۱۰ جاذبه توریستی برتر در مراکش

با سواحل طولاني، بنادر ماهيگيري غني، دشت‌هاي سرسبز و کوه‌هاي اطلس بزرگ، سواحل مراکش و حومه آن براي مسافران علاقه‌مند چيزاهاي فراواني را ارئه مي‌کند. با شهرهاي امپرياليستي فاس، مکناس و مراکش با نمونه‌هاي فوق العاده خود از معماري قديمي اسلامي و بسياري ديگر شما خواهيد فهميد که چرا مراکش يک مقصد سفر بزرگ است.

مکناس
مکناس يکي از چهار شهر امپريال مراکش است و نام و شهرت آن با سلطان مولاي اسماعيل در ارتباط است. سلطان مکناس را به شهري قابل توجه در سبک اسپانيايي مور، با دروازه‌هاي بزرگ احاطه شده توسط ديوارهاي بلند تبديل کرد. در حالي که مکناس يک شهر امپرياليستي با بسياري از آثار تاريخي و مکان‌هاي طبيعي است آن همچنين نزديکترين شهر به خرابه‌هاي رومي وليلي است.

وليلي-Volubilis
در دوران باستان وليلي يک شهر مهم رومي واقع شده در نزديکي مرز غربي از فتوحات روم در حال حاضر مراکش بود. اين شهر مرکز اداري استان موريتاني Tingitana بود. زمين‌هاي حاصلخيز اين استان بسياري از محصول مانند غلات و روغن زيتون توليد مي‌کرد که به رم صادر مي‌شد و به ثروت و رفاه استان کمک مي‌کرد. رومي‌ها در پايان قرن سوم ميلادي قسمت زيادي از مراکش را تخليه کردند اما مردم زندگي در وليلي را براي قرن‌ها ادامه دادند.

شفشاون

شفشاون-Chefchaouen

شفشاون يک شهر کوهستاني زيبا در شمال شرقي مراکش است. اين مدينه زيبا، در زمينه‌اي دراماتيک از کوه‌هاي ريف قرار گفته است که با خانه‌هاي با رنگ سفيد با پودر آبي و متمايز است. اين يک مقصد خريد محبوب است که بسياري از صنايع دستي بومي را ارائه مي‌کند که در جاي ديگري در مراکش در دسترس نيستند، از جمله پوشاک پشمي و پتوي بافته شده. پنير بز بومي اين منطقه نيز محبوب گردشگران است. منطقه اطراف شفشاون يکي از توليد کنندگان اصلي شاهدانه در مراکش است. پس از آن حشيش در سراسر شهر به فروش مي رسد، اما عمدتا در حوزه بومي شفشاون.

دره تودرا

دره تودرا-Todra-Gorge
دره تودرا در قسمت شرقي دور افتاده کوه‌هاي اطلس واقع شده است. تودرا و همسايه آن يعني رودخانه دادس کوه را براي مسير خود تراشيده‌اند. انتهاي ??? متر دره تودرا از ديدني ترين‌ها است که دره تا يک مسير سنگي صاف با کمتر از ?? متر باريک مي‌شود و در مکان‌هايي با ديوارهاي سنگي راست و صاف تا ??? متر ارتفاع در هر سمت گسترده مي‌شود.

صويره-Essaouira
صويره يک بندر ماهيگيري آرام و حفاظت شده توسط يک خليج طبيعي است. اين شهر قبلا توسط پرتغالي قرن ?? به عنوان موگادور شناخته مي‌شد. شهر کنوني صويره در طول قرن ?? براي افزايش مبادلات تجاري با قدرتهاي اروپايي ساخته شد. امروزه صويره با وزش باد قوي مداوم بر روي خليج محافظت شده براي کايتينگ و موج سواري مشهور است. چترهاي آفتابگير در ساحل به عنوان محافظت در برابر باد و شن و ماسه استفاده مي‌شود. مدينه صويره خانه بسياري از هنرها و صنايع دستي کوچک به ويژه ساخت کابينت و کنده‌کاري‌هاي چوبي است.

