مراکز خرید مسکو

روسيه در مجموع کشور گراني است، يعني هزينه‌هاي زندگي بالاست و تورم هم در اندازه‌ي متوسطي‌ است. مسکو، پايتخت روسيه براي سه سال پياپي، گران ترين پايتخت جهان بوده است. سيستم توزيع در روسيه، بر خلاف ايران که از تعداد زيادي کسب‌وکارهاي کوچک تشکيل شده است، مبتني بر فروشگاه هاي زنجيره اي بزرگ، متوسط و کوچک است. اين فروشگاه ها با توجه به کارکرد مناسب بامردم، جاي خود را در روسيه باز کرده اند. تنوع کالا، قيمت رقابتي، حق انتخاب، فضاي بزرگ، سيستم حسابداري پيشرفته، بارکدخواني، پارکينگ، رستوران و تهويه‌ي مطبوع از ويژگي‌هايي‌ست که آن‌ها را بيشتر دلخواه مردم ساخته‌اند. تور روسيه

مرکز خريد آخودني رياد:
اين فروشگاه در سه طبقه زير زمين در محوطه ميدان مانژ در جوار کرملين واقع شده است. انواع مارک هاي معتبر دنيا در اين فروشگاه عرضه مي شود.

مرکز خريد اروپايي:
اين فروشگاه بزرگ در کنار ايستگاه مترو کييفسکايا در مرکز مسکو قرار دارد. اين فروشگاه محل مناسبي جهت خريد، تفريح و صرف انواع غذاها مي باشد.

بازار صنايع دستي ايزمايلُوا:
اين بازار گردشگران بسياري را در مسکو به خود جلب مي نمايد. بازار ايزمايلوا با سبک سنتي روس ساخته شده است و تنها 5 دقيقه از ايستگاه مترو فاصله دارد. در اين بازار مي توان عروسک هاي چوبي روسي معروف به ماتروشکا و صنايع دستي مربوط به جنگ سرد، جواهرات ساخته شده از کهربا، يادداشت هاي رهبران شوروري سابق، دوربين هاي عکاسي و شکاري، پوست حيوانات،کلاه و شال از جنس پوست، صنايع دستي روسيه و مجموعه تابلوهاي نقاشي اصل را خريداري نمود.

مرکز خريد گوم
با قدمت بيش از 120 سال، در ميدان سرخ مسکو واقع شده است. گوم مرکز خريدي پيشرو در مارک‌هاي معروف جهان در روسيه به شمار مي آيد. بناي اين ساختمان به نوعي نماد مسکو و هم‌سطح با بناي کرملين و مقبره لنين است.
منبع: دلتابان