پنج نکته مهم برای تازه واردین و خرید اولین خانه در کانادا

خريد خانه آن هم براي اولين بار مي تواند تصميمي بسيار پيچيده و در عين حال هيجان انگيز باشد، خصوصا براي مهاجران که مي خواهند در کشوري که به تازگي وارد آن شده اند، اولين خانه خود را خريداري نمايند. بهترين راه براي لذت بردن از اين تصميم مهم، بالا بردن سطح دانش و آگاهي در مورد خريد خانه و مراحل مختلف آن مي باشد. در اين مقاله سعي مي کنيم تا در طي ? مرحله کوتاه مراحل مختلف خريد خانه در کانادا را برايتان توضيح دهيم. مهاجرت به کانادا

?. اخذ پيش موافقت از بانک براي گرفتن وام مسکن (Mortgage Pre-Approval):
هيجان زده شدن از يافتن خانه دلخواه امري بسيار عادي است، اما بايد بدانيد که قبل از هر چيز لازم است تا تضمين مالي کافي براي خريدي که در پيش داريد را تامين کرده باشيد. براي اين امر بهتر که با يک کارگزار وام مسکن تماس بگيريد. اگر کسي را در اين زمينه سراغ نداريد مي توانيد از مشاور املاک خود بخواهيد تا فردي را در اين زمينه به شما معرفي کند. گرفتن اين پيش قبولي از لحاظ زماني بسيار کوتاه بوده و شما از اين طريق مطلع خواهيد شد که بانک و يا موسسه مالي چه مقدار حاضرند به شما وام بدهند. انجام اين مرحله قبل از اينکه شروع به خريد خانه نماييد، فوق العاده براي شما مفيد خواهد بود، چرا که با دانستن اين امر که چقدر توانايي اخذ وام داريد، دنبال خانه هاي گرانتر از سطح توانايي خود نخواهيد گشت.

?. آمادگي براي هزينه هاي پيش بيني نشده:
وقتي اقدام به خريد خانه مي کنيد، هزينه هاي متعددي را پيش رو خواهيد داشت، پس بهتر است که از قبل خود را براي اين هزينه ها آماده سازيد. مهمترين هزينه، ميزان پيش قسط شما خواهد بود. براي انجام معاملات مسکوني، شما به حداقل ?? از قيمت خريد براي پرداخت پيش قسط نياز خواهيد داشت. در برخي شرايط ممکن است که ميزان پيش قسط از اين ميزان نيز بالاتر باشد، اين موضوع بستگي به ملکي دارد که شما قصد خريد آن را داريد.

سايرهزينه هاي مرتبط شامل هزينه هاي قانوني خريد ملک ( هزينه وکيل)، هزينه بازرسي خانه توسط بازرس متخصص، بيمه خانه، بيمه وام مسکن، هزينه اسباب کشي، سپرده براي خدمات همگاني ( حسا ب برق، گاز و آب) و همچنين هزينه مبلمان و لوازم خانگي. بهتر است که قبل از هر چيز اين هزينه ها را ررسي نموده و سعي کنيد تا بخشي از بودجه خود را به اين گونه هزينه تخصيي دهيد.

?. جدا نمودن نياز هاي اوليه از خواسته ها:
قبل از اينکه جستجوي خود را شروع کنيد، بهتر است تا ليستي را از مواردي که نياز داريد خانه آينده شما داشته باشد و مواردي که شما در حالت ايده آل دوست داريد تهيه کنيد. به عنوان مثال خانه بايد در مرکز شهر بوده با ? اتاق خواب و حداقل ? سرويس حمام و دستشويي. زمانيکه بدانيد که چه مواردي برايتان جزو نيازهايتان است، آنوقت مي توانيد به سراغ مواردي برويد که دوست داريد در خانه جديدتان باشد مثل کف چوبي، پاسيوو مواردي از اين قبيل.

?. حتما از خدمات مشاوراملاک استفاده نماييد:
مشاورين املاک بهترين کمک به شما در مسير پيدا کرده خانه مناسب با نيازهايتان خواهند بود. آنها سعي خواهند نمود تا شما خانه دلخواهتان را سريعتر پيدا نموده و ضمنا در طي مسير منافع شما را در نظر خواهند گرفت. در هنگام انتخاب مشاور املاک، دقت کنيد تا فردي را انتخاب کنيد که با وي احساس راحتي داشته و به راحتي مي توانيد با او کار کنيد. شما در هر لحظه اي از پروسه خريد مي توانيد سوالات خود را پرسيده و هيچ گاه نبايد احساس کنيد که تصميمي را با عجله و تحت فشار گرفته ايد. به خاطر داشته باشيد که آنچه که مهم است اين است که شما خانه اي را بخريد که مناسب با شرايط شما باشد. 

منبع: westpass.ca