جاذبه های گردشگری و توریستی دبی

در طول چند سال، دبي از يک شهر معمولي به شهري شگفت‌انگيز و يکي از مهم‌ترين‌هاي دنيا تبديل شده است که هرکسي دوست دارد يک بار هم که شده از آن بازديد کند. تعداد زيادي از مردم جهان، چه مردم عادي و چه انسان‌هاي مهم و سرشناس، هرساله براي بازديد از اين شهر عازم کشور امارات متحده عربي مي‌شوند. با اينکه دبي شهري ساحلي است، اما اينقدر جاذبه‌هاي مصنوعي در آن وجود دارد که شما را چندين روز به خود مشغول خواهند کرد. هرچند شايد اين شهر از نظر تاريخي خيلي غني نباشد، اما در هرصورت تاريخ مخصوص به خود را دارد که مي توان در بازديد از خانه‌ي شيخ سعيد، خانه‌ي شيخ جوما، موزه‌ها و روستاهاي تاريخي به آن پي برد. تور دبي

اطلاعات ضروري

اختلاف ساعت با تهران: ??:??+
پول رايج: درهم امارات (AED) در دبي امکان پرداخت دلار نيز وجود دارد.
نرخ تبديل ارز : ?? درهم = ?/?? دلار آمريکا
زبان رسمي: عربي (زبان انگليسي نيز به طور گسترده‌اي استفاده مي شود)

وضعيت آب و هوايي
شهر دبي آب و هواي بسيار قابل پيش‌بيني دارد. تقريبا در هيچ زمان از طول سال باراني در اين شهر نمي‌بارد. اغلب از ماه نوامبر تا آوريل با هواي گرم و خوشايندي در طول روز و شب روبرو هستيم. اما از شروع ماه مه که معمولا تا شش ماه هم به طول مي انجامد، گرماي هوا طاقت فرسا مي‌شود. نکته خوب و قابل ذکر اين است که رطوبت هوا در تمام طول سال نسبتا کم است.

بهترين زمان براي رزرو هتل
هتل هاي شهر دبي در طول کريسمس و تعطيلات سال نو و همچنين فصل‌هاي پر گردشگر يا به اصطلاح High-Season (ماه سپتامبر تا مه) در گران‌ترين حالت خود قرار دارند. همانطور که حدس مي‌زنيد، ماه‌هاي گرم سال (از ژوئن تا آگوست) را مي‌شود فصل‌هاي کم گردشگر يا به اصطلاح off-season ناميد و در طي اين مدت مي توان هتل‌هايي با قيمت هاي خوب پيدا کرد، به خصوص در رنج قيمت‌هاي بالا که ممکن است در زمان‌هاي پرگردشگر بسيار غير منطقي باشند.

انواع هزينه‌ ها :

هزينه هاستل
از آنجايي که دبي شهري بسيار لوکس و گران است، از نظر هاستل تنوع چنداني ندارد. مي توانيد براي يک شب اقامت در اتاق هاي اشتراکي حدود ?? تا ?? درهم بپردازيد

هزينه‌ي اقامت در هتل
دبي از نظر هتلداري کيفيت بسيار خوبي دارد. اکثر هتل هاي اين شهر مدرن، تميز و داراي استاندارد بين‌المللي هستند. از اين رو ممکن است با قيمت هاي نسبتا زيادي مواجه شويم. اگر بخواهيم آن ها را بر اساس قيمت و تعداد ستاره دسته بندي کنيم به شرح زير خواهد بود:
? ستاره ??? تا ??? درهم
? ستاره ??? تا ??? درهم
? ستاره ??? تا ??? درهم
? ستاره ??? تا ???? درهم
? ستاره ??? تا ???? درهم

متوسط قيمت مواد غذايي
اگر در رستوران‌ها يا هتل‌هاي دبي غذا ميل کنيد با قيمت‌هاي بسيار گراني روبرو خواهيد شد. با اين وجود اگر کمي جستجو کنيد مي توان قيمت‌هاي منطقي تري در ديگر نقاط اين شهرِ هميشه در حال گسترش بر روي گردشگران بين‌المللي پيدا کنيد. به طور کلي هزينه‌ها به شرح زير است:

صبحانه : معمولا هتل‌هاي اين شهر صبحانه ارايه مي دهند، اگر اينطور نبود مي توانيد يک وعده صبحانه را در رنج‌هاي قيمتي متفاوتي در هرکجاي شهر ميل کنيد. (?? تا ?? درهم)
ناهار : رستوران‌هاي زنجيره‌اي Shawarma تقريبا در هر جايي از دبي يافت مي‌شوند که قيمت‌هاي به نسبت ارزاني هم دارند. به علاوه گرينه‌هاي انتخابي زيادي براي خوردن فست‌فودهاي غربي وجود دارد. (?? تا ?? درهم)
شام: همانطور که گفتيم اغلب رستوران‌هاي اين شهر قيمت‌هاي بالايي دارند. اما اگر دنبال جايي ارزان‌تر هستيد، پيشنهاد مي کنيد بر روي رستوران‌هاي هندي کمي تامل کنيد. احتمالا با ذائقه‌ي اکثر ما ايراني‌ها هم سازگار هستند. (?? تا ?? درهم)

برج العرب
تنها هتل ? ستاره دنيا در دبي قرار دارد. اين هتل با ??? متر ارتفاع، دومين هتل مرتفع دنيا محسوب ميشود. برج العرب بر روي يک جزيره مصنوعي که ??? متر از ساحل جميرا دبي فاصله دارد ساخته شده و توسط يک پل اختصاصي منحني به ساحل متصل ميشود. سازه بادباني شکل اين هتل به نماد دبي تبديل شده است. سقف لابي هتل، ??? متر ارتفاع دارد و منظره اي خيره کننده را به نمايش ميگذارد. در رستوران المنتهي در ارتفاع ??? متري بر فراز خليج فارس، ميتوانيد نمايي پانوراما از دبي را تماشا کنيد. همچنين رستوران المهاره آکواريومي عظيم ??? هزار ليتر آب را در خود جاي ميدهد. براي ورود به هتل بايد از قبل رزرواسيون داشته باشيد.
منبع: دلتابان