اب و هوای روسیه

در روسيه انواع آب و هوا به استثناي آب و هواي مناطق استوايي را مي توان مشاهده نمود. به علت تنوع آب و هوا، گردشگراني که قصد سفر به اين کشور را دارند بايستي قبل از سفر اطلاعات لازم در مورد وضعيت جوي را مطالعه نمايند.
دولت:
کشور فدراسيون روسيه داراي دولتي فدراتيو و دموکراتيک مي باشد که به صورت جمهوري اداره مي گردد. رئيس جمهور هر چهار سال يک بار طي انتخابات مردمي تعيين مي گردد و اين کشور داراي دو پارلمان مي باشد. قانون اساسي اين کشور پس از فروپاشي شوروي سابق در يک همه پرسي عمومي در سال 1993 ميلادي تصويب گرديد.
جذابيت:
اين کشور داراي هزاران مکان جذاب طبيعي، تاريخي و فرهنگي براي گردشگران بين المللي مي باشد. هفده اثر فرهنگي و تاريخي اين کشور در ليست يونسکو به عنوان ميراث فرهنگي مشترک جهانيان ثبت شده است. به عنوان نمونه مي توان به ميدان سرخ، کرملين مسکو، موزه ي ارميتاژ و مرکز تاريخي شهر سن پترزبورگ اشاره نمود.
امنيت:
بنا به آمار سازمان جهاني جهانگردي (WTO) روسيه کشوري امن است. با توجه به آمار موجود در اين سازمان موارد نا امني در شهرهاي بزرگ مسکو و سن پترزبورگ براي گردشگران بسيار کم است و اين دو شهر در مقايسه با اکثر پايتخت هاي اروپايي و آمريکايي از درجه ي امنيت بالاتري برخوردار مي باشند.
پس از حوادث 11 سپتامبر سال 2001، تمام کشور هاي توريستي جهان حداقل با 5/1 درصد افت جذب گردشگر مواجه شدند، در صورتي که روسيه با 3 درصد افزايش گردشگر بين المللي مواجه گرديد. تور روسيه
آب:
کيفيت آب روسيه بسيار متغير است. توصيه مي شود که براي آشاميدن از آب بطري که در تمام فروشگاه هاي روسيه عرضه مي گردد، استفاده شود.
غذا:
در روسيه تنوع غذايي فراواني را مي توان مشاهده نمود. در اين کشور مي توان انواع غذاهاي محلي روسيه، قفقازي و تاجيکي را صرف نمود. علاوه بر آن در رستوران ها و هتل ها، انواع غذاهاي اروپايي و آسيايي تهيه مي گردد. از غذاهاي محلي روسي مي توان به اُخا (سوپ ماهي)، شيچي (سوپ گياهي)، سوپ بورش، پلمني (نوعي غذا که از پخت خمير و گوشت در آب تهيه مي شود) اشاره نمود. با توجه به تنوع غذايي فراوان به خصوص در شهرهاي مسکو و سن پترزبورگ، در انتخاب غذا با مشکلي مواجه نخواهيد شد.