موزه های آنکارا

تور آنکارا- موزه تمدن های آناتولی به ورودی ارگ نزدیک است. یک بازار سرپوشیده قدیمی به زیبایی بازسازی شده و هم اکنون یک مجموعه خارق العاده و منحصر از آثار پالئولیتیک، نئولیتیک، هاتی ،هیتی،فرنگیها، یورارتین ها و رومیها و نمونه های برجسته از گنجهای لیدیاایها را در خود جای میدهد.(هرروز به غیر از دوشنبه ها باز است. در طول تابستان موزه هرروز باز است.)
موزه فرهنگ شناسی مقابل خانه اپرا در بلوار طلعت پاشا قرار دارد.در اینجا یک مجموعه نفیس از هنرهای دستی مربوط به فرهنگ عامه همینطور کارهای دستی مربوط به مساجد سلجوقی و عثمانی موجود است.(هرروز غیر از دوشنبه ها باز است.)
موزه نقاشی و مجسمه سازی نزدیک به موزه فرهنگ شناسی است و یک مجموعه غنی از هنر ترک از اواخر قرن 19 تا امروز را در خود جای میدهد. همچنین گالریهایی برای نمایش مهمان وجود دارند.(همه روزه غیر از دوشنبه ها باز است.)
موزه جنگ آزادی در خیابانی که از میدان اولوس جدا می شود از سمتی به سمت دیگر به صورت مورب قرار گرفته است و در اصل اولین ساختمان پارلمان جمهوری ترکیه در آن قرار دارد. بر طبق عکسها و آیتم های مختلفی که در معرض دید هستند ،در این مکان بود که جنگ آزادی طرح ریزی و رهبری شد. همچنین تندیسهای مومی از رئیسان جمهور سابق جمهوری ترکیه در معرض نمایش هستند.(همه روزه غیر از دوشنبه ها باز است.)
موزه جمهوری که در نزدیکی موزه جنگ آزادی واقع است، در جایی قرار دارد که زمانی دومین ساختمان پارلمان جمهوری بود. نمایشگاه اینجا وقایع مهم در اوایل دوره جمهوری خواهی را ثبت کرده است.(این موزه یکشنبه ها و در تعطیلات مذهبی و ملی از 1:5 تا 5 بعد از ظهر باز است.)
موزه هوانوردی که در (Etimesgut اتیمسگوت) واقع شده، مدلهایی در مقیاسهای کوچک و بزرگ، هواپیماها و عکس های هوایی را به نمایش گذاشته است.(هرروز غیر از دوشنبه ها و سه شنبه ها باز است.)
موزه TRT (پخش رادیو و تلویزیون ترکیه)آثاری مربوط به آغاز رادیو در ترکیه، شامل گرامافونها و رادیو های قدیمی است. این موزه در ساختمان عمومی هیئت مدیره TRT در منطقه( Oran ? اران) واقع شده است.(دوشنبه ها،چهار شنبه ها و جمعه ها از 11 صبح تا 3 بعد از ظهر باز است.)
موزه فضای باز لوکو موتیو TCDD ،در نزدیکی ایستگاه راه آهن کنار بلوار"جلال بایار" تاریخ حمل و نقل با بخار را از طریق لوکوموتیو های در معرض دید به نمایش گذاشته است.(همه روزه باز است.)
موزه نقشه نگاری واقع در ساختمان "هاریتا گنل کموتانلییی" در منطقه "جِبِجی" نقشه های قدیمی و جدیدی دارد.(سه شنبه ها و پنجشنبه ها از 9 صبح تا 12 بعد از ظهر و از 2 تا 5 بعد از ظهر باز است.)