آثار دیدنی مارماریس

در تور ترکيه در مارماريس هنوز هم مي توان آثار تمدنهاي کاريا ، رودوس و آدا ، مصر آشور ، ايون ، دور ، پرس ، مقدنيه ، سوريه ، روم ، بيزانس ، سلجوقيان و عثماني را مشاهده نمود. آثار ديدني ساراندا مارماريس يکي از مواردي ست که گوياي اين تاريخ پربار است . شهر بندري مارماريس در جنوب غربي ترکيه و در استان موغلا بوده و از شمال به خليج گکوا از جنوب با درياي مديترانه از شرق با شبه جزيره داتچا و از غرب با درياچه کوي جييز ارتباط دارد. قدمت شهر مارماريس به شش قرن قبل از ميلاد مسيح بازمي‌گردد و در زمره شهرهايي است که بيشترين گردشگران ترکيه را به خود جذب مي‌کنند (تور مارماريس)
ماماريس بواسطه داشتن آب و هواي مديترانه اي در زمستان نيز داراي هواي معتدل بوده و امکان شنا کردن وجود دارد . همچنين کوههاي مرتفع و بهم فشرده و جنگلهاي کاج اطراف خود و درختان چنار پهن برگ و درختان کمياب ، پوشش گياهي مارماريس را تشکيل مي دهد.
آثار ديدني ساراندا مارماريس در نزديکي روستاي از سوگوت، که ?? کيلومتر با مارماريس فاصله دارد يکي از جاذبه هاي گردشگري مارماريس به شمار ميرود. ساراندا هنوز هم داراي مشخصات و ويژگي هاي سکونت در طول دوره هلني، روم و بيزانس ميباشد.