مکان های دیدنی و زیبای مراکش

شهر مراکش به عنوان شهر سرخ شناخته مي شود و هر چيزي که انتظارش را داشته باشيد دارد. اين شهر واقع در آفريقاي شمالي، منزلگاه جالب ترين و زيباترين مکان هاي ديدني در دنياست. اگر به دنبال آن هستيد که جاذبه هاي گردشگري مراکش را کشف کنيد و دنبال جاهايي براي عکاسي مي گرديد، در اينجا به 10 مکان شگفت انگيز در شهر مراکش اشاره نموده ايم:

 

1. قصر باهيه

اين قصر به شما نشان مي دهد که در قرن نوزدهم زندگي مردم مراکش چه سبکي داشته است. مي گويند اين قصر را براي اقامت حرم احمد بن موسي ساخته بودند. برخلاف بدنامي او، اين قصر نمونه اي عالي از معماري شرقي است. در اين قصر فضاهاي داخلي تزئينات بسياري دارند و سقف ها نقاشي شده هستند. حياط آن کاشيکاري شده است و حدود 8 هکتار باغ زيبا و خرم دارد.

 

2. مسجد کتبيه

اين مسجد بزرگتري مسجد در مراکش است که حدود سال 1150 ساخته شده است. زيبايي آن استثنائي است و مناره بلند آن که بر شهر اشراف دارد 65 متر ارتفاع دارد. با آنکه اين مسجد مکاني براي پرستش است ولي يکي از بهترين مکان هاي مراکش براي بازديد گردشگران است که اگر پوشش مناسبي به تن داشته باشند با روي باز پذيرفته مي شوند.

 

3. بيابان و تپه هاي شني

تعطيلات در مراکش مي تواند سفر به صحرا را نيز در بر بگيرد. شترسواري يا گشت هاي بياباني انتخاب هاي محبوب گردشگران هستند و در واقع مي تواند ظرف دو روز به دومين صحراي بزرگ دنيا رسيد. مشاهده تپه هاي شني، بازديد از چادرهاي باديه نشينان و خوابيدن زير نور ستاره ها از تجربيات اين سفر هستند. تور مراکش

 

4. باغ ماژورِل

اين باغ هاي گياهشناسي غيرعادي در دهه بيست توسط يک هنرمند فرانسوي به نام ژاک ماژورل طراحي شدند. قطعاً يکي از زيباترين مکان ها در مراکش براي بازديد، باغ ماژورل است که آرامش دلپذيري به دور از شلوغي و همهمه شهر فراهم مي کند و براي عکاسي نيز بسيار مناسب است. طراحي اين باغ ها با آبنماهاي مختلف و بيش از 300 گونه گياهي از جمله کاکتوس ها هوشمندانه بوده است.

 

5. بازارها

در سفر به مراکش نبايد بازارها را از دست داد. مدينه (منطقه تاريخي شهر) بهترين مکان براي شروع خريدهايتان است. در اينجا وارد هزارتو هاي بي پاياني از سوق ها وارد مي شود که تقريباً همه چيز از شير مرغ تا جان آدميزاد آنجا پيدا مي شود. از ادويه جات و انواع پارچه گرفته تا مارفروش ها، آکروبات بازها و نوازنده ها که در هر گوشه اي مشغولند. فقط يادتان نرود که خوب چانه بزنيد.

 

6. مدرسه علي بن يوسف
اين مدرسه قرآني قرن شانزدهمي به خوبي حفظ شده است و بزرگترين مؤسسه اينچنيني در شمال آفريقاست. مي توان عنوان يکي از زيباترين مدارس دنيا را نيز به آن داد. ساختمان آن با دقت طراحي شده و جزئيات بکار رفته در حياط آن به زيبايي در مرمر، گچ و چوب آن حکاکي شده است. حدود 900 دانش آموز در اين سالها از در آن رد شده اند و از آن به بعد در آن بسته مانده است. سپس بازسازي شده و به عنوان بناي تاريخي به روي عموم بازگشايي شده است.
منبع: برترين ها