مسجدی روی آب؛ جاذبه گردشگری مراکش

مسجدي روي آب در سال‌هاي اخير به جاذبه‌ي جديد گردشگري مراکش تبديل شده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در شرايطي که در سال 2013 مراکش با ميزباني از حدود 10 ميليون گردشگر، موفق به ثبت رکوردي جديد در جذب گردشگر شد، مسجدي روي آب در سال‌هاي اخير، به جاذبه‌ي گردشگري اين کشور تبديل شده است.

به گزارش عرب‌نيوز، اين مسجد که «حسن دوم» نام دارد و در شهر «دارالبيضاء» مراکش واقع شده، يکي از بزرگ‌ترين مساجد جهان اسلام است و حدود 70 درصد آن روي آب بنا شده است.

مسجد «حسن دوم» با حدود 200 هزار مترمربع مساحت، ظرفيت پذيرش 25 هزار نمازگزار را دارد. در ساخت اين مسجد در کرانه اقيانوس اطلس که مناره‌هاي آن با 210 متر ارتفاع، جهت قبله را با ليزر نشان مي‌دهند، 65 هزار قطعه سنگ مرمر به کار رفته و ساخت آن نيز 14 سال به طول انجاميده است. حياط اصلي مسجد «حسن دوم» همچنين سقفي متحرک دارد که با توجه به شرايط آب‌وهوايي باز و بسته مي‌شود.

برخي کارشناسان از مراکش به‌عنوان کشوري زيبا در قاره‌ي آفريقا با ثبات سياسي بالا و جاذبه‌هاي گردشگري متنوع نام مي‌برند و در سال‌هاي اخير نيز با اجراي سياست صدور ويزاي 90 روزه‌ي گردشگري در فرودگاه‌هاي اين کشور، گردشگري مراکش رشد چشمگيري يافته است.

درآمد مراکش در سال 2013 با ميزباني از حدود 10 ميليون نفر گردشگر به پنج ميليارد يورو رسيد که از رشد هفت درصدي نسبت به سال 2012 حکايت دارد. بيشتر گردشگران مراکش از کشورهاي عربي حوزه‌ي خليج‌ فارس، آلمان، ايتاليا و انگليس بوده‌اند.

دولت مراکش قصد دارد تا پايان سال 2015 با توسعه‌ي زيرساخت‌هاي صنعت گردشگري و جذب سرمايه‌گذاري خارجي، تعداد گردشگران اين کشور را به 14 ميليون نفر و درآمدهايش را از محل صنعت گردشگري نيز به هشت‌ميليارد يورو برساند.