مارماریس شهر زیبای ساحلی در ترکیه

شهري بندري در سواحل مديترانه است که در جنوب غرب ترکيه و در استان موغلا واقع شده. جمعيت اين شهر حدود ????? نفر است اما در فصل توريست، به ??? تا ??? هزار نفر هم ميرسد. مارماريس بعلت واقع شدن ميان رشته کوه هاي کنار دريا بسيار مشهور است. اين شهر همچنين با دو لنگرگاه اصلي و بندرهاي متعدد خود، مرکزي براي کشتيراني و غواصي نيز محسوب ميشود. از مارماريس بطور منظم، کشتي هاي تفريحي به سمت جزيره يوناني رودز در حرکتند. اين شهر داراي آب و هوايي مديترانه اي با تابستان هايي گرم و مرطوب و زمستان هايي باراني و خنک است.
اولين نقد ، بررسي و معرفي جاذبه هاي توريستي دنيا مربوط به شهر مارماريس (ترکيه) درتور ترکيه ميباشد (تور مارماريس)
مارماريس شهري است در جنوب غربي ترکيه , در مجاورت درياي مديترانه و کوههاي پوشيده از درختان سبز. مارماريس، بسيار زيبا، ديدني و متفاوت با ديگر شهر هاي توريستي ترکيه است و کما کان جزء مسيرهاي توريستي کمتر شناخته شده براي ايرانيان محسوب ميشود اما همواره جزء مقاصد توريستي قديمي ترکيه بوده است.
اکثر توريست هاي اين شهر از کشورهاي اروپايي به خصوص انگلستان و اسکاتلند هستند. به گفته شرکتهاي کارگزار توريستي جمعيت ثابت مارماريس کمتر از 40000 نفر ميباشد که اين رقم در فصول سفر به سيصد تا چهارصد هزار نفر ميرسد. قدمت اين شهر به شش قرن قبل از ميلاد مسيح بازمي‌گردد و در زمره شهرهايي است که بيشترين بازديدکنندگان ترکيه را به خود جذب مي‌کند. گياهان گرمسيري، نوار ساحلي با صخره‌هايي بزرگ، غارهاي زيبا و آب زلال و فيروزه‌اي از دلايل جذب گردشگران بيشتر مي‌باشند.
اين شهر يکي از مهمترين مراکز تجمع کشتي‌ها در ترکيه و همچنين مرکزي براي مسابقات اتومبيل‌راني است.