افزایش جاذبه‌های گردشگری عربستان با مرمت آثار تاریخی

دولت عربستان از قصد خود برای مرمت 28 محوطه‌ی تاریخی و تبدیل کردن آن‌ها به جاذبه‌های جدید گردشگری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق اعلام «کمیسیون گردشگری و آثار تاریخی عربستان» بیشتر این محوطه‌ها که در میان آن‌ها، چند کاروانسرا، قلعه‌ی تاریخی و حتی آثاری متعلق به دوران پیش از اسلام نیز وجود دارند، در مناطقی در مرکز و جنوب عربستان واقع شده است.
به گزارش العربیه، عربستان در هزاران سال پیش از میلاد در محل تلاقی راه‌های تجاری مردم تمدن‌های کهن بوده که حاصل آن، وجود شهرها و خانه‌های تاریخی متعدد در این کشور است. یکی از این مناطق شهر سنگی، «نباتین» است که کارشناسان آن را هم‌رده با شهر تاریخی پترا در اردن می‌دانند.
دولت عربستان از ماه‌ سپتامبر نیز پروژه‌ی تغییر کاربری 160 خانه‌ی تاریخی این کشور را به هتل‌های مجهز با ارائه‌ی تسهیلات بانکی با سود کم آغاز می‌کند که پیش‌بینی می‌شود، نیمی از آن‌ها تا پایان سال 2016 به بهره‌برداری برسند.
اکنون حدود ‌51 درصد گردشگران عربستان، گردشگران داخلی، ‌23 درصد گردشگران مذهبی و بقیه، گردشگران غیرمذهبی هستند که برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی عربستان به این کشور سفر می‌کنند.
صنعت گردشگری، بویژه گردشگری مذهبی در کنار صادرات نفت و گاز از منابع اصلی درآمد دولت عربستان است و حدود ‌20 تا ‌25 درصد نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند.
انتهای پیام