مساجد آنکارا

مساجد مسجد حاجي بايرام
اين مسجد واقع در( Ulus- اولوس) مجاور معبد آگوستوس ،در ابتداي قرن 15 به سبك سلجوقي ساخته شد و بعد ها در 16 توسط معمار سينان باز سازي شد و در قرن 18 كاشيهاي "كوتاهيا" به آن اضافه شد. اين مسجد به افتخار حاجي بايرام ولي كه آرامگاهش مجاور مسجد است ،بنا شد.

مسجد Aslanhane- اصلان حانه
اين مسجد سلجوقي در نزديكي ارگ، در قرن 13 بنا شد. اين مسجد داراي محرابي از كاشيهاي سلجوقي و يك ستون بندي دوگانه غير معمول از ستونهاي چوبي است. در كنار مسجد ،آرامگاه آهي شراف الدين قرار دارد.

مسجد Ahi Elvan- اهي الوان
اين مسجد كه در بخش (Ulus- اولوس) نزديك ارگ يافت شده، در طول اواخر قرن 14 و اوايل قرن 15 ساخته و به پايان رسيده است. منبر ي از چوب گردو كه با ظرافت كنده كاري شده ،مورد توجه خاصي قرار دارد.

مسجد Alaaddin- علا الدين
اين مسجد در داخل ديوارهاي ارگ قرار دارد و داراي يك منبر كنده كهري شده از چوب گردو است كه سنگ نوشت روي آن نشان مي دهد كه اين مسجد در قرن 12 توسط فرمانرواي سلجوقي ،مسعود، ساخته شده است.

مسجد Yeni Cenab Ahmet - يني جناب احمد
اين مكان بزرگترين مسجد عثمانيها در آنكارا است و به وسيله معمار"سينان" معروف در قرن 16 بر پا شد. منبر و محراب آن از جنس مرمر سفيد بوده و خود مسجد ساخته شده از سنگ آنكارا(سنگ سماق قرمز)مي باشد كه نمونه اي از يك دست ساخت بسيار ظريف است.(Yeni Cami- يني جامي) در خيابان (Ulucanlar- اولوجانلار) قرار دارد.

مسجد Kocatepe-كجا تپه
اين مكان يك مسجد بزرگ نو ساخته ،با طراحي عثماني كلاسيك و داراي چهار مناره است. اندازه و موقعيت برجسته اين مسجد كه بين سالهاي 1967 و 1987 بنا شده، آن را تبديل به يك جاي ديدني كرده است. تور آنکارا