دره درعا

دره درعا-Draa-Valley

دره خيره کننده درعا در جنوب کوه‌هاي اطلس بزرگ واقع شده است و با قصبه‌هاي قديمي، روستاهاي بربر و نخلستان پر شده است که از ورزازات در غرب تا زاگورا را در شرق گسترش مي‌يابد. يک مسير در ميان دره بدون شک يکي از ديدني‌ترين سفرها در مراکش است. دره درعا توسط رودخانه درعا قطع مي‌شود که در اطلس بزرگ شروع مي‌شود و در اقيانوس اطلس به پايان مي‌رسد، هر چند که در واقع رودخانه به طور معمول قبل از رسيدن به اقيانوس خشک مي‌شود.

ارگ چبي

ارگ چبي-Erg-Chebbi

تپه‌هاي شني ارگ چبي در صحراي آفريقا واقع شده است. تپه‌هاي شني با ابهت تا ??? متر ارتفاع دارند و انسان در سايه آنها احساس کوچک بودن دارد. ويژگي هاي خاص ارگ چبي شن و ماسه‌هاي رنگي نارنجي زيبا و منحصر به فرد آن است. گشت و گذار در تپه‌هاي شني به طور معمول از روستاي مرزوگا شروع مي‌شود که در لبه ارگ واقع شده است. شتر سواري محبوب‌ترين گزينه است که البته راحت‌ترين راه سفر نيست.

فاس

فاس-Fes

فاس قديمي از دو مدينه فاس بزرگتر است، که يک شهر قرون وسطي تقريبا دست نخورده است. با حدود ?????? نفر جمعيت بزرگترين منطقه شهري بدون ماشين در جهان است. حمل و نقل کالاها توسط الاغ، کالسکه، و موتور سيکلت ارائه مي‌شود. کل مدينه توسط ديوارهاي بلند با تعدادي دروازه‌هاي تاريخي احاطه شده است. چندين مغازه و رستوران يک تراس پشت بام دارند که يک راه عالي براي فرار از خيابان‌هاي شلوغ است. مناظر به خصوص در طول غروب آفتاب و پس از تاريک ديدني و جذاب هستند.

آيت بن حدو

آيت بن حدو-Ait-Benhaddou

آيت بن حدو يکي از شهرهاي مستحکم شده ورزازات در طول مسير کاروان سابق ميان صحراي آفريقا و مراکش است. در داخل ديوارهاي گلي بلند ? قصبه و تعداد کمي خانه وجود دارد. امروزه بسياري از مردم شهر در يک روستاي مدرن‌تر در سمت ديگر رودخانه زندگي مي کنند، اگر چه چند خانواده هنوز هم در ديوارهاي شهر زندگي مي‌کنند. آيت بن حدو در چند فيلم از جمله لورنس عربستان و گلادياتور ظاهر شد. تور مراکش


جماع الفنا-Djemaa-el-Fna
جماع الفنا از در سفر به مراکش مکاني برجسته است و يکي از جاذبه‌هاي توريستي برتر در مراکش است. در روز اين ميدان که در دل مدينه قرار دارد تا حد زيادي با مارگيرها و مردم با ميمون‌ها، و همچنين برخي ازدکه‌هاي معمولي پر شده است. همانطور که روز سپري مي‌شود سرگرمي‌ها تغيير مي‌کند: مارگيرها مي‌روند، و در بعد از ظهر و عصر ميدان بيشتر با قصه‌گوها، پيشگويان، شعبده بازان، و دستفروشان داروهاي سنتي شلوغ مي‌شود. هنگام غروب جماع الفنا پر از دکه‌هاي فراوان مواد غذايي مي‌شود و جمعيت به حداکثر خود مي‌رسد.