جاذبه های گردشگری ایرلند

جاذبه هاي گردشگري - از تاريخ و ادبيات گرفته تا موسيقي و تجارت، ايرلند سرشار از ديدني ها است. به همين دليل، ما ?? مکان جذاب اين کشور اروپايي که به «جزيره زمرد» لقب گرفته را برايتان انتخاب و معرفي کرده ايم.

?.کافه ديوي بايرنز پاپ
اين کافه در خيابان داک دوبلين قرار دارد و بيشتر پاتوق دوستداران رمان و داستان است. دليل اصلي شهرت آن نيز به اين دليل است که يکي از نويسنده هاي مشهور ايرلندي به نام جيمز جويس، در شاهکار خود به نام «اوديسه» از اين کافه زياد ياد کرده است و شخصت داستان او اصولا به پاپ مي رفته و در آن ساندويچ پنير ميل مي کرده است.

?.تئاتر آبِي
در اين تئاتر، آثار و نمايشنامه هايي از ويليام باتلر ييتز (شاعر ايرلندي)، جان ميلينگتون سينج، ساموئل بکت اجرا شده است. شايد بتوان گفت اين تئاتر در واقع گنجينه ارزشمندي از ادبيات ايرلند است.

?.دانشکده ترينيتي
اين کالج در قرن ?? ميلادي توسط ملکه اليزابت اول تاسيس شده است و در ساحل غربي رودخانه ليفي در مرکز دوبلين قرار دارد. شهرت اين دانشکده براي فارغ التحصيلاني همچون جاناتان سوئيف، اسکار وايلد و ساموئل بکت است. در حال حاضر، در اين کالج کتاب هاي ارزشمندي همچون دست نوشته هاي تاريخي باقي مانده از قرون وسطي نگهداري مي شود.

?.نيوگارانج
آرامگاه باستاني نيوگارانج در روستاي ميث در فاصله ?? مايلي از شمال غربي دوبلين واقع شده است. سازه باريکي ساخته شده از سنگ که بيننده را به حدود ???? سال پيش از ميلاد مسيح بر مي گرداند. قدمت اين آرامگاه هزاران سال پيش از آثار باستاني دوران نوسنگي انگليس به نام استون هنج است. هنگامي که خورشيد بر درب ورودي اين مقبره مي تابد، مي توان اتاقک هاي داخلي آن را ديد.

?.قلعه بلارني
براي ديدن اين مکان توريستي، گردشگران بايد حدود ? مايل از کروک سيتي سفر کنند تا بتوانند سنگ افسانه اي بلارني را ببوسند که گفته مي شود بخشي از ديوار ندبه اورشليم است. اما پيش از طي کردن اين مسافت طولاني و تحمل خستگي آن، بايد بدانيد اگر دوست داريد از نزديک اين سنگ را لمس کنيد بايد به پشت بخوابيد و درون ديواره اي وارد بشويد و متصدي آنجا بايد حتما پاهاي شما را بگيرد تا به پايين پرت نشويد. ببينيد اگر ارزش دارد، برويد.

?.جزاير آران
يک قايق کوچک از سمت روساويل يا دوبلين شما را سوار مي کند و به اين جزاير که در ساحل آتلانتيک قرار دارند، مي رساند. در اين منطقه مردم همچنان به زبان ايرلندي صحبت مي کنند. کوچک ترين جزيره اينيشي ير همچون گنجينه زمان دار ايرلند باستان با سنگ ها و زمين هاي چهل تکه است. هتل اينيشي ير براي برگزاري جشن ها و موسيقي ايرلندي شهرت بسياري دارد.

?.صخره هاي موهِر
در ارتفاع ??? متري از اقيانوس آتلانتيک، صخره هاي ماسه سنگي و سنگي در نزديکي روستاي ليسکانور قرار دارد، به گونه اي است که احساس مي کنيد روي برج دنيا ايستاده ايد. اين مکان يک مرکز گردشگري دارد و در روزهايي که آسمان صاف و آفتابي است مي توانيد از اين بلندي ها، جزاير آران را نيز ببينيد.

?.اِسکلينگ ميکائيل
صخره اي حدود ??? متري که از دل دريا سربرآورده است در واقع جزيره اي در اقيانوس آتلانتيک است. براي رفتن به اين جزيره بايد با قايق از جزيره والنتيا حدود يک ساعت دريانوردي کنيد. البته پس از پياده شدن نيز کار شما تمام نمي شود: مي توانيد با بالا رفتن حدود ??? پله کوچک، کليساي مسيحي باقي مانده از قرن ? ميلادي را مشاهده کنيد.

?.کوه هاي ماتورک
گالوي، سال ها مرکز تجمع راننده هاي موتورسيکلت و دوچرخه از سراسر جهان بود. گردشگران مي توانند هنگام صعود کوه هاي ماتورک از درياچه ها و باتلاق هاي بکر و دست نخورده نيز ديدن کنند.

??.پارک ملي گلنوياگ
در شمال گالوي، يک پارک ملي دور از دسترس وجود دارد که زيستگاه گوزن هاي قرمز و باز است و پياده روي و کوهنوردي در آن بسيار لذت بخش است. گردشگران مي توانند از طبيعت زيبا و هواي عالي لذت ببرند.