یکی از شهرهای معروف گردشگری ایتالیا

رم، ونـیـــز ،میـــــــــلان، فلــورانس ، از جمله مقصدهای مهم گردشگری هستند.

رم
رم، اولین مقصد توریست‌ها در اروپا، شهر باستانی امپراطوری روم، شهر مجسمه‌ها و شهر کلیساها می باشد. شهر میکل‌آنژ و داوینچی. دیدار از شهر رم ، دیدار از بزرگ‌ترین موزه‌ی بی سقف دنیا است.

رم را در دنیا با تاریخ هزارساله‌اش، فرهنگ ایتالیاییش، مردمان خونگرمش، پیتزا و پاستا، بستنی‌ و دست‌فروش‌ها و کلیساهایش می‌شناسند. حضور دائمی توریست‌ها و بناهای تمدن کهن، به این شهر در دنیا لقب شهر ابدی داده‌اند. رم زیبا، زنده و تودرتو می باشد. و به دلیل آب و هوای خوبی که دارد، در هر فصل سال پر از گردشگر است.

مرکز تاریخی رم از میراث جهانی یونسکو است. هنگام قدم زدن و گشت و گذار در کوچه و خیابان‌های شهر رم سرتان را بالا بگیرید و نوک ساختمان‌ها و بالای کلیساها را نگاه کنید. همه جا پر است از مجسمه‌های زیبا، عجیب، و پر از قصه‌ی میکل آنژ، داوینچی، برنینی، آلگاردی و دیگر هنرمندان ایتالیایی. شاید در هیچ شهری در دنیا نتوان این حجم از مجسمه‌ها و آثار هنری که یک‌جا در رم وجود دارد را پیدا کرد. حضور آثار هنری و تاریخی در جای جای شهر حال و هوای دیگری را برای لذت بردن گردشگر ایجاد می کند.

رم پایتخت کشور پیتزا و پاستا است. روبه‌روی فواره‌ی تروی، اطراف میدان ناوونا و در کوچه‌های باریک و فضای رمانتیک محله‌ی تراسدوره ( طرف دیگر رودخانه‌ی تیبر ) رستوران‌های زیادی را پیدا خواهید کرد. تور ایتالیا

رم شهر مد است. اصلا هر اسم ایتالیایی پتانسیل این را دارد که یک مارک معروف در دنیای مد باشد! فروشگاه‌های مارک‌های ایتالیایی همچون بولگاری، ورساچی و گوچی در اطراف میدان اسپانیا، چشم‌نواز است. چرم‌های ایتالیایی از مرغوب‌ترین چرم‌های دنیا هستند و خرید کیف و کفش از رم بسیار وسوسه کننده است. با این حال رم برای خرید شهر بسیار گرانی است.

هزینه‌ی اقامت در رم خیلی ارزان نیست. برای مثال میدان ناوونا که موقعیت بسیار خوبی دارد شبی ١٠٠ تا ١٥٠ یورو برای یک اتاق دو نفره هزینه دارد و هزینه‌ی آثار دیدنی بین ٣-٤ یورو تا ١٠ یورو متغیر است. در نهایت مسافرت به رم چندان ارزان تمام نمی‌شود ولی به دیدن آن همه شگفتی تاریخی و مذهبی، لمس کردن فرهنگ ایتالیایی و گشت و گذار در پایتخت جهان، نه یک بار که چندبار می‌ارزد.

دیدنی‌های رم
کلوسئوم .
واتیکان، کلیسای کوچک سیسین ، میدان سن پیترو و موزه واتیکان.
پانتئون.
پله‌های اسپانیایی، میدان اسپانیا.
فواره تروی.
میدان ناوونا و آبشار چهار رودخانه.
فروم رومی.
قصر سنت آنجلو.
میدان ونیزی.
گالری برگز.
موزه کاپیتولینه.
پالاتینه و موزه پالاتینو.
بازیلیکای کوسما و دامیانوی مقدس.
بازارهای ترایانو.
کلیسای ماریای مقدس در اراکوئلی.
پلکان مقدس.
میدان امانوئل دوم (پایه گذار ایتالیای جدید).
کلیسای سن کلمنته.
کولوسئوم
این آمفی‌تئاتر بیضی‌ شکل، بزرگترین آمفی‌تئاتر از نوع خود در امپراتوری روم باستان در مرکز رم می باشد. تعداد ردیف‌های صندلی آن به تعداد پنجاه هزار و دارای ۸۰ درب ورودی است. واژه کلوسئوم به معنی « جایگاه بزرگ » نام دیگر آن آمفی تئاتر به زبان ایتالیائی فلاویوسی می باشد. ساخت کولوسئوم توسط وسپاسین، امپراطور سالهای ۶۹ تا ۷۰ روم پایه گذاری شد، و پس از آن پسرش تیتوس در سال ۸۰ بعد از میلاد آنرا بنا کرد، که نهایتا توسط دومتین برادر تیتوس به پایان رسید. کولوسئوم به عنوان اولین آمفی تئاتر دائمی و ماندگار در زمین‌های باتلاقی ما بین تپه‌های اسکوئیلین و کائلین ساخته شد.

کلیسای کاتولیک رم
یکی از سه شاخه اصلی مسیحیت است. کلیسا، برنامه خود را بر اساس گسترش انجیل مسیح، مدیریت کلیسا و اعمال خیریه تعریف می‌کند. کلیسا همچنین برنامه‌های اجتماعی و موسسات مسیحی از جمله مدارس کاتولیک، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، پناهگاه‌ها و غیره که به تبلیغ مسیحیت می‌پردازند اداره می‌کند. و همچنین به افراد نیازمند خدمات می‌رسانند.

فونتانا تروی
اگر برای بار اول است به رم می‌روید، بر طبق افسانه‌های ایتالیایی باید سکه‌ای در فواره‌ی ترِوی ( چشمه‌ی عشاق یا فونتانا دی تروی ) بیاندازید، آنگاه دوباره به شهر باز خواهید گشت. فواره شب‌های زیبای آمیخته شده با نور و موسیقی بی نظیر به نمایش می گذارد. فواره‌ی تروی و پله‌های اسپانیایی رم را از دست ندهید. پله‌ها بین میدان اسپانیا و میدان ترینیتا دای مونتی قرار دارند و منظره و فضای پر انرژی و شلوغش، محبوب توریست‌های ایتالیا و رم است.