موفقيت بيزينس خود در کانادا کمک کند. متقاضي بايد يکي از مدارک زبان انگليسي يا فرانسه  مورد تائيد اداره مهاجرت را ارائه نمايد  و حداقل سطح زبان شما CLB 5 در زبان فرانسه و يا انگليسي باشد. 
تحصيلات مورد نياز: متقاضي بايد حداقل مدرک ديپلم داشته باشد. 
بودجه کافي براي زندگي: متقاضي بايد ثابت کند که از بودجه کافي براي پشتيباني از خود و خانواده خود پس از مهاجرت به کانادا برخوردار باشد زيرا دولت کانادا از مهاجران جديد ويزاي استارت آپ حمايت مالي نمي کند و پس از ورود به کانادا بايد ثابت کنيد که پول کافي براي حمايت از خود و همراهانتان داريد. توجه داشته باشيد که اين پول را نمي توانيد از شخص ديگر قرض بگيريد. ميزان پول مورد نظر بستگي به تعداد اعضاي خانواده خود دارد که متقاضي را همراهي مي کنند و هر ساله اين مبلغ به روز مي شود: براي يک نفر اين مبلغ معادل 12960 دلار کانادا، 16135 دلار براي دو نفر، 19836 دلار براي سه نفر، 24083 دلار براي چهار نفر، 27315 دلار براي پنج نفر، 30806 دلار براي 6 نفر و 34299 دلار براي 7 نفر است. يعني به ازاي هر نفر همراه (اعضاي خانواده) مبلغ 3492 دلار اضافه مي شود. 
گواهي پزشکي و امنيتي: همانطور که تمام برنامه هاي مهاجرت کانادا شامل انجام امور پزشکي و گواهي عدم سوء پيشينه مي شوند، اين برنامه مهاجرتي نيز از اين مورد مستثني نيست و شما و اعضاي خانواده تان بايد تحت معاينات پزشکي قرار بگيرند و گواهي عدم سوء پيشينه را ارائه دهيد تا مشخص شود که شما براي کشور کانادا تهديد امنيتي و يا بهداشتي محسوب نمي شويد.