میلان ایتالیا و مکانهای دیدنی آن

میلان شهر مد و طراحی و موسیقی، شهر تجارت و شهر فوتبال است. میلان دومین شهر بزرگ ایتالیاست. ترکیبی از ایتالیای جدید و قدیم می باشد. شهر تجّار و قلب اقتصادی ایتالیا است و با اینکه در معماریش از سقف‌های نارنجی، خانه‌های ایتالیایی خبری نیست، ولی زیر پوست این شهر ظرافت و زیبایی و جنب و جوشی نهفته که خیلی زود خودش را نشان خواهد داد. میلان شهری پر جنب و جوش است که منتهای احساسات آدم را بر می‌انگیزد. شب‌هایش بسیار زنده و بی‌خواب است. میلان بهشت خرید، هنر، ورزش، مد و طراحان و شهر انتخاب‌ها است. میلان هر چهار فصل سال دیدنی ‌است. بهار و پاییز هوای معتدل‌تر و بهتری دارد. اگر مهمان تابستان گرم و شرجیِ میلان هستید، می‌توانید سری به دریاچه‌های اطراف و کوهپایه‌های آلپ بزنید. در زمستان‌های سرد و مه‌آلود ِمیلان هم شور و حال قبل از سال نو، تزئینات فوق‌العاده‌ی کریسمس و کارناوال معروف میلان (جشن میلانی) در ماه فوریه، سرما را از یاد شما خواهد برد. میلان در هر فصلی دنیائی شگفتی برای عرضه دارد. میلان بدون شک پایتخت مد ایتالیاست. مقر اصلی کمپانی‌های غول‌پیکری مثل جورجیو آرمانی، ورساچه و پرادا می باشد. بهشت مانکن‌ها و پاپاراتسی‌ها و دانشجویان طراحی‌ است. بخصوص هنگام هفته‌ی مد، میلان شهر شلوغ‌تر از معمول می‌شود. خیابان‌ها، بیلبوردها و دیوارها از تبلیغات طراحان معروف پُر می‌شوند. منطقه‌ی چهارسوق مد، ( چهار خیابان خرید بی‌نظیر که از خیابان مونته ناپولیون شروع می‌شود ) مرکز فروشگاه‌های طراحان مطرح ایتالیایی، همیشه مملو از توریست‌ها و علاقمندان مد دنیا است. این فستیوال دو بار در سال در ماه های فوریه و سپتامبر برگزار می گردد. با تور ایتالیا می توانید از دیدنی های این شهر دیدن کنید.

دیدنی‌‌های میلان
دوئمو، کلیسای جامع و بام آن.
موزه‌ی دوئمو.
نقاشی شام آخر و کلیسای سنتا ماریا دل گرتسیه.
تئاتر لااسکالا.
کاخ اسفورتسسکو.
ورزشگاه سن سیرو.
گالری ویتوریو امانوئل.
چهارسوق مد و خیابان مونته ناپلیون.
خیابان ناویگیلیو.
پیناکوتکا (نگارخانه)‌ی امبروسیانا.
نگارخانه‌ی بررا.
موزه‌ی علم و تکنولوژی لئوناردو داوینچی.
کلیسای سنتا ماریا دل گرتسیه
از جاذبه‌های منحصر به فرد میلان، نقاشی بسیار آشنای شام آخر اثر لئوناردو داوینچی‌ است. همان نقاشی که مسیح و حواریانش را نشان می‌دهد. همان نقاشی که موضوع اصلیِ فیلم و کتاب رمز داوینچی بود. شام آخر بر دیواری در کلیسای سنتا ماریا دل گرتسیه نقاشی شده است. کلیسا بزرگ نیست ولی به‌دلیل نقاشیِ معروف آن بسیار پرطرفدار است. بلیط آن را باید از ماه‌ها قبل تهیه کنید و فقط ١٥ دقیقه فرصت دارید که نقاشی را از نزدیک ببینید.

قصر اسفورتسسکو
از دیگر دیدنی‌های تاریخی‌ میلان قصر اسفورتسسکو و موزه‌هایش است. یکی از مجسمه‌های ناتمام میکل‌آنژ، یک نقاشی سقفی از داوینچی و تعدادی از سازهای موتزارت از جمله آثاری می باشند که در هفت موزه‌ی این قصر می‌شود دید.

کلیسای جامع میلان
کلیسای جامع میلان دوئمو چهارمین کلیسای بزرگ دنیا، که در مرکز شهر میلان واقع شده از معروف‌ترین‌های این شهر است. این کلیسای زیبا و بی‌نهایت عظیم، سبکش گوتیک و سنگ دیوارهایش مرمر می باشد. این کلیسا اتاق‌های اعتراف متعددی دارد که همیشه شلوغ می باشند. شما از بام این کلیسا تمام شهر را می‌توانید ببینید. از هزاران مجسمه‌ ساخته شده برای این کلیسا، مجسمه‌ی مریم مقدس که ازمهمترین آنها می باشد در بالاترین نقطه‌ی این عمارت قراردارد